Vjernik je poput drveta, uvijek u ratu sa vjetrom.Kako bi preživjeo vjetar, drvo mora posjedovati određene kvalitete.Na primjer, njegovo sjeme mora biti posijano u plodnoj zemlji koja omogućava da poraste jako.Ovo je opisano u Kur'anu:
Muhammed je Allahov poslanik, a njegovi sljedbenici su... A u Indžilu: oni su kao biljka kad izdanak svoj izbaci pa ga onda učvrsti, i on ojača, i ispravi se na svojoj stabljici izazivajući divljenje sijačā – da bi On s vjernicima najedio nevjernike...(Al-Feth, 29)
I ovo je taj opis u Evanđelju koji se odnosi na gornji ajet:
„Sijač je otišao da posije svoje sjeme, i dok je sijao, neka su pala pored puta i zgažena su a nebeske ptice su ga pojele.Drugo sjeme je palo na stjenovitu podlogu i čim je poraslo uvehlo je zato što nije imalo vlage.Drugo sjeme je palo među trnjem i trnje je poraslo sa njim i ugušilo ga.Drugo sjeme je poraslo na dobru podlogu i poraslo je i urodilo je sto puta više...Sada parabola je ova: Sjeme je Božija riječ.Oni pored puta su oni koji su je čuli ali je potom došao đavo i uzeo Riječ iz njihovih srca pa tako oni nisu povjerovali i nisu spašeni.Oni na stjenovitoj zemlji su oni koji kada su čuli, prihvatili su Božju riječ sa radošću i ovi nisu imali čvrst korijen:vjerovali su neko vrijeme ali su za vrijeme iskušenja otpali.Sjeme koje je među trnjem, to su oni koji su čuli i kada su išli svojim putem ugušili su se sa brigama i užitcima ovog svijeta i nisu donijeli plodove .Ali sjeme koje je na dobroj zemlji, to su oni koji su čuli Riječ sa iskrenim i dobrim srcem, čvrsto je se drže i donose plodove sa postojanošću i ustrajnošću. (Luka, 8:5-15)
Tako je srce upoređeno sa plodnom zemljom u kojoj je sjeme posijano.Ibn al-Kajjim je takođe rekao u al-Fewa'id: „Zemlja nečijeg prirodnog stanja je plodna i poprima sve što se u njoj posije.Ako se drvo vjere i svjesnosti Boga posije, rađaće stalno slatke plodove.Ako je posijano drvo neznanja i strasti, svi njegovi plodovi biće gorki.“
Stoga kada učiniš svoje srce plodnim za drvo vjere to drvo će porasti kao jako i donosiće slatke plodove.O metodi kako da učiniš svoje srce plodnim govoriće se kasnije.
Na ovoj tački, ljuti vjetar će puhati u tvom pravcu jer kao što navedeni ajet pominje, jako drvo će „razljutiti nevjernike“.Ništa ne razbješnjava ovaj vjetar kao jak musliman i to je stvarnost od davnina.Kada je faraon proganjao Musa'a i njegove sljedbenike kroz egipatsku pustinju, on se konkretno žalio:
"Ovih je zaista malo i rasrdili su nas, (Aš-Šuara, 54-55)
Ovaj vjetar će pokušati da te iskorijeni i obori.Ti ćeš gledati okolo na drugo drveće i uvidjećeš da su neka od njih lahko pukla i pala, iskorijenjena od sile vjetra.To su licemjeri, čiji slabi korijeni su napokon otkriveni.
A ružna riječ je kao ružno drvo: iščupanom drvetu s površine zemlje nema opstanka.(Ibrahim, 26)
Poslanik Muhammed, sallallahu alejhi ve sellem, je posebno opisao licemjera sa sjemenom koje se lahko gura naokolo i koje je oboreno od vjetra, stoga ne budi pogođen njima bez obzira koliko paradiraju pred tobom sa vjetrom.Sažaljevaj ih i zahvaljuj se Bogu što te spasio njihove sudbine i nastavi dalje.Za njih, islam je samo hobi, ukus sedmice.
