U „Medaridž as-Salikin“ (1/218-222), Ibn Kajjima nalazi se poglavlje o preprekama koje šejtan stavlja na put onoga koji odluči da živi svoj život radi Allaha.On spominje šest uobičajno poznatih prepreka po redu koje će biti postavljene na put vjernika, tako da ko god pređe kroz jednu prepreku potom se suoči sa drugom (to su:Nevjerstvo,slijeđeno od novotarija u vjeri, slijeđeno od velikih grijeha, slijeđeno od malih grijeha, slijeđeno od dozvoljenih djela koja odvraćaju nekoga od djela pokornosti, slijeđeno od djela pokornosti koja su manje nagrade od drugih)
Kako god, on spominje sedmu i finalnu prepreku za onoga koji prođe svih ovih šest uspješno:
„...Tako ako uspješno prođe ove, ostaje samo jedna prepreka sa koje ga neprijatelj (šejtan) zove i to je prepreka sa kojom se mora suočiti.Ako bi iko bio spašen od te prepreke onda bi to bili vjerovjesnici i poslanici i najplemenitiji od stvorenja.
Ovo je prepreka kada šejtan pokrene svoje trupe na vjernika sa različitim vrstama zla: putem ruke, jezika i srca.Ovo se dešava shodno stepenu dobra koje egzistira kod vjernika.Tako, što je on na višem stepenu, to neprijatelj više pušta trupa i pomaže im protiv njega i nadvladava ga sa svojim sljedbenicima i saveznicima na razne načine.
Nema načina da on može izbjeći ovu prepreku jer što je on postojaniji u pozivanju Allahu i ispunjavanju Njegovih naredbi, to više neprijatelj postaje odlučniji prema njemu iskušavajući ga sa neznalicama.Tako on mora u osnovi staviti oklop u suočenju sa ovom preprekom jer je preuzeo na sebe da se suoči sa neprijateljem (šejtanom) Allaha radi i u Njegovo ime i njegov ibadet u činjenju tog djela je najbolji od onih koji poznaju Allaha...i niko nije svjestan toga osim onih sa potpunom i savršenom pronicljivošću.“
Ibn Kajjimove riječi ovdje su vrijedne razmatranja (kao uvijek).Primjeti ovdje kako, suprotno drugim šest preprekama, dotična prepreka je nešto nad kojom vjernik nema kontrole.Ako je neko nevjernik, u njegovim rukama je da ostavi nevjerstvo radi vjere.Ako je na novotariji, u njegovim rukama je da ostavi novotariju radi Sunneta.Ako je utonuo u velike i male grijehe, u rukama te osobe je da ostavi ove grijehe i da se umjesto toga preda djelima ibadeta i dobra itd.Ovo je iz razloga što svako od ovih djela potiču iz same osobe i on stoga ima mogućnost da ih ostavi i odbije ta djela i osobine kada god poželi.
A što se tiče zla koje drugi nastoje nanijeti čovjeku zbog njegove vjere, ne postoji način da se izbjegne ta prepreka.Zašto ne? Zato što ako neko prođe kroz sve druge prepreke uspješno ne postoji drugi način za Allaha da ga iskuša i da ga raspozna.Ovo je ultimativni test, životni test, test koji samo najjači mogu proći i zbog toga je bio rezervisan za poslanike, vjerovjesnike i njihove istinske sljedbenike.
Kada se kaže da je ova prepreka neizbježna ono što se misli je njeno dešavanje, ne mogućnost reduciranja i olakšanja teškoće vezane za ovu prepreku.Tako, čovjek ne treba sjediti sa rukama na koljenima i ostaviti dovu Allahu tražeći dozvoljena sredstva pomoći od drugih itd. U dodatku drugim sredstvima koje su dostupna kako bi se nosio sa ovom preprekom.Da, Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: „Znaj kada bi se svi ljudi sakupili da ti učine zlo ne bi ti nanijeli zla više od onoga koliko ti je Allah odredio“ ali je takođe rekao: „Budite revnosni ka onome što će vam koristiti.“ Zapravo, dio testa ove finalne prepreke za tebe je da pokažeš svoju ovisnost i oslanjanje na Allaha dozivanjem Njega, usavršavanjem svog ibadeta, jačenje tvoje odlučnosti, činjenjem tvoje veze i posvećenosti Njemu jačom nego ikada prije i ostajanje u takvom stanju do kraja.Ovako ćeš proći test, savladati ovu prepreku i postati dio blagoslovljene grupe koju ibn Kajjim opisuje kao „najbolji od onih koji poznaju Allaha“ i „oni sa kompletnom i savršenom pronicljivošću.“