Monday, September 20, 2010

Koristi bogobojaznosti, takvaluka

Ibn Avn je ispratio nekog čovjeka na put pa mu je rekao: «Preporučujem ti bogobojaznost, jer bogobojazni nikada nije usamljen!»

Zejd b. Eslem veli: «Upamtio sam da su ranije govorili: 'Ko se boji Allaha, ljudi ga zavole makar i preko svoje volje.'»

Es-Sevri je rekao Ibn Ebu Zi'bu: «Ako se budeš bojao Allaha, On će te zaštititi od ljudi, ali ako se budeš bojao ljudi, niko te, ni u čemu, neće moći zaštititi od Allaha.»

Sulejman b. Davud, alejhi selam, je rekao : «Dato nam je ono što je dato ljudima, a i ono što je njima uskraćeno. Allah nas je podučio onome čemu je podučio i druge ljude, ali nas je podučio i onome što njih nije. Međutim, nisam pronašao ništa ljepše od bogobojaznosti u tajnosti i na javi, od pravednosti u srdžbi i smirenosti, i umjerenosti u siromaštvu i bogatstvu.


U djelu Ez-Zuhd od imama Ahmeda navodi se u predanju da je Gospodar Uzvišeni kazao: «Nijedno stvorenje neće se ponizno vezivati za neko drugo stvorenje pored Mene, a da mu Ja neću uskratiti i nebeske i zemaljske razloge opskrbe. Pa ako od Mene nešto zatraži Ja mu neću dati. Ako dovu uputi,Ja mu se neću odazvati. Ako oprosta zatraži Ja mu neću oprostiti. I nijedno stvorenje neće se vezati za Mene, zapostavljajući sva druga stvorenja, a da mu Ja neću osigurati i zemaljske i nebeske razloge opskrbe. Ako od Mene nešto zatraži Ja ću mu to dati. Ako Me zamoli Ja ću mu se odazvati. I ako oprosta zatraži Ja ću mu oprostiti!«

Riznica znanja - Ibn Kajjim el-Dževzijje