Rekao je ibn Ibn
Tejmijje, rahimehullah u „ Medžmu'u fetava“:
Dio tvoje ljubavi
prema Allahu je da pozivaš ljude Allahu, da ih pozivaš da vjeruju u Njega i ono
što je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao.Isto tako pozivanje njih da
se klone onoga što je Allah zabranio je takođe pozivanje njih Allahu.Takođe ih
pozivaš Allahu ako od njih tražiš da rade ono što su Allah i Njegov Poslanik
naredili i da se klone onoga što su zabranili, bilo da je to u pogledu djela
ili vjerovanja: vjerovanja u Njegova imena i svojstva ili bilo šta od gajba
poput arša, kursijja, meleka, i poslanika koje je On slao ljudima u raznim
vremenima kao i djelima poput voljenja Allaha i Njegova Poslanika više od bilo
čega drugog.
Pozivanje ljudi
Allahu i propovjedanje njima Njegove vjere je obaveza svakog onoga ko vjeruje u
Poslanika Muhammeda i ko je dio ummeta.Uzvišeni Allah kaže:
onima koji će
slijediti Poslanika, Vjerovjesnika, koji neće znati čitati ni pisati, kojeg oni
kod sebe, u Tevratu i Indžilu, zapisana nalaze, koji će od njih tražiti da čine
dobra djela, a od odvratnih odvraćati ih, koji će im lijepa jela dozvoliti, a
ružna im zabraniti, koji će ih tereta i teškoća koje su oni imali osloboditi.
Zato će oni koji budu u njega vjerovali, koji ga budu podržavali i pomagali i
svjetlo po njemu poslano slijedili – postići ono što budu željeli. (7:157)
Ovo je opis
Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem a slijedeće je opis njegova ummeta:
Vi ste narod najbolji
od svih koji se ikada pojavio: tražite da se čine dobra djela, a od nevaljalih
odvraćate, i u Allaha vjerujete. (3:110)
A vjernici i
vjernice su prijatelji jedni drugima: traže da se čine dobra djela, a od
nevaljalih odvraćaju, i molitvu obavljaju i zekat daju, i Allahu i Poslaniku
Njegovu se pokoravaju. To su oni kojima će se Allah, sigurno, smilovati. –
Allah je doista silan i mudar. (9:71)
Ova misija je
obaveza ummeta kao cjeline, kolektivna obaveza koja se smatra ispunjenom ako je
i samo neki od zajednice ispune.Osnova ovog pravila je ajet:
I neka među vama
bude onih koji će na dobro pozivati i tražiti da se čini dobro, a od zla
odvraćati – oni će šta žele postići. (3:104)
Čitavoj zajednici
je obaveza da stane na mjesto Poslanika i ponese ovu misiju.Ovo je razlog zbog
čega njihov konsenzus nosi autoritet.U slučaju da se razilaze obaveza im je
vratiti to pitanje Allahu i Njegovom Poslaniku (t.j.Kur'anu i Sunnetu).Sada
kada je ovo jasno, obaveza je svakom muslimanu da voli ono što Allah i Njegov Poslanik
vole i mrzi ono što oni mrze kao što je rečeno u Kur'anu.
Nije ispravno
uzeti riječ bilo koga mimo Poslanika ili izjavu bilo koga kao autoritet u
vjeri.Oni koji uzdignu bilo koga, ko god on bio, da bude u položaju autoriteta
i da slijedi njegovu riječ i praksu su oni o kojima Kur'an kaže:
od onih koji su
vjeru svoju razbili i u stranke se podijelili; svaka stranka zadovoljna onim
što ispovijeda.(30:32)
Ti možeš studirati
svoju vjeru i graditi bogobojaznost slijedeći bilo koga od imama ili šejha
kojeg muslimani slijede ali ne smiješ ga učiniti niti zagovornike njegovih
ideja ili puteva kao arbitra za istinu, slažući se sa njim u svakom pitanju i
suprotstavljajući se onima koji se razilaze sa njim.Ti sam moraš razmisliti
svojim razumom i djelovati po stajalištu do kojeg dođeš.Nadam se da će ovo
poslužiti kao oprez.Doista ono što se nalazi u srcu izlazi za vrijeme
iskušenja.
Nikad niko ne
smije pozivati ka stajalištu ili sam vjerovati u to zbog toga što je to
stajalište njegove skupine ili grupe niti se treba boriti radi toga.Zapravo on
treba pozivati tome jer je to ono što su Allah i Njegov Poslanik rekli ili
naredili i jer je njegova obaveza da to prenese njima.Daija islama treba prvo
uputiti u svom pozivu na ono što je u Kur'anu jer je Kur'an svjetlo i uputa.Potom
se treba okrenuti Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem i samo kao posljednje
sredstvo riječima imama/učenjaka.
Daija je ili
mudžtehid, nezavisni učenjak koji može zasnovati svoje mišljenje u svjetlu
Kur'ana i Sunneta samostalno ili je neko ko slijedi imama.Ukoliko je nezavisni
učenjak (mudžtehid) on treba pogledati u djela učenjaka prve tri generacije,
uporediti različita stajališta i izabrati onda ono za koje misli da je
najbolje.Ali ako je sljedbenik on treba slijediti prijašnje generacije jer su
ljudi ranijih vremena kao cjelina bolji od ljudi kasnijih vremena.Sada kada je
ovo jasno mi ćemo reći ono što Allah, naš Gospodar kaže:
Recite: "Mi
vjerujemo u Allaha i u ono što se objavljuje nama, i u ono što je objavljeno
Ibrahimu, i Ismailu, i Ishaku, i Jakubu, i unucima, i u ono što je dato Musau i
Isau, i u ono što je dato vjerovjesnicima od Gospodara njihova; mi ne pravimo
nikakve razlike među njima, i mi se samo Njemu pokoravamo." (2:136)
Naredićemo ono što
je On naredio i zabranit ćemo ono što je On zabranio bilo u Svojoj Knjizi ili
putem Njegova Poslanika.On je rekao:
ono što vam
Poslanik dā – to uzmite, a ono što vam zabrani – ostavite; (59:7)
Temelj na kojem
vjera stoji je Kur'an, Sunnet i konsenzus (idžma).