Malik ibn Dinar: „Vjernik je plemenit i velikodušan u svim situacijama. On ne voli da njegov komšija bude povrijeđen niti da bilo ko od njegovih srodnika bude u siromaštvu.“
Malik je zatim zaplakao i rekao: „Tako mi Allaha, unatoč tome, on (vjernik) je bogat u srcu iako ne posjeduje ništa na ovom svijetu. Ukoliko bi pokušao da ga spotakneš i učiniš da posrne u svojoj vjeri, on nikada neće posrnuti. Ukoliko pak pokušaš da ga obmaneš u njegovom imetku, bit će obmanut.“ (t.j. njegova briga, zaštita i snaga leži u njegovoj vjeri više nego što posjeduje od dunjaluka).
Ibn Tavus prenosi od svoga oca:“ Ove divne osobine su Allahov dar koji On daruje kome hoće od Svojih robova, tako da ako Allah želi dobro Svom robu, podari mu dobar karakter.“
Aiša, radijallahu anha je rekla: „Dobar karakter leži u deset stvari: Iskrenosti u govoru, iskrenoj težnji da se bude pokoran Allahu, udjeljivanje siromahu, uzvraćanju dobročinstva, ukazivanje povjerenja, biti dobar prema komšiji, biti dobar prema prijatelju, počašćavanju gosta i ispred svega toga je al-haya' (stid).“
Hasan al Basri je rekao: „O sine Ademov, druži se sa ljudima vrlinom tvog karaktera jer doista ćeš među njima živjeti kratko.“
Al-Hejsem ibn Ubejd al-Sejd prenosi od svoga oca: “Rekao sam Zejdu ibn Eslemu, „Čovjek učini neko dobro i poslije čuje da neko to spominje o njemu, da li će to umanjiti njegovo dobro djelo na bilo koji način?“ Odgovorio je, „A ko želi biti pamćen po lošem djelu? Čak je i Ibrahim, Allahov prijatelj rekao, „i učini da me po lijepom spominju oni što će poslije mene doći“.(Al-Shu'ara, 84)
Kada je Esmin djed bio na samrti, okupio je svoje sinove i rekao: „O moji voljeni sinovi, živite među ljudima na takav način, da ukoliko ste odsutni žude za vama, a ako umrete plaču nad vama.“
Ejjub al-Sahtijani je rekao, „Čovjek nikad ne može dostignuti plemenitost dok ne bude posjedovao dvije osobine. Uzdržavanje od onoga što je u rukama ljudi i prelaženje preko onoga što dođe od njih od zla“.
Čovjek je jednom upitao Hammada ibn Seleme, „Nekom čovjeku je omiljen namaz dok drugom čovjeku post a trećem džihad...“ i počeo je nabrajati razna dobra djela pa Hammad reče, „Sve su to putevi ka Allahu koje On voli da budu izgrađeni.“
Čovjek je rekao Mejmunu ibn Mihranu, „Kako si jutros?“ On odgovori, „Tužan sam i nesretan! Koliko dobrih osobina i lijepih djela su sada nestali i postali iznošeni pod zemljom?“ (t.j. otišli su ljudi dobrog karaktera)
Humejd ibn Hilal je rekao, „Ušao sam u Kufu i sjeo sa Husejmom. On mi reče, „O brate beni Adija, moraš se držati dobrog karaktera. Radi po njemu i budi njegov saputnik i znaj da je Onaj koji je stvorio dobar karakter, nije ga stvorio ili uputio ljude njemu a da to nije nešto što On voli i što je učinio voljenim kod ljudi.“
Se'id ibn al-As: „Dragi moj sine, kada bi bilo lahko postići dobre i uzvišene osobine onda bi se oni niski nadmetali s tobom u njima ali umjesto toga one su teške i gorke za postići i niko ne može biti strpljiv nad njima osim onaj koji zna njihovu vrijednost i nada se nagradi za njih.“
Ovaj svijet ne može biti osim na vjeri,
A vjera ne može biti osim na lijepom karakteru“ - Pjesnik
Abdur-Rahman: „Neka se čovjek čuva da ima nizak karakter kao što se boji i čuva harama, jer doista plemenitost je od vjere“.
‘Mekarim al-Ahlak’ - Ibn Ebi Dunja