Monday, June 2, 2014

Pridržavanje originalnog stanja stvari



Ebul Alija, rahimehullah je rekao:
„Nauči Islam.Potom kada si naučio Islam ne okreći se od njega ni lijevo ni desno već budi na Pravom putu i na Sunnetu tvog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem i na onome na čemu se ashabi bili...i čuvaj se novotarija jer one uzrokuju neprijateljstvo i mržnju među vama...i drži se originalnog stanja stvari koje je bilo prije nego ste se razišli.“ Pa je Asim rekao: „Prenio sam ovo Hasanu al Basriju pa je on rekao 'On ti je dao iskren savjet i rekao ti je istinu'“. (Ibn Betta, al-lbana)

Poznato je da je ovo originalno stanje stvari imalo kao svoj čist i sladak izvor Kur'an i Sunnet izgrađen na shvatanju ispravnih prethodnika, ashaba, tabi'ina i onih koji su ih slijedili a o kojima je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem rekao: „Najbolji od vas je moja generacija zatim oni poslije njih, zatim oni poslije njih. (Lalika'i,  Šerh Usul I'tiqad Ehlus-Sunna wel-Džema')

Aiša, radijallahu anha je rekla:

„Čovjek je došao kod Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem i upitao : „Ko je najbolji od čovječanstva?“ pa je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem rekao: „Generacija u kojoj sam ja, zatim druga, zatim treća.“ (Muslim)

Tako je ovaj princip, obaveza pridržavanja Kur'ana i Sunneta i autentičnog Sunneta zasnovanog na razumjevanju ispravnih prethodnika, temeljni princip Ehlu Sunneta wel Džemata.

Imam Ebu Hanifa, rahimehullah je rekao:

„Drži se predaja i puta ispravnih prethodnika a čuvaj ne novo uvedenih stvari jer su sve to novotarije.“ (Sujuti, Sawnul-Muntaq wel-Kelam)

Imam el-Evza'i, rahimehullah je rekao:
„Strpljivo ograniči sebe na Sunnet i zastani gdje su ljudi zastali, reci ono što su oni rekli i izbjegavaj ono što su oni izbjegavali.Slijedi put ispravnih prethodnika jer ono što je njima bilo dovoljno, dovoljno  je i tebi.“ (Adžuri, aš-Šeri'a)

Imam Ahmed ibn Hanbel, rahimehullah je rekao:
„Temelji Sunneta kod nas su : Pridržavanje onoga na čemu su bili ashabi Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, uzimanje njih za primjer koji se slijedi, izbjegavanje novotarija jer je svaka novotarija zabluda.“ (Usulus-Sunna)

Ibn Abdul-hadi, rahimehullah je rekao:
„Nije dozvoljeno izmisliti tumačenje o ajetu ili Sunnetu koje nije bilo za vrijeme ispravnih prethodnika, niti u kojem oni nisu imali znanje o njemu, niti su ga objasnili ummetu jer bi to impliciralo da su ispravni prethodnici bili neznalice o istini u tom pitanju i nisu uspjeli da je dosegnu dok je kasniji protivnik nekako upućen ka istini!“ (As-Sarimul-Munki)

Imam ibn Kajjim, rahimehullah je rekao:
„Izmišljanje tumačenja u pogledu Allahove knjige, a kojem se suprotstavljaju ispravni prethodnici i učenjaci, iziskuje jednu od dvije stvari: „Ili je samo tumačenje greška ili je govor ispravnih prethodnika koji se razlikuje od tog tumačenja greška! I niko ko posjeduje imalo razuma neće posumnjati da je onaj čij se govor suprotstavlja govoru ispravnih prethodnika, zapravo u grešci“. (Muhtesar as-Sawa'iqul-Marsalah)