Tuesday, March 11, 2014

Razlozi ustrajnosti na zabludi


Vraćanje istini je bolje od ustrajnosti na zabludi jer je ustrajnost na zabludi znak da je čovjek napušten, kao što je Ibn Kajjim, rahimehullah, rekao u 'Al-Fewa'id-u': „Biti napušten znači da te Allah prepusti samom sebi.“ Uzroci čovjekove ustrajnosti na zabludi nakon što mu je pojašnjenja su zbog raznih stvari:
1.     Prva stvar:

Želja za autoritetom i vođstvom:

Imam Šatibi, rahimehullah je rekao u 'Al-Itisam-u': Zadnja stvar koja zaposjedne srca ispravnih ljudi su ljubav prema autoritetu i vođstvu.“

Ibrahim ibn Edhem, rahimehullah je rekao: „Osoba koja voli slavu neće biti iskrena prema Allahu.“

Ebu Nuajm, rahimehullah je rekao: „Tako mi Allaha, onaj ko je uništen nije uništen ni zbog čeg drugog do zbog ljubavi prema vođstvu.“



Rekao je Ibn Tejmijje, rahimehullah: „Onaj koji traži vođstvo putem zablude, postaje zadovoljan izjavom u kojoj se on veliča, čak i ako je to laž, i on postaje srdit izjavom u kojoj je kritika njega čak i ako je to istina.Što se tiče vjernika, on je zadovoljan istinitom izjavom bila ona za ili protiv njega i on je srdit lažnom izjavom bila ona za ili protiv njega.To je zato što Allah Uzvišeni voli istinu, iskrenost i pravdu a mrzi laži i nasilje.“


2.    Druga stvar

Oholost i odbijanje istine:

Imam Sufjan bin Ujejne, rahimehullah je rekao: „Pametna osoba nije ona koja poznaje dobro i zlo već je pametna osoba ona koja slijedi istinu kada je vidi i kloni se zla kada ga vidi.“

Ibn Kajjim, rahimehullah je rekao: „I od znakova zdravosti i uspjeha je da kada god rob poveća svoje znanje on poveća svoju skromnost i samilost; i kada god poveća svoje djelo, on poveća svoj strah i oprez; i kada god se poveća njegova starost on umanji svoju žudnju za stvarima; i kada god se poveća njegov imetak on poveća svoju darežljivost i sadaku; i kada god se njegov položaj i čast poveća on poveća svoju bliskost sa ljudima, ispunjavajući im njihove potrebe i bivanjem skromnim u njihovom prisustvu.

A znaci pokvarenosti su: „Kada god poveća svoje znanje, on poveća svoju oholost i bahatost; i kada god poveća svoja djela, on poveća svoje hvalisanje, ismijavanje ljudi i lijepo mišljenje o sebi; i kada god se poveća njegov položaj i čast; on poveća oholost i bahatost.Ove stvari (zdravost i pokvarenost) su iskušenje i test od Allaha putem kojih On kuša Svoje robove.On donosi zdravost i iskvarenost ljudima putem ovih stvari.“


Ebu Derda, radijallahu anhu je rekao: „Znaci neznanja su tri: Samodopadljivost, pretjeran govor o onome što ga se ne tiče i da zabranjuješ nešto što sam radiš.“

Prenosi se da je Alija ibn Ebi Talib radijallahu anhu rekao: „Samodopadljivost je kuga srca/uma.“ Drugi mimo njega su rekli: „Nećeš naći osobu da je zadivljena sama sobom a da nije tragaoc za vođstvom.“

Čovjek mora biti u potpunosti svjestan da je Allah obavješten o njegovim stvarima i da On zna prevaru oka i onoga što srca kriju, i da su srca između Allahovih prstiju i da ih On okreće kako hoće.Ibn Hatim prenosi od Hasana da je rekao: „Srca su mnogo žešća u gubljenju kontrole od perja u olujnom danu.“
   
  • Et-Tirmizi bilježi u svom Sunenu da je Šehr b. Haušeb upitao Ummu Selemu: “O majko pravovjernih, koja je to dova koju je  Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, učio kada bi bio kod tebe?”, a ona je rekla: “Dova koju je najviše učio jeste: ‘O Ti koji okrećeš srca, učvrsti moje srce u Svojoj vjeri!’, pa sam upitala: ‘Allahov Poslaniče, kako samo mnogo učiš dovu: -O Ti koji okrećeš srca, učvrsti moje srce u Svojoj vjeri!?’, a on je rekao: ‘Ummu Selema, ne postoji čovjek a da mu srce nije između dva Allahova prsta, pa ako hoće – On ga na pravi put okrene, a ako hoće On ga pusti da skrene.'  Zatim je jedan od prenosilaca ove predaje (Muaz b. Muaz) proučio ajet: - Gospodaru naš, ne dopusti srcima našim da skrenu, kada si nam već na Pravi put ukazao! (Alu Imran, 8).” (Hadis je sahih a bilježe ga Et-Tirmizi, El-Hakim i Ibn Madža)