Ebu Umame prenosi da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem rekao:
„Doista za svaku stvar ima napredovanje i nazadovanje. I doista od napretka ove vjere je ono na čemu ste vi bili od sljepoće i neznanja i ono sa čim me je Allah poslao.I doista od napretka ove vjere je što je svako pleme naučeno islamu od njegovih članova porodice do tačke da se među njima (plemenu) nije mogao naći do jedan ili dva koji čine zlo.Tako da su ova dvojica sputani i poniženi.Kada žele da govore oni su savladani, pokoreni i proganjani.I doista od nazadka ove vjere je kada se pleme ponese surovo prema svojim članovima porodice do te tačke da među njima nema do jedan fakih (sa razumjevanjem) ili dva.I tako su oba sputana i ponižena.Ukoliko govore i naređuju dobro a odvraćaju od zla, oni su savladani, pokoreni i proganjani i neće naći nikoga ko će ih podržati ili im pomoći u ovoj stvari. (Taberani)
Tako , vjernik koji poznaje Sunnet i posjeduje razumjevanje vjere je opisan kao sam pred Sudnji dan i zbog te iskvarenosti ljudi biće tlačen, ponižen i neće moći naći pomagača ili nekoga ko ga podržava.
At-Taberani prenosi sa slabim lancem prenosilaca od Ibn Mesuda da je Poslanik rekao:“I doista od njegovih znakova (t.j.Sudnjeg dana) je što će vjernik biti u očima svog plemana manji u položaju od mlade ovce“.
I prenosi se u Musnedu imama Ahmeda da je Ubade ibn Samit rekao jednom svom drugu;
„Neminovno je da ako poživiš dugo da ćeš vidjeti čovjeka koji uči Kur'an na jeziku Muhammeda, ponavljajući ga i prikazivajući ga, dozvoljavajući njegov halal i zabranjujući haram.On će tad biti ponižen u statusu i njegova pozicija će biti zanemariva među vama i smatrana baš kao pozicija mrtvog magarca.“
I slično ovom govor Ibn Mesuda: „Doći će ljudima vrijeme u kojem će vjernik biti na nižem položaju od služavke.“
Doista će vjernik biti ponižavan pred Sudnji Dan zbog svoje stranosti nasuprot mnoštva ljudi od sumnje i strasti.Svi će ga od njih mrziti i zlostavljati zbog njegovog suprotstavljanja njihovom putu slijedeći svoj put i zbog njegovog traženja svog cilja nad njihovim ciljem i zbog jakoće dokaza koji su kod njega nad njima.
I kada je Davud at-Ta'i umro ibn Samak je rekao: „Doista je Davud gledao sa svojim srcem na ono što je ispred njega i vidom svog srca je nadvladao vid svojih očiju.I tako kao da nije više vidio ono na što vi gledate i kao da vi niste mogli vidjeti ono na šta je on gledao.I vi ste bili zadivljeni njime a on vama.Vama je bilo čudno da je on bio živ usred smrti.“
I među njima je bio onaj kojeg je vlastita porodica i djeca mrzila zbog njihovog gnušanja njegovim stanjem.
Omer ibn AbdulAziz je jednom čuo svoju ženu kako govori: „Molim Allaha da nas oslobodi tebe“ Pa on reče: „Amin“.
Naši dobri prethodnici su tokom svog vremena uglavnom opisivali vjernika sa stranošću kao što je preneseno u njihovim predajama.
I od riječi Ahmeda ibn Asima al-Andakija koji je bio najveći učenjak za vrijeme Sulejmana ad-Daranija su:
„Doista je do mene došlo od svih vremena vrijeme kada je islam postao stran kao što je i počeo.U njemu, opis istine se vratio stran kao što je počeo.Ako bi se vratio učenjaku vidjeo bi da je iskušan sa dunjalučkim životom i ljubavlju prema autoritetu i počasti.A ako bi se vratio pobožnjaku vidio bi ga neznalicom u svom obožavanju, obmanutom žrtvom svog neprijatelja Iblisa,On je sebe pripremio na najveći stepen robovanja dok je neznalica u tome kako da ga izvrši pa kako će on biti na tom stepenu?A ostatak ljudi su od slijepih sljedbenika, prostog uma i brzi da slijede put kao da je vuk koji pokušava da ukrade ovcu ili gladni lav ili prikradajuća lisica.Ovo je opis ljudi tvog vremena od nosioca znanja i Kur'ana i pozivaoca ka mudrosti. (Hiljat-ul-Evlijā (9/286)
At-Taberani prenosi hadis od Ebu Hurejre da je Poslanik rekao: „Onaj ko se pridržava mog Sunneta za vrijeme iskvarenosti mog ummeta će dobiti nagradu šehida.“
Hafiz Ibn Redžeb el-Hanbeli –Kešf ul-Kurbah fi vasfi ehlil-ghurbah