Saturday, September 21, 2013

„Ne srdi se i Džennet će biti tvoj“



Ebu Derda, radijallahu anhu je rekao: „Rekoh, o Allahov Poslaniče, reci mi o djelu koje će me odvesti u Džennet“ On, sallallahu alejhi ve sellem reče: „Ne srdi se i Džennet će biti tvoj.“ (Sahih at-Targib at-Tarhib)

Hafiz ibn Hadžer, rahimehullah, je ukazao na važne tačke u Fethul-Bariju u svom komentaru hadisa „Ne srdi se“.On je rekao:

Al-Hattabi je rekao: „Značenje izraza 'Ne srdi se' je: izbjegavaj stvari koje će uzrokovati srdžbu i ne izlaži sebe onome što je izaziva.Sama srdžba nije mogla biti zabranjena jer je to nešto prirodno što ne može biti otklonjeno iz ljudske prirode.“

Neko drugi je rekao: „Ono što se misli je da to može biti postignuto treniranjem sebe...rečeno je da to znači, 'Ne čini ono što srdžba od tebe traži da uradiš'.

Ibn Battal je rekao: „Hadis ukazuje...da je  borba  da sebe iskontrolišemo  teža od borbe protiv neprijatelja, jer je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem opisao onoga ko sebe iskontroliše za vrijeme srdžbe da je najjači od ljudi.“

Neko drugi je rekao:  „Možda je osoba koja je postavila ovo pitanje bila jakog temperamenta.Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem bi naređivao svakoj osobi da čini ono što je njoj najprikladnije, pa je sumirao svoj savjet ovoj osobi govoreći joj da se ne srdi.“

Ibn al-Tin je rekao: „U riječima 'Ne srdi se' Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem je zajedno spojio dobro ovoga svijeta i ahireta jer srdžba ima za posljedicu kidanje veza i uskraćivanje dobrote i može odvesti do činjenja zla osobi na koju je srdit, što umanjuje nečiju predanost vjeri.“


Srdžba uzrokuje vanjske i unutarnje promjene poput promjene boje,drhtanje, nekontrolisana djela i promjene  u izgledu, tako da kada bi srdita osoba mogla vidjeti sebe kada je ljuta, bila bi postiđena svog ružnog izgleda i načina na koji se njegov izgled promjenio.Sve to  se dešava na vanjštini.

Unutarnji efekti su čak gori jer proizvode mržnju u srcu, zavidnost i sve vrste loših osjećanja.Najružniji efekti srdžbe su unutarnji efekti a vanjske promjene su samo posljedica unutarnjih promjena.Sve ovo ima utjecaj na tijelo.

Efekt na jeziku je da priča riječi ogovaranja i lošeg jezika čega bi se mudra osoba stidila a srdita osoba zažali za njima kada se smiri.

Efekti srdžbe se mogu takođe vidjeti na ljudskim djelima, kada tuku i ubijaju.Ako srdita osoba nema priliku da to uradi ona okreće srdžbu protiv sebe, kidajući svoju odjeću, udarajući po svojim obrazima, ponekad čak može pasti u nesvjest, ili slomiti posude ili udariti nekoga ko nije uradio ništa loše.

Ko god promisli o svim ovim zlim djelima uvidjeće koliko je mudrosti u ovim blagim riječima Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, 'Ne srdi se' i do koje samo mjere one štite interese ljudi  odvraćajući od ovog velikog zla koje bi inače moglo odvesti ko zna kuda.
Sve ovo ima veze sa srdžbom radi dunjalučkih pitanja ne sa srdžbom radi vjere...(Srdžba radi Allaha je pohvalna i preporučena poput srdžbe kada neko vidi zlo djelo)

Čovjeku pomaže da se ne rasrdi kada ima na umu šta je sve prenešeno u pogledu vrline suzdržavanja od srdžbe, i upozorenja na posljedice srdžbe.On takođe treba tražiti zaštitu kod Allaha od šejtana...i uzeti abdest...A Allah najbolje zna“.


Feth al-Bari (10/520)