Aiša, radijallahu
anha je rekla: „Ljudi ne pridaju pažnju najboljem djelu robovanja: poniznosti.“
(Ibn Ebi Šejbe, 13/360;Ibn Hadžer je ovu predaju ocjenio vjerodostojnom)
At Taberi,
rahimehullah je rekao: „Allah iskušava svoje robove vjernike da bi vidio kako
su mu pokorni i kako slijede Njegove naredbe.“
Abdurrahman
as-Sadi, rahimehullah je rekao:
Poniznost i
skromnost su od temelja vjere i njene srži dok je oholost kontradiktorna
islamu.“
Porijeklo
poniznosti se nalazi u ajetu:
سَمِعْنَا
وَأَطَعْنَا
"Čujemo i pokoravamo se“. (Al-Beqara, 285)
Ovo znači: mi čujemo ono što si rekao naš Gospodaru u
Kur'anu i ono što je Tvoj Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem rekao.
Poniznost i oholost su dvije udaljene osobine koje nisu
sakrivene ni od koga.Da pogledamo razliku između njih:
Ponizna osoba se predaje istini neovisno o tome od koga
dođe.Ona ne mari o svojim starim pogledima, govoru ili poziciji.On pomaže
istinu kada god mu postane jasno da je istina.
Oholi, tvrdoglavi se drži čvrsto svog govora, djela i
puteva.Zapravo on ima visoko mišljenje o svom govoru i djelima.Kada mu se
istina pojasni on arogantno okreće svoj nos jer je on zadivljan samim
sobom.Posjedovanje ovakvih osobina ponižava osobu u veoma nizak položaj.
Ponizna i skromna osoba širi
pozdrave mira mladim i starim, onima na visokom položaju i onima na niskom.On
svakoga tretira isto.
Skromnu osobu voli
Allah i Njegovi robovi.Ona je uvijek blizu dobru a udaljena od zla, grijeha i
nasilja.
Oholu osobu mrze
Allah i Njegovi robovi.Ona je uvijek udaljena od bogobojaznosti i dobrote a
blizu zla, grijeha, i nasilja.
Skromnost i
poniznost su osobine poslanika i vjerovjesnika.Ove osobine su za bogobojazne i
upućene.Oholost je od osobina tirana i nasilnika.
Poniznost/skromnost povećava
čovjekovu plemenitost i uzdiže njegov status sve dok na kraju ne dostigne
stepen onih koje Allah voli i kojima je zadovoljan.Koliko samo skromnih ljudi
postignu ljubav i milosrđe!Koliko puta je skromna osoba pohvaljena!Koliko često
ljudi dove Allahu za čestitog čovjeka!
S jedne strane, ne
postoji ponizna osoba prema Allahu a da Najmilostiviji ne poveća njegov
stepen.S druge strane, ne postoji ohola osoba a da je Allah ne ponizi u
statusu.“
Medžmu' As-Sa'di -
Abdur-Rahman
bin Nasir As-Sadi