Monday, December 9, 2013

Strpljenje za vrijeme smutnje



Uzvišeni Allah će nagraditi vjernika za njegovo strpljenje kao što On kaže:

إِنَّهُ كَانَ فَرِيقٌ مِنْ عِبَادِي يَقُولُونَ رَبَّنَا آمَنَّا فَاغْفِرْ لَنَا وَارْحَمْنَا وَأَنْتَ خَيْرُ الرَّاحِمِينَفَاتَّخَذْتُمُوهُمْ سِخْرِيًّا حَتَّىٰ أَنْسَوْكُمْ ذِكْرِي وَكُنْتُمْ مِنْهُمْ تَضْحَكُونَإِنِّي جَزَيْتُهُمُ الْيَوْمَ بِمَا صَبَرُوا أَنَّهُمْ هُمُ الْفَائِزُونَ
"Kad su neki robovi Moji govorili: 'Gospodaru naš, mi vjerujemo, zato nam oprosti i smiluj nam se, jer Ti si najmilostiviji!' – vi ste im se toliko rugali da ste zbog toga na Mene zaboravljali i uvijek ste ih ismijavali. Njih sam Ja danas nagradio za ono što su trpjeli, oni su, doista, postigli ono što su željeli. (Al-Muminun, 109-111)

On je takođe rekao:

وَجَعَلْنَا بَعْضَكُمْ لِبَعْضٍ فِتْنَةً أَتَصْبِرُونَ
Mi činimo da jedni druge u iskušenje dovodite, pa izdržite! (Furkan,20)

Usejd ibn Hudejr: „Čovjek je došao kod Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem i rekao, 'O Allahov Poslaniče!Postavio si toga i toga na dužnost a nisi mene'.Pa mu Poslanik sallallahu alejhi ve sellem reče: „Vi ćete doista vidjeti mnogo teškoća nakon što ja odem, zato budite strpljivi dok me ne sretnete kod Havda.“ (Buharija)

U hadisu Ebu seida el-Hudrija, Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem je rekao: „Nikome nije dat veći poklon od strpljenja“. – i to je stoga što ništa ne slijedi strpljenje do olakšanje i prostranost.


Uzvišeni Allah kaže:

فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًاإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا
Ta, zaista, s mukom je i last, zaista, s mukom je i last! (Al-Insirah,5-6)

Iz ovog razloga je Omer ibn Hattab, radijallahu anhu imao običaj govoriti: „Postigli smo najbolje u našim životima putem posjedovanja strpljenja.“

Mikdad ibn al-Asved: „Tako mi Allaha, čuo sam Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem da kaže: „Sretan je onaj ko je sačuvan od iskušenja, sretna je onaj ko je sačuvan od iskušenja, sretan je onaj ko je sačuvan od iskušenja i onaj koga zadese pa ih strpljivo podnese-a kakvo je to samo strpljenje! (Ebu Dawud)

Ebu Zerr: Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem mi je rekao, 'O Ebu Zerr!' Rekoh, 'Tu sam Allahov Poslaniče'. On reče: „Šta ćeš ti uraditi kada smrt zadesi ljude tako da njihovi domovi postanu grobovi'“

Rekoh: „Allah i Njegov Poslanik najbolje znaju (ili sam rekao 'Šta god Allah i Njegov Poslanik odaberu za mene') On reče: „Na tebi je da budeš strpljiv.“ (Ebu Dawud)
U drugoj predaji, Ebu Zerr je rekao: „Allahov Poslanik je jahao na magarcu i postavio mene iza sebe.On reče: „O Ebu Zerr!Ako žestoka glad zadesi ljude tako da čak ne mogneš ustati iz svog kreveta da odeš u džamiju, šta ćeš ti tada raditi?“ Rekoh: „Allah i Njegov Poslanik najbolje znaju.“ On reče: „Suzdrži se i budi skroman.“ Potom on reče: „O Ebu Zerr!Ako nastupe žestoka ubistva tako da robov dom postane njegov grob, šta ćeš ti uraditi?“ Rekoh: „Allah i Njegov Poslanik najbolje znaju“. On reče: „Budi strpljiv“. (Ahmed)

Enes ibn Malik: „Allahov Poslanik sallallahu alejhi ve sellem je rekao, 'Doći će vrijeme kada će onaj ko se bude pridržavao svoje vjere biti poput onoga koji drži žeravicu u ruci.“ (Tirmizi)

Al-Tajjibi je rekao: „Ova gornja predaja znači da isto kao što čovjek ne može podnijeti da drži žeravicu u svojim rukama on neće biti u stanju da podnese pridržavanje svojoj vjeri zbog ogromne prisutnosti grijeha i nepokornosti, raširenosti iskvarenosti i slabosti vjere.“ (Tuhfat al-Ahwadhi)