Stvarnost
mnogih smutnji je da se njihovo sjeme posije na skupovima ogovaranja i
klevetanja dok u isto vrijeme ljudi ne očekuju da će to dovesti do vrhunca do
kojeg dođe.Potom to vodi ka privatnim razgovorima koji rezultiraju optužbama
između ljudi.Potom se potpali i rasplamsa toliko da njeni plamenovi ne mogu
biti ugašeni čak ni od onih koji su prvi podstakli njeno zlo.Oni koji
ogovaraju, koji jedu meso drugih, su oni koje je Poslanik, sallallahu alejhi ve
sellem opisao kada je rekao:
„Doista, među ljudima ima onih koji su
ključevi ka dobru i oni zatvaraju vrata zla.I doista, među ljudima ima onih
koji su ključevi zla i oni zatvaraju vrata dobra.Radosne vijesti onome kojem je
Allah dao ključ dobra u njegovim rukama a teško onome kojem je Allah dao ključ
zla u njegovim rukama.“ (Ibn Madže, hasen)
Ovdje
su neki historijski dokazi izjave: „koliko je često krv prolivena zbog jedne
izgovorene riječi“.
Ebu
Ma'bad Abdullah ibn Akim al-Johani, veliki tabi'in je u jednoj hutbi rekao: „Ja
neću pomoći ubistvo ijednog halife nakon Osmana“. Jedan čovjek, iznenađen ovom
njegovom izjavom reče: „O Ebu Ma'bad, zar si ti učestvovao u njegovom
ubistvu?!“ On reče: „(Ne) ali ja smatram da je spominjanje čovjekovih grešaka
pomaganje u njegovom ubistvu (stoga to neću raditi)“. (Tabaqat ibn Sa'ad)
I
doista je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem rekao: „Ponekad čovjek izgovori riječ koja Allaha
rasrdi i ne obraćajući pažnju na nju, a da zbog nje bude bačen u
Džehennem." (Buharija)
Tako
su oni koji su žurili u širenju klevetanja vodili račun o Osmanovim, vođom
pravovjernih, presudama i prikazivali su ih drugima onako kako su njihovi slabi
umovi i bolesna srca tumačila i tako su uzeli to kao put ka potpaljivanju
smutnje. (Više o ovome u Knjizi „Al-Awasim min Al-Qawasim“)
Kada
je Huzejfe čuo za ubistvo Osmana ibn Affana, on je rekao: „O Allahu, prokuni
njegove ubice i zlostavljače.O Allahu mi smo grdili njega i on je grdio nas
(t.j.naređivali dobro, zabranjivali zlo) ali su oni to uzeli kao opravdanje za
fitnu (smutnju).O Allahu, ne daj im da umru osim putem mača.“ (Al Kamil-Ibn
al-Asir)
U
sljedećim incidentima je lekcija da doista „Smrt može biti uzrokovana
ogovaranjem“:
Rašid
al-Hajjar je rekao: „Otišao sam sa svojim gospodarom u Mekku i prenoćili smo
tamo.Jednog dana nam je došao čovjek i rekao Sufjanu: 'O Ebu Abdullah, danas su
došla dvojica Salihovih sinova, Hasan i Ali'. On reče: 'A gdje su oni?' On
reče: 'U tavafu'. On reče: 'Kada prođu, pokaži mi ih'. Tako kad je jedan od
njih prošao ja rekoh 'Ovo je Ali' a kada je drugi prošao rekoh 'Ovo je
Hasan'.On reče: 'Što se tiče prvog, on je drug ahireta (ispravan), ali što se
tiče drugog, on je drug mača, ništa ne može napuniti njegov stomak.'Čovjek koji
je bio sa nama ustade i obavijesti Ali'ja.Moj gospodar je otišao kod Ali'ja
sljedeći dan i pozdravio ga, potom je došao Sufjan da ga pozdravi.Ali mu reče:
'O Ebu Abdullah, šta je dovelo do toga da tako pričaš o mom bratu juče?' Možeš
li garantovati da te riječi neće doći do Ebu Džafera i da on zauzvrat pozove u
ubistvo tebe?' Pogledao sam u Sufjana koji je počeo govoriti: 'Tražim oprost od
Allaha' a suze su lile iz njegovih očiju. (Sijar A'lam al-Nubala)
Drugi
incident se prenosi od Abdur-Rahmana ibn Jezida ibn Džabira:
„Bili
smo sa Radža ibn Hejwa i govorili smo o zahvalnosti na blagodatima:On reče:
'Niko istinski nije zahvalan Allahu na blagodatima'. Jedan čovjek sa ogrtačem
preko glave je prošao pored nas i rekao, 'Čak ni vladar?'
Mi
rekosmo: 'A šta ima spominjanje vladara sa ovim?! On je samo čovjek među
ljudima.'
Mi
nismo znali ko je on pa se Radža okrenuo nama i rekao: 'Prišao vam je onaj koji
nosi ogrtač pa ako budete pozvani i morate se zakleti, zakunite se.'Mi nismo
shvatili šta nam govori sve dok stražar nije došao njemu i rečeno mu je kad je
bio doveden kod vladara: 'O Radža, vođa pravovjernih je spomenut u tvom
prisustvu i ti ga nisi podržao?'On reče: 'A o čemu je to bilo , o vođo
pravovjernih?'On reče: 'Ti si rekao „Niko istinski nije zahvalan Allahu na
blagodatima“. Tebi je rečeno, 'Čak ni vladar?' Ti si odgovorio: 'Vladar je
čovjek među ljudima!'
Ja
(Radža) kažem: 'Nije tako bilo'.On reče: 'Tako ti Allaha?' Rekoh: 'Tako mi
Allaha'.Vladar je pozvao stražara koji mu je to prenio i bio je bičevan sa 70
udaraca bičem sve dok ga ja nisam ostavio okrvavljenog.On (stražar) reče:
'Dozvolio si ovo da se desi a ti si Radža ibn Hejwa?!' Ja mu rekoh: '70 udaraca
bičem na tvojim leđima su bolji od ubistva jednog muslimana.'
Ibn
Džabir reče: 'Nakon toga, kad god je Radža sjedio na skupu, osvrnuo bi se i
rekao 'Pazite na onog sa ogrtačem!' (Sijar A'lam al-Nubala)
Pjesnik
je rekao:
Mladić
može umrijeti zbog posrnuća svog jezika,
Dok
rijetko umre zbog posrnuća svojih stopala
Posrnuća
njegova jezika mu mogu odrubiti glavu
Dok
posrnuća njegovih stopala ga samo uspore!