Sada, kada vjetar vidi da ti nećeš sasvim otpasti , on će preći na mnogo suptilniju strategiju: da te stavi pod pritisak kako bi tvoje lišće opalo ali neće to tražiti odjednom, to bi bilo previše očito.Zapravo, vjetar će puhati lagano, pkušavajući da otrese jedan list, potom drugi, sve dok ne ostaneš go.Sejjid Kutb je ovo lijepo objasnio:
„...Namjera vlasti prema onim što stoje sa razlogom je uvijek da ih prevare tako da odstupe malo od svoje čvrstoće i snage razloga.To je da ih dovedu da prihvate kompromisno rješenje kako bi ih prevarili u zamjenu za veliku nagradu.Postoje neki ljudi koji stoje sa razlogom i koji su prevareni na ovaj način i skrenuli sa razloga jer nisu smatrali nečim velikim da naprave ovaj kompromis.Tako, vlasti ne traže od njih da kompletno ostave svoj razlog već traže malo prilagođavanje tako da se obje strane nađu na sredini.Šejtan će doći ka onome koji stoji sa razlogom iz ovog ugla, predstavljajući mu da može koristiti svom razlogu ukoliko učini uslugu vlastima praveći kompromis u jednom djelu njega!Ali malo odstupanje na početku puta će odvesti do potpune devijacije na kraju, i nosioc uzroka koji pristane na kompromis u makar malom dijelu neće moći ostati na tome jer njegova želja za kompromisom se povećava svaki put kada odstupi.Vlasti tako postupaju sa nociocom razloga na jedan gmizav, postepeni način...“
Zato ne padaj na ovaj trik i nikad ne čini korak u pravcu koji bi doveo do pada jednog lista.Zapravo, baš kao što je Poslanik opisao licemjera sa biljkom koju vjetar lahko gura okolo, on je opisao vjernika sa palminim drvetom-jer palmino drvo nikad ne opada lišće.Bez obzira kako jako vjetar puše, ti se jače drži svog lišća jer je to razlog zbog kojeg je vjetar ljut od početka:
A svetili su im se samo zato što su u Allaha, Silnoga i Hvale dostojnoga, vjerovali (Burudž, 8)
Vjetar obično pokušava da sakrije svoju stvarnost odvraćajući pažnju od uzroka ljutnje – tvrdiće da je to zbog nasilja,terorizma ili nečeg drugog ali istina je da on mrzi da vidi muslimana kojeg ne može oboriti i kada drvo odbije da odbaci makar jedan list vjetar postaje još bjesniji a kada se vjetar razbjesni ti bivaš nagrađen od Boga.
„niti će stupiti na neko mjesto koje će nevjernike naljutiti... a da im to sve neće kao dobro djelo upisano biti...“ (At-tewba, 120)
Tako kada vjetar puše ne budi zaplašen njime već pogledaj direktno u njega i :
Reci: "Umrite od muke!" (Ali Imran, 119)
Ovo lišće je povjerenje od Boga koje je ostavio tebi na čuvanje jer je to zdravost drveta kao cjeline.Ukoliko ti izdaš to povjerenje bićeš jednostavno zamjenjen od nekoga ko neće:
O vjernici, ako neko od vas od vjere svoje otpadne – pa, Allah će, sigurno, umjesto njih dovesti ljude koje On voli i koji Njega vole, prema vjernicima ponizne, a prema nevjernicima ponosite; oni će se na Allahovu putu boriti i neće se ničijeg prijekora bojati. To je Allahov dar, koji On daje kome hoće. (Al-Maide, 54)
Ovaj ajet jezgrovito opisuje drvo, sjeme i lišće i njegovu važnost.Da analiziramo dio po dio.
„Vjera“ je drvo kao cjelina.
Odnos „ljubavi“ između Boga i tebe je sjeme iz kojeg je drvo izniklo.Ibn Tejmijja ima divnu raspravu nazvanu 'at-Tuhfah al-Irakijja' koja se može naći u 10 tomu 'Medžmu al-fetava gdje komentariše o spomenu ljubavi u ovom ajetu,
"Ljubav prema Allahu i Njegovom Poslaniku je jedna od najvećih obaveze vjere i njen najveći princip.Zapravo, to je osnova svakog djela u vjeri...Dva naroda prije nas (t.j. jevreji i kršćani) zasnovali su svoje predaje od Musa'a i Isa'a, koje se slažu da je najveći savjet koji je ostavljen od njih ljubav prema Bogu sa čitavim svojim srcem, razumom i namjerom.Ovo je stvarnost čiste Ibrahimove vjere koja je temelj zakona Tevrata, Indžila i Kur'ana.“
Tako , ljubav prema Allahu je sjeme iz koje svako djelo i ubjeđenje, svaki list i plod raste i zato je ljubav spomenuta na prvom mjestu u ovom ajetu.
