Hulejd al-'Asari je rekao: „Svaki voljeni žudi da sretne svog voljenog. Zato voli Svog Gospodara i putuj ka Njemu lijepim putovanjem, niti mučnim niti opuštenim.Ovo putovanje će odvesti vjernika ka Svom Gospodaru i ko god ne poznaje put ka Svom Gospodaru neće putovati njime i nema razlike između te osobe i životinje. (Ebu Nu'ajm, tom 2 str.232)
Zul-Nun je rekao: „Niski su oni koji ne poznaju put ka Svom Gospodaru niti traže da ga spoznaju.“ (Ebu Nu'ajm, tom 9, str. 372)
Put ka Allahu je da ideš Njegovim Pravim Putem sa kojim je On poslao Svog Poslanika i za kojeg je objavio Svoju Knjigu.To je put koji je On naredio cijelom čovječanstvu da ga slijedi.Ibn Mesud je rekao: „Pravi Put: Muhammed nas je ostavio na jednom njegovom kraju a drugi kraj je u Džennetu.S njegove desne i lijeve strane su putevi koji se granaju na kojima stoje ljudi koji pozivaju one koji idu njime.Ko god krene ka tim putevima skončat će u Vatri ali onaj ko ostane na tom Putu skončat će u Džennetu“. Zatim je proučio:
وَأَنَّ هَٰذَا صِرَاطِي مُسْتَقِيمًا فَاتَّبِعُوهُ ۖ وَلَا تَتَّبِعُوا السُّبُلَ فَتَفَرَّقَ بِكُمْ عَنْ سَبِيلِهِ ۚ ذَٰلِكُمْ وَصَّاكُمْ بِهِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ
I doista, ovo je Pravi put moj, pa se njega držite i druge puteve ne slijedite, pa da vas odvoje od puta Njegova; – eto, to vam On naređuje, da biste se grijeha klonili." (Al-En'am, 153)
Ovu predaju bilježe ibn Džerir i drugi (Taberi, 14175) Stoga je put koji vodi Allahu jedan, Pravi Put, i svi drugi putevi su putevi šejtana, ko god njima putuje je udaljen od Allaha i zaslužit će Njegovo nezadovoljstvo, srdžbu i kaznu.
Ibnul Kajjim je rekao: „Mi ćemo objasniti Pravi Put na sažet način jer su ga ljudi objasnili na razne načine od kojih svi kruže oko jedne osnovne činjenice.Pravi Put je put ka Allahu koji je On ostavio kako bi vodio ljude Njemu, Nema drugog puta Njemu osim ovoga na kojeg je On ukazao jezikom Svojih vjerovjesnika.To je da izdvojiš Njega Jedinog za obožavanje i da izdvojiš Njegove vjerovjesnike jedino za pokornost.Stoga neko ne treba počiniti širk u Njegovom obožavanju isto kao što ne treba počiniti širk u slijeđenju Njegova Poslanika.Čovjek treba očistiti svoj tewhid i očistiti svoje slijeđenje Poslanika.Ovo je prava važnost i svjedočenje da 'niko nema pravo da bude obožavan osim Allaha i da je Muhammed Allahov Poslanik'.Sva razna objašnjenja Pravog Puta potpadaju pod ova dva principa.Moraš Ga voljeti sa svim svojim srcem, moraš nastojati da mu udovoljiš najviše koliko si u mogućnosti, ne treba postojati nijedno područje tvog srca a da nije preplavljeno sa ljubavlju prema Njemu i ne trebaš imati drugu želju osim da zadovoljiš Njega. Prva tačka se ostvaruje kroz ostvarenje 'nema niko pravo da bude obožavan osim Allah' a druga tačka se ostvaruje kroz 'Muhammed je Allahov Poslanik'. To je uputa i vjera istine, to je poznavanje istine i rađenje po njoj, ovo je poznavanje onoga sa čim je On poslao Svog Poslanika i življenja u skladu s tim.Sve definicije kruže oko ovog osnovnog koncepta.Sehl bin Abdullah je rekao:“Drži se predaja i Sunneta jer bojim se da će doći vrijeme kada Poslanik i važnost slijeđenja njega u svemu što je spomenuo, da će ljudi kritikovati osobu koja to kaže, podsticati druge da pobjegnu od njega, odreći se njega, ponižavati i obeščastiti ga.“ (Abdul-Rahman Ali al-Šejh- Feth al-Medžid Šerh Kitab at-Tewhid, str.24)