Sunday, June 1, 2014

Iman...



Rekao je ibn Kajjim, rahimehullah:

Kada rob zna da jedino Allah zadužen za donošenje koristi i štete, davanje i uskraćivanje, stvaranje i opskrbljivanje, davanje života i donošenja smrti, to dovodi do djela ibadeta potpunog povjerenja i oslanjanja na Njega u srcu i onoga što to oslanjanje iziskuje od povjerenja i vanjskih djela.Robovo znanje o Allahovom  sluhu, vidu i znanju – da ni najmanji dio fizičke čestice na nebesima i Zemlji mu nije nepoznat – i da On zna tajno i skriveno i obmanu očiju kao i ono što je skriveno u grudima.Sve to vodi do toga da čovjek bude na straži, čuvajući svoj jezik, fizičke organe i misli u srcu kako bi bile udaljene od svega onoga sa čim Allah nije zadovoljan.Nadalje, to vodi ka činjenju tjelesnih djela koja su draga Allahu i koja On voli.To zauzvrat proizvodi unutrašnji stid i takođe proizvodi stid koji  čini da čovjek  izbjegava zabranjena i zla djela.Robovo poznavanje Allahove samodostatnosti, velikodušnosti, veličanstvenosti, blagosti, dobrote i milosti čini da se čovjek veoma mnogo nada u Allaha.Nadalje, to proizvodi u njemu slična vanjska i unutrašnja djela ibadeta u skladu sa njegovim stepenom razumjevanja i znanja.Slično tome, njegovo priznanje Allahove plemenitosti, veličanstvenosti i uzvišenosti proizvodi kod njega poniznost, predanost i ljubav.Ono takođe proizvodi kod njega unutarnje emocije i osjećanja ibadeta kao i vanjska djela koja ona iziskuju.Poput toga, njegovo znanje o Allahovoj savršenosti, ljepoti i uzvišenim svojstvima se manifestira u posebnoj vrsti ljubavi koja se pronalazi u različitim stepenima robovanja.

Miftah Dar As-Sa'adah