Zatim imamo prvi plod tog sjemena, list 'el wella wel berra' „prema vjernicima ponizne, a prema nevjernicima ponosite“. Ibn Tejmijje komentariše ovo riječima:
„Onaj koji voli svog voljenog voljet će ono što on voli, mrzit će ono što on mrzi, biće lojalan njegovim saveznicima, odricaće se njegovih neprijatelja...tako su oni jedno te isto u ovom pogledu.“
Jednostavno rečeno, vjetar te tjera da opadne ovaj list tako da su linije zamagljene i mutne u tvojim očima ko su tvoji pravi neprijatelji.Jednom kada neprijatelje budeš smatrao prijateljem, rad tvog neprijatelja je završen.Nikad ne predaji ovaj list.Nikad.
Sljedeći list je list džihada: „oni će se na Allahovu putu boriti...“ Jasno je da ovaj list vjetar mrzi od drugih kako bi razumjeli zašto zamislimo virus side.Šta on radi da bi ubio tijelo?Zapravo on ne povrijeđuje tijelo direktno već napada imunološki sistem, odbrambeni mehanizam tijela, tako da druge infekcije mogu navaliti i napasti bez ikakvog otpora.Tijelo je kao muslimanski ummet, Džihad je imunološki sistem kroz koji se brani protiv napadača i vjetar-država je poput virusa side, pokušava da izbriše bilo kakav duh otpora u ovom ummetu kako bi lahko izvela invaziju, napala i kompletno zauzela.Ovo je zašto su ljudi poput Sejjida Kutba demonizirani jer su simbolizirali duh otpora i zbog toga vjetar puše žešće nego ikad kada želi da otkine ovaj list.Ne padaj na varku.Sjeti se virusa side.
I doista jako drvo se ne boji „i neće se ničijeg prijekora bojati“ i zapravo je pogođeno sa osudama na način suprotan kako se očekivalo.Kada vjetar puše i pokuša da otrese tvoje lišće-kada te napadne i osuđuje tvoj koncept „el wella wel berra“ i Džihad-Ibn tejmijje kaže da „onaj sa potpunom ljubavi prema Allahu nije pogođen bilo čijoj osudi ili kritici.Baš suprotno, to ga gura čak još više naprijed...“
Na kraju, ovaj ajet nosi bitnu činjenicu a to je mogućnost da se ostane iskren prema Kur'anskom učenju „To je Allahov dar, koji On daje kome hoće.“.Mogućnost da se ustane protiv vjetra je isključivo dar od Allaha.Allah je najveća sila koja je u mogućnosti da drvetu podari da stoji čvrsto ili da postane prašina:
Kažite vi Meni: šta biva sa onim što posijete? Da li mu vi dajete snagu da niče, ili to Mi činimo? Ako hoćemo možemo ga u suho rastinje pretvoriti, pa biste se snebivali. (Al-Wakia, 63-65)
Ovo je veoma važno jer nas je Poslanik obavjestio kako će lahko biti ljudima pred kraj vremena da se mjenjaju i kako će brzo odbacivati istinu zbog nadolazećih pritisaka kao i vlastite slabosti.On je rekao:
„Pred Sudnji Dan doći će iskušenja poput tamnih djelova noći, u kojima će čovjek osvanuti kao vjernik a omrknuti kao nevjernik i omrknuti kao vjernik a osvanuti kao nevjernik.“
Ove vrste transformacije su posljedice božanskih uzroka koje ljudi ne mogu u potpunosti razumjeti.Kako god, ovo su praktična sredstva koja su nam data u Kur'anu i Sunnetu putem kojih možemo ostati na pravoj strani istorije.Ovdje ćemo objasniti samo dvije metode i obje se fokusiraju na kvalitet jakog drveta koje kao što je spomenuto je posađeno na plodnoj zemlji-dobrom srcu.
