Wednesday, June 11, 2014

Vrste stranosti



Rekao je ibn Redžeb, rahimehullah:

Doista se stranost onih koji su krenuli Njegovim putem dijeli na dvije vrste: vidljiva i skrivena.

Vidljiva:

·         Stranost onih koji popravljaju sebe i druge u prisustvu činitelja zla
·         Stranost iskrenih pred ljudima licemjerstva i onih koji se prikazuju
·         Stranost učenjaka u prisustvu ljudi koji su neznalice i koji posjeduju loše ponašanje
·   Stranost učenjaka koji traga za ahiretom u prisustvu učenjaka ovog svijeta kojima je uskraćen strah i poniznost (od Allaha)
·         I stranost asketa u prisusutvu onih koji se okreću onome što iscrpljuje i što će nestati

Skrivena:

Stranost nečijih želja i to je stranost Arifa među cjelokupnim stvorenjima, uključujući čak učenjake, pobožnjake i askete, jer doista oni (tri) zastaju tamo gdje ih znanje, ibadet i asketizam odvede ali ovi pojedinci zastaju samo kada dosegnu Onoga kojeg obožavaju i njihova srca ne skreću od Njega.

Ovo je ono što je Ebu Sulejman ad-Darani imao običaj reći u pogledu njihovih osobina: „Njihova žudnja nije poput žudnje običnih ljudi i njihova želja  za ahiretom je suprotno željama ljudi, i njihova dova nije poput dove ljudi.“

I on, rahimehullah je jednom bio upitan koje je najbolje od djela pa je on počeo plakati i rekao je: „To je da On preuzme tvoje srce i ti ne želiš ništa od ovoga ili onoga svijeta, osim Njega.“

Jahja ibn Muaz, rahimehullah je rekao: „Asketa je stranac ovoga svijeta a Arif je stranac ahireta.“

On ukazuje na to da je onaj koji ostavi ovaj svijet stranac među ljudima ovoga svijeta dok je onaj koji poznaje Allaha stranac među ljudima ahireta.Tako niti pobožnjak niti asketa neće biti u mogućnosti da ga prepozna.


Zaista, onaj ko je sličan njemu i čije su želje slične njegovim željama će biti u stanju da ga prepozna, ili će se možda sve ove osobine stranosti ili većina njih biti sakupljene u Arifu.Zato neka niko ne pita o njegovoj stranosti na toj tački.Tako su Arifi prvaci ljudima ovoga svijeta i ahireta.

Jahja ibn Muaz, rahimehullah je rekao: „Abid (pobožnjak) je poznat (među ljudima), dok je Arif (učeni) sakriven (nepoznat).“

I možda je stanje Arifa sakriveno čak i od njega samog zbog skrivenosti njegova stanja i lošeg mišljenja koje ima o sebi.

Ibrahim ibn Edhem, rahimehullah je rekao: „Nisam vidio ovu stvar osim u čovjeku koji nije znao to o sebi niti su ga ljudi poznavali.“

U hadisu Sada, radijallahu anhu, Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem je rekao: „Doista Allah voli roba koji je bogobojazno predat Allahu, koji je uspješan i koji je skriven.“

I u hadisu Muaza ibn Džebbela, radijallahu anhu, Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem je rekao: „Doista Allah voli ispravnog, koji pojeduje bogobojaznost i koji je skriven.Kada su oni odsutni, oni ne nedostaju a kada su prisutni, oni se ne prepoznaju.“

Ovi pojedinici su putevi upute i svjetiljke znanja.

Alija Ibn Ebi talib, radijallahu anhu je rekao: „Tuba (dobro) je svakom robu koji ne zna ljude i ljudi ne znaju njega, ali ga Allah poznaje i zadovoljan je sa njim.Oni su zvijezde upute.Svako tamno zlo je otklonjeno od njih.“

Tako su ovi pojedinci najspecifičnija (najmanja) vrsta stranaca.Oni su ti koji bježe od iskušenja radi svoje vjere.Oni su ti koji izdvajaju sebe iz svojih porodica i oni su ti među kojima će se pojaviti Isa ibn Merjem.I oni su u prisustvu stanovnika ahireta, časnije od plamtećih baklji.Pa kakvo je njihovo stanje među stanovnicima ovoga svijeta? Njihova stanje je većinom skriveno od ove dvije grupe ( stanovnika ovoga svijeta i ahireta).