Veliki učenjak, Ibn al-Kajjim je napisao u objašnjenju stvarnosti da se djela robova manifestuju kod onih koji njima vladaju i da je to od božanske mudrosti:
„Razmisli o Njegovoj, Uzvišenoj mudrosti kako je učinio da kraljevi robova, njihove vođe i vladari budu od iste vrste kao djela (robova).Zapravo, tako je kao da se njihova djela manifestuju u izgledu njihovih vladara i kraljeva.
-Ako su oni ispravni onda će njihovi kraljevi biti ispravni a ako se oni okrenu (od ispravnosti) onda će se i kraljevi takođe okrenuti od ispravnosti.
-I ako oni (robovi) čine nasilje (sebi i drugima), onda će njihovi kraljevi i vladari njih tlačiti.
-I ako se pojavi spletkarenje i obmana kod njih, njihovi vladari će se isto tako ponašati i ako oni (robovi) spriječe Allahova prava između sebe i postanu mizerni u respektu prema njima (t.j. uskrate prava jedni drugima), onda će njihovi kraljevi i njihovi vladari uskratiti pravo koje oni imaju i biće mizerni u respektu prema njima.
-I ako oni uzimaju od onoga ko se smatra slabim , ono što ne zaslužuju u njihovim odnosima (t.j. nezakonito prisvoje od njega) onda će kraljevi uzeti od njih (robova) ono što im ne pripada i nametnuti im takse.
-I sve što oni (robovi) uzmu od slabe osobe, kraljevi će uzeti od njih sa svojom moći i silom.
Tako njihova djela (ona od robova) se manifestiraju u njihovim djelima (onim od kraljeva i vladara).I nije od božanske mudrosti da zulumćarima i grješnicima vlada iko osim onaj ko je poput njih.
I kada je prva skupina (islama) bila najbolja od generacija i najbogobojaznija od njih, onda su njihovi vladari bili poput njih.I kada su oni poslije postali iskvareni, njima su vladali pokvareni vladari.Tako, mudrost Allaha odbija da oni poput Muavije i Omera ibn Abdul-Aziza budu postavljeni na vlast nad nama u ovome vremenu, a kamoli neko poput Ebu Bekra i Omera.Zapravo, naši vladari su uskladu sa našom prirodom a prijašnji vladari su bili u skladu sa njihovom prirodom.
Miftah Dar is-Sa'adah