Rekao je ibn Redžeb, rahimehullah:
Doista
se stranost onih koji su krenuli Njegovim putem dijeli na dvije vrste: vidljiva
i skrivena.
Vidljiva:
·
Stranost onih koji popravljaju sebe i druge u prisustvu
činitelja zla
·
Stranost iskrenih pred ljudima licemjerstva i onih koji se
prikazuju
·
Stranost učenjaka u prisustvu ljudi koji su neznalice i koji
posjeduju loše ponašanje
· Stranost učenjaka koji traga za ahiretom u prisustvu učenjaka
ovog svijeta kojima je uskraćen strah i poniznost (od Allaha)
·
I stranost asketa u prisusutvu onih koji se okreću onome što
iscrpljuje i što će nestati
Skrivena:
Stranost
nečijih želja i to je stranost Arifa među cjelokupnim stvorenjima, uključujući
čak učenjake, pobožnjake i askete, jer doista oni (tri) zastaju tamo gdje ih
znanje, ibadet i asketizam odvede ali ovi pojedinci zastaju samo kada dosegnu Onoga
kojeg obožavaju i njihova srca ne skreću od Njega.
Ovo
je ono što je Ebu Sulejman ad-Darani imao običaj reći u pogledu njihovih
osobina: „Njihova žudnja nije poput žudnje običnih ljudi i njihova želja za
ahiretom je suprotno željama ljudi, i njihova dova nije poput dove ljudi.“
I
on, rahimehullah je jednom bio upitan koje je najbolje od djela pa je on počeo
plakati i rekao je: „To je da On preuzme tvoje srce i ti ne želiš ništa od
ovoga ili onoga svijeta, osim Njega.“
Jahja
ibn Muaz, rahimehullah je rekao: „Asketa je stranac ovoga svijeta a Arif je
stranac ahireta.“
On
ukazuje na to da je onaj koji ostavi ovaj svijet stranac među ljudima ovoga
svijeta dok je onaj koji poznaje Allaha stranac među ljudima ahireta.Tako niti
pobožnjak niti asketa neće biti u mogućnosti da ga prepozna.
Zaista,
onaj ko je sličan njemu i čije su želje slične njegovim željama će biti u
stanju da ga prepozna, ili će se možda sve ove osobine stranosti ili većina
njih biti sakupljene u Arifu.Zato neka niko ne pita o njegovoj stranosti na toj
tački.Tako su Arifi prvaci ljudima ovoga svijeta i ahireta.
Jahja
ibn Muaz, rahimehullah je rekao: „Abid (pobožnjak) je poznat (među ljudima),
dok je Arif (učeni) sakriven (nepoznat).“
I
možda je stanje Arifa sakriveno čak i od njega samog zbog skrivenosti njegova
stanja i lošeg mišljenja koje ima o sebi.
Ibrahim
ibn Edhem, rahimehullah je rekao: „Nisam vidio ovu stvar osim u čovjeku koji
nije znao to o sebi niti su ga ljudi poznavali.“
U
hadisu Sada, radijallahu anhu, Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem je rekao:
„Doista Allah voli roba koji je bogobojazno predat Allahu, koji je uspješan i
koji je skriven.“
I
u hadisu Muaza ibn Džebbela, radijallahu anhu, Poslanik, sallallahu alejhi ve
sellem je rekao: „Doista Allah voli ispravnog, koji pojeduje bogobojaznost i
koji je skriven.Kada su oni odsutni, oni ne nedostaju a kada su prisutni, oni
se ne prepoznaju.“
Ovi
pojedinici su putevi upute i svjetiljke znanja.
Alija
Ibn Ebi talib, radijallahu anhu je rekao: „Tuba (dobro) je svakom robu koji ne
zna ljude i ljudi ne znaju njega, ali ga Allah poznaje i zadovoljan je sa
njim.Oni su zvijezde upute.Svako tamno zlo je otklonjeno od njih.“
Tako
su ovi pojedinci najspecifičnija (najmanja) vrsta stranaca.Oni su ti koji bježe
od iskušenja radi svoje vjere.Oni su ti koji izdvajaju sebe iz svojih porodica
i oni su ti među kojima će se pojaviti Isa ibn Merjem.I oni su u prisustvu
stanovnika ahireta, časnije od plamtećih baklji.Pa kakvo je njihovo stanje među
stanovnicima ovoga svijeta? Njihova stanje je većinom skriveno od ove dvije
grupe ( stanovnika ovoga svijeta i ahireta).