„...Poslanik sallallahu alejhi we sellem je bio najdarežljivija osoba u pogledu davanja onoga što je posjedovao i nikada nije gledao da li je nešto preveliko ili neznatno da ga daruje Allaha radi.
Niko nije zatražio nešto od njega a da mu on nije dao, neovisno o tome koliko veliko ili malo je to bilo.Djelio je stvari na način na koji je izgledalo kao da se nikad nije bojao siromaštva a velikodušnost i sadaka su mu bile najomiljenije stvari.Njegova sreća i radost kada bi nešto davao je bila veća kod njega od one koji su osjećali oni kojima bi davao poklone.On je bio najvelikodušnija osoba, i njegova darežljivost je bila poput vjetra.
Ako bi mu prišla osoba u potrebi uvijek bi davao prednost njoj nad sobom.Nekad je to bilo u obliku hrane a nekad u obliku odjeće.
Imao je raznovrsne načine kako bi darivao stvari
- Ponekad bih ih dao kao male poklone, ponekad kao sadaku, a nekad kao veliki poklon
- Nekad bi kupio od nekoga neku stvar a zatim mu dao tu stvar za koju je platio, kao što je uradio sa devom koju je kupio od Džabira
- Ponekad bi uzeo pozajmicu a zatim vratio više nego što je posudio, ili bi dao nešto bolje ili obilnije nego što je posudio
- Prihvatio bi poklon a zatim bi ga uzvratio sa poklonom koji je mnogo vrijedniji
Sve je ovo uradio iz svoje velikodušnosti i želje da praktikuje koliko je moguće što više vidova sadake i dobra .
Njegova sadaka je bila u onome što je posjedovao, njegovoj ličnosti, njegovim rječima.Davao bi šta god je imao i drugima bi naređivao da daju sadaku i podsticao ih na to putem svojih djela i riječi.
Ako bi vidio škrtu osobu, sama njegova ličnost bi tu osobu natjerala da postane velikodušna i darežljiva.Ko god je sa njim imao posla, družio se i uvidio njegov životni stil ne bi imao drugi izbor do da isto postane velikodušan i širokogrudan.
Njegov životni stil je bio sačinjen od dobrote, milostinje i dobročinstva.Iz tog razloga je bio najodmorniji i najopušteniji od ljudi i najčišćeg i najblažeg srca.Darežljivost i dobrota imaju nevjerovatan efekt u donošenju odmora duši.
Blagost prema ljudima i pomaganje njima putem tvog novca, utjecaja, fiziče pomoći, i drugih vidova dobra su sredstva odmora i relaksacije. Velikodušna i dobra osoba je mnogo odmornija, čišća i mekša u srcu, dok je škrta osoba koja ne prikazuje dobrotu ima najstegnutija prsa, najdepresivniji život, i najviše briga i stresa.
I Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem je dao primjer u 'Sahihu' u pogledu velikodušnog i škrtog. Opisao ih je kao dvojicu ljudi koji imaju željezni oklop.Kada velikodušna osoba naumi nešto dati kao sadaku, njegov oklop se proširi i opusti dok ne pokrije njegove noge.Kada škrta osoba naumi dati sadaku svaki krug njegova oklopa ostane na mjestu i ne proširi i opusti se uopće.Tako, ovo je poput odmora i opuštanja koju velikodušan vjernik osjeti u poređenju sa stegnutosti koju škrta osoba osjeti...“
(Zad al-Me'ad, 2/22-26)