U Mekki kada se Poslanik suočavao sa najtežim iskušenjima, dobijao je konstantno objavu koja se fokusirala na kazivanja o Poslanicima koji su živjeli prije njega.Svrha ovoga je bila da mu se pokaže da nije prva osoba koja je iskusila teška iskušenja radi Islama, kao i da mu pokaže kako su se prijašnji Poslanici vodili kroz ova iskušenja.Slušajući kazivanja i učenje istorije je odigralo veliku ulogu u jačanju srca Poslanika i njegovih ashaba tokom najcrnjih dana u utrobi zvijeri koje je bila Mekka.Ovo oslikava sljedeći ajet:
I sve ove vijesti koje ti o pojedinim događajima o poslanicima kazujemo zato su da njima srce tvoje učvrstimo. (Hud, 120)
Isto tako mi se oslanjamo na teška iskušenja i tamne sate koje su preživjeli rani muslimani i stoga je dobra ideja studirati istoriju, naročito biografiju muslimana koji su zauzeli hrabar stav u istoriji.Ponekad možemo provesti sate gledajući u knjige fikha kako bi rješili neku situaciju dok često jednostavno kroz studiranje života dobrih prethodnika može izazvati kod tebe da se priljepe za tebe i dozvole ti da poprimiš njihovu ličnost u svoju vlastitu, davajući ti općenit obrazac kako da se suočiš sa svakim izazovom koji te zadesi u životu.Autor izvanredne knjige „Safahat min sabr al-Ulema „ je rekao:
„Čitajući priče o učenjacima koji su djelovali po svom znanju i dobrim prethodnicima je najbolji način da ugradiš vrlinu u svoju dušu i da te poguraju da izdržiš surovost radi plemenitih ciljeva.I tjera te da oponašaš one koji su se žrtvovali radi ovih ciljeva sa postojanošću te tako se možeš uzdići na veći položaj.Rečeno je da su ta kazivanja Allahove vojske putem kojih On čuva srca Svojih štićenika.Ebu Hanifa je rekao.“Kazivanja o učenjacima i njihovim vrlinama su mi draže od mnogo znanja, jer ona opisuju karakter tih ljudi.“
Tako čitanje o životima dobrih ljudi, studiranje njih, upijanje njihovih stavova i karaktera je dobar način da oživiš i ojačaš srce i učiniš ga plodnom zemljom za sjeme vjere i znanja.dakle odakle početi? U „Sejd al-Khatir Ibn Dževzi je jednostavno rekao:
„Najkorisnije znanje se postiže u gledanju biografije Poslanika i njegovih ashaba...“
Druga metoda jačanja srca je još jednostavnija, samo upitaj Svog Gospodara!Umm Seleme je jednom bila upitana o dovi Poslanika koju je učio više nego druge i odgovorila je:
„Njegova nejčešća dova je bila „O ti koji upravljaš srcima, učvrsti moje srce u Tvojoj vjeri“.
Ovo je metoda koju možeš, trebaš iskoristiti konstantno tokom čitavog dana.Kada ideš na posao, ili šetaš kroz hodnik škole, ili imaš bilo kakvu mogućnost da ponavljaš ovu dovu sebi.Cijeni ovu dovu zbog njenog blaga koji posjeduje i očuvaj svoje srce u islamu učeći je stalno svojim jezikom.To je lahko uraditi ali je ipak zapostavljeno od mnogih koji su u potrebi za njom više nego ikad u ovim danima.
Tako , njegovanjem tvog srca, njegovanjem te zemlje ti održavaš svoj korijen čvrstim a drvo koje je sa čvrstim korijenom doseže sa svojim granam do neba:
lijepa riječ kao lijepo drvo: korijen mu je čvrsto u zemlji, a grane prema nebu; (Ibrahim, 24)
A kada tvoje grane dosegnu nebo, niko ne može dohvatiti tvoje lišće.Mogu te zatvoriti, ili čak ubiti ali nikad ne mogu reći da su ti skinuli lišće.
Tarik Mehana