Ajet 13:
نَحْنُ نَقُصُّ عَلَيْكَ نَبَأَهُمْ بِالْحَقِّ ۚ إِنَّهُمْ فِتْيَةٌ آمَنُوا بِرَبِّهِمْ وَزِدْنَاهُمْ هُدًى
Ispričaćemo ti povijest njihovu – onako kako je bilo. To su bili momci, vjerovali su u Gospodara svoga, a Mi smo im uputu još više povećali.
Ovdje i u ajetu prije njega, Uzvišeni Allah počinje kazivanje o grupi ljudi koji su odlučili vjerovati u Njega i obožavati samo Njega, a potom su pobjegli ka pećini u okolici grada kako bi se spasili od potjere i nasilja svog nevjerničkog naroda.Ibn Kesir komentariše u pogledu njihove starosti:
„Allah spominje da su to bili mladi ljudi, t.j. mladići i oni su pogodniji za prihvatanje istine i bolje su upućeni od starijih ljudi koji su duboko utonuli u životnom stilu zablude.Iz tog razloga je većina onih koji su se odazvali pozivu Allaha i Njegovog Vjerovjesnika bili mladići.Što se tiče starijih ljudi Kurejša, većina njih je ostala na svom starom načinu života i samo je nekolicina od njih primila islam.Poput toga, ovdje se naglašava da su stanovnici pećine bili mladići.“
Ajet 18:
وَتَحْسَبُهُمْ أَيْقَاظًا وَهُمْ رُقُودٌ ۚ وَنُقَلِّبُهُمْ ذَاتَ الْيَمِينِ وَذَاتَ الشِّمَالِ ۖ وَكَلْبُهُمْ بَاسِطٌ ذِرَاعَيْهِ بِالْوَصِيدِ
I pomislio bi da su budni, ali oni su spavali; i Mi smo ih prevrtali sad na desnu, sad na lijevu stranu, a pas njihov, opruženih prednjih šapa, na ulazu je ležao;
Dok su ovi mladići spavali unutar pećine za dugo vrijeme njihov pas je opružen ležao na ulazu.Sa svim teškim temama o kojima se govori u Kur'anu zbog čega je Allah posvetio pažnju u ovom ajetu i drugim spominjući psa?
Ibn Kesir kaže:
„Njihov pas je dobio dio njihove blagodati i zato mu je darovan isti san kao i njima u ovim okolnostima.Ovo je korist iz druženja sa ispravnim ljudima i to je razlog što je ovaj pas spomenut i što mu se podario takav status."
Ajeti 80, 81:
وَأَمَّا الْغُلَامُ فَكَانَ أَبَوَاهُ مُؤْمِنَيْنِ فَخَشِينَا أَنْ يُرْهِقَهُمَا طُغْيَانًا وَكُفْرًفَأَرَدْنَا أَنْ يُبْدِلَهُمَا رَبُّهُمَا خَيْرًا مِنْهُ زَكَاةً وَأَقْرَبَ رُحْمًا ا
što se onoga dječaka tiče – roditelji njegovi su vjernici, pa smo se pobojali da ih on neće na nasilje i nevjerovanje navratiti, a mi želimo da im Gospodar njihov, umjesto njega, dâ boljeg i čestitijeg od njega, i milostivijeg;
Ovdje al-Hidr objašnjava Poslaniku Musa'u zašto je ubio dječaka i da je to bilo iz razloga što bi odrastao kao nevjernik i pobunjenik protiv Allaha i svojih roditelja.Ibn kesir kaže:
"Katada je rekao da je dječakov otac bio radostan kad se rodio a tužan kad je umro a da bi on uništio svoje roditelje da je nastavio živjeti.Tako, čovjek treba biti zadovoljan sa onim što mu je Allah odredio jer da Allah odredi vjerniku ono što ne voli je bolje nego da mu odredi ono što voli.Vjerodostojno se prenosi u hadisu:“Allah neće odrediti nešto vjerniku a da to nije bolje za njega“.
...i ibn Džurejdž kaže da je dječakova majka već bila trudna sa muslimanskim dječakom kada ga je al-Hidr ubio.
Ajet 109:
لَوْ كَانَ الْبَحْرُ مِدَادًا لِكَلِمَاتِ رَبِّي لَنَفِدَ الْبَحْرُ قَبْلَ أَنْ تَنْفَدَ كَلِمَاتُ رَبِّي وَلَوْ جِئْنَا بِمِثْلِهِ مَدَدًا
"Kad bi more bilo mastilo da se ispišu riječi Gospodara moga, more bi presahlo, ali ne i riječi Gospodara moga, pa i kad bismo se pomogli još jednim sličnim."
Ibn Kesir je predivno komentarisao ovaj ajet:
„Kada bi voda svih okeana i mora bila tinta za pero kako bi napisalo Allahove riječi i Njegove presude i znakove koje ukazuju na Njega...i kada bi se od svog drveća napravilo pera za ovo, pera bi se slomila, voda okeana bi se presušila a ostale bi riječi Allaha i ne bi nestale.
Naš Gospodar je onakav kakav je sam Sebe opisao i on je čak i bolji od toga.Sva uživanja na ovom svijetu od njihovog početka do kraja u poređenju sa uživanjem na onom svijetu je poput zrna gorušice u odnosu na cijelu Zemlju.“
Tefsir al-Kur'an al-Adhim; 3/101, 104, 133 i 145)