Prvi: Strpljenje
Drugi: Čednost
Treći: Hrabrost
Četvrti:Pravednost
Strpljenje ga nadahnjuje da bude tolerantan, kontroliše svoju srdžbu, izdrži zlo koje ga zadesi od drugih, da bude obazriv i odmjeren u svojim odlukama. Ono ga motiviše da bude blag i da ne bude nagao ili ishitren.
Čednost ga nadahnjuje da izbjegava svaku nedoličnu osobinu, bilo u riječima ili djelima, i ohrabruje ga da ima osjećaj skromnosti i integriteta koji je izvor svakog dobra.Sprječava ga od bluda, škrtosti, laži, ogovaranja i širenja priča koje izazivaju razdor i neslogu među ljudima.
Hrabrost ga nadahnjuje da ima osjećaj samopoštovanja, da usvoji visoko i plemenito ponašanje i da ih učini svojom prirodnom dispozicijom. Ona ga takođe hrabri da čini napor i da bude velikodušan, čija osnova je istinska hrabrost koja vodi ka jakoj volji i samoodređenju. Ona ga hrabri da distancira sebe od svojih plamtećih niskih strasti, da kontroliše srdžbu, i da bude obazriv jer tako on može kontrolisati svoju narav, uzeti je za uzde i zauzdati njenu nasliničko i destruktivno ponašanje kao što je Posalnik sallallahu alejhi ve sellem rekao: „Nije jak onaj ko je najjači u hrvanju nego je najjači onaj ko savlada svoju srdžbu“.
To je istinska hrabrost i to je jedina osobina koju rob može iskoristiti kako bi savladao svog protivnika.
Pravednost ga nadahnjuje da bude nepristrasan u svom ophođenju sa ljudima i da bude umjeren između dvije krajnosti, popuštanja i pretjerivanja. Ona ga motiviše da bude velikodušan i blag što je srednji kurs između apsolutne poniženosti i oholosti, i da to odvoji od svog određenja i sastava. Ona ga podstiče da bude hrabar što je srednji kurs između kukavičluka i nepromišljenosti, i da bude obazriv što je srednji kurs između nepotrebne srdžbe i niskosti.
Ove četri vrline su osnove i izvori svog plemenitog ponašanja a temelji svih odvratnih i niskih osobina su izgređene na 4 stuba:
Prvi: Neznanje
Drugi: Nasilje
Treći: Slijeđenje strasti
Četvrti: Srdžba
Neznanje mu dozvoljava da vidi dobro kao zlo a zlo kao dobro, i da smatra ono što je savršeno da je nesavršeno a ono što je nesavršeno da je savršeno.
Nasilje čini da stavlja stvari na mjesto koje im nije prikladno tako se rasrdi kada treba da bude sretan a sretan je kada treba biti srdit.On je neznalica i ishitren kada treba biti promišljen a promišljen je kada treba biti žuran, on je škrt kada treba biti velikodušan a velikodušan kada treba biti škrt. On je slab kada treba biti hrabar i preuzeti odgovornost a preuzima odgovornost kada treba da odstupi (i pusti nekog drugog da preuzme inicijativu). On je blag i popustljiv kada treba biti strog i čvrst a strog i čvrst kada treba biti popustljiv. On je ponizan kada treba biti superioran a ohol kada treba biti ponizan.
Slijeđenje niskih strasti ga ohrabruje da bude ustrajan za onim što duša gorljivo želi, da bude škrt i pohlepan. Podstiče ga da se okiti sa svim vrstama odvratnih i niskih osobina.
Srdžba ga podstiče da bude ohol, zavidan, ljubomoran, da iskazuje neprijateljstvo prema drugima i da bude nizak i bestidan.
Osnova sve ove četri odvratne i pokuđene osobine su dva temelja:
Ili, ekstremna niskost ličnosti ili ekstremna samodopadljivost.
Ibn Kajjim, rahimehullah...