Ebul Alija,
rahimehullah je rekao:
„Nauči Islam.Potom
kada si naučio Islam ne okreći se od njega ni lijevo ni desno već budi na
Pravom putu i na Sunnetu tvog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem i na onome
na čemu se ashabi bili...i čuvaj se novotarija jer one uzrokuju neprijateljstvo
i mržnju među vama...i drži se originalnog stanja stvari koje je bilo prije
nego ste se razišli.“ Pa je Asim rekao: „Prenio sam ovo Hasanu al Basriju pa je
on rekao 'On ti je dao iskren savjet i rekao ti je istinu'“. (Ibn Betta, al-lbana)
Poznato je da je
ovo originalno stanje stvari imalo kao svoj čist i sladak izvor Kur'an i Sunnet
izgrađen na shvatanju ispravnih prethodnika, ashaba, tabi'ina i onih koji su ih
slijedili a o kojima je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem rekao: „Najbolji
od vas je moja generacija zatim oni poslije njih, zatim oni poslije njih.
(Lalika'i, Šerh Usul I'tiqad Ehlus-Sunna wel-Džema')
Aiša, radijallahu
anha je rekla:
„Čovjek je došao
kod Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem i upitao : „Ko je najbolji od
čovječanstva?“ pa je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem rekao: „Generacija u
kojoj sam ja, zatim druga, zatim treća.“ (Muslim)
Tako je ovaj
princip, obaveza pridržavanja Kur'ana i Sunneta i autentičnog Sunneta
zasnovanog na razumjevanju ispravnih prethodnika, temeljni princip Ehlu Sunneta
wel Džemata.
Imam Ebu Hanifa,
rahimehullah je rekao:
„Drži se predaja i
puta ispravnih prethodnika a čuvaj ne novo uvedenih stvari jer su sve to
novotarije.“ (Sujuti, Sawnul-Muntaq
wel-Kelam)
Imam el-Evza'i,
rahimehullah je rekao:
„Strpljivo
ograniči sebe na Sunnet i zastani gdje su ljudi zastali, reci ono što su oni
rekli i izbjegavaj ono što su oni izbjegavali.Slijedi put ispravnih prethodnika
jer ono što je njima bilo dovoljno, dovoljno
je i tebi.“ (Adžuri, aš-Šeri'a)
Imam Ahmed ibn
Hanbel, rahimehullah je rekao:
„Temelji Sunneta
kod nas su : Pridržavanje onoga na čemu su bili ashabi Allahova Poslanika,
sallallahu alejhi ve sellem, uzimanje njih za primjer koji se slijedi,
izbjegavanje novotarija jer je svaka novotarija zabluda.“ (Usulus-Sunna)
Ibn Abdul-hadi,
rahimehullah je rekao:
„Nije dozvoljeno
izmisliti tumačenje o ajetu ili Sunnetu koje nije bilo za vrijeme ispravnih
prethodnika, niti u kojem oni nisu imali znanje o njemu, niti su ga objasnili
ummetu jer bi to impliciralo da su ispravni prethodnici bili neznalice o istini
u tom pitanju i nisu uspjeli da je dosegnu dok je kasniji protivnik nekako
upućen ka istini!“ (As-Sarimul-Munki)
Imam ibn Kajjim,
rahimehullah je rekao:
„Izmišljanje
tumačenja u pogledu Allahove knjige, a kojem se suprotstavljaju ispravni
prethodnici i učenjaci, iziskuje jednu od dvije stvari: „Ili je samo tumačenje
greška ili je govor ispravnih prethodnika koji se razlikuje od tog tumačenja
greška! I niko ko posjeduje imalo razuma neće posumnjati da je onaj čij se
govor suprotstavlja govoru ispravnih prethodnika, zapravo u grešci“. (Muhtesar as-Sawa'iqul-Marsalah)