Saturday, June 18, 2011

Ne psujte vrijeme!

Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je zabranio da se psuje vrijeme i rekao:

فإن الله هو الدهر
"Allah je uistinu vrijeme."

U drugom se hadisu kaže:"Uzvišeni Allah je rekao:

يؤذيني ابن آدم يسب الدهر ، وأنا الدهر بيدي الأمر ، أقلب الليل والنهار
'Čovjek me uznemirava sa psovanjem vremena, jer Ja sam vrijeme. U Mojim rukama su stvari. Ja mijenjam noć i dan.'" Buhari (13/389), Muslim (2246), Ebu Davud (5274) i Ahmed (2/238,272)

U trećem se hadisu kaže:

لا يقل أحدكم يا خيبة الدهر
"Neka niko od vas ne govori: 'Loša li vremena.'" Buhari (10/465, 466), Muslim (2246), Muvetta (2/984), i Ahmed (2/259,272,275, 318)

U toj zabrani kriju se tri velike opasnosti. Prva opasnost jeste što se psuje ono što ne zaslužuje to, jer vrijeme je jedno od Allahovih potčinjenih stvorenja, koje se pokorava Njegovim zakonima i koje mu je ponizno. Prema tome, onoga ko psuje vrijeme preče je prezirati i psovati.


Druga opasnost jeste ta što ta psovka u sebi sadržava širk, jer onaj ko psuje vrijeme on ga psuje zbog toga što misli da mu ono donosi štetu i korist. Pored toga, psovač je u isto vrijeme i nasilnik, jer čini štetu onome ko je ne zaslužuje, dao je nečemu nešto što ga ne zaslužuje, uzdigao je nešto što to ne zaslužuje, zabranio je nekomu ko ne zaslužuje da mu se to zabrani. Vrijeme je kod onih koji ga psuju najveći nasilnik. Psovačka obilježja tih nasilnika izdajnika veoma su mnogobrojna. Tako su mnoge neznalice izričiti u njegovu proklinjanju i ponižavanju.

Treća opasnost psovanja vremena jeste ta što se ta njihova psovka odnosi na Onog koji je stvorio vremenske prilike, jer da u tome istina slijedi njihove strasti, nestalo bi nebesa i Zemlje. Pa npr. ako vrijeme bude u skladu s njihovim strastima i željama, onda ga hvale i uzdižu. Međutim, treba znati da je Gospodar vremena taj koji daje i zabranjuje, koji diže i spušta, ponizuje i uzvisuje. U svemu tome, vrijeme nema nikakvog utjecaja. Prema tome, njihovo psovanje vremena jeste ustvari psovanje Uzvišenog Allaha, dželle šanuhu., i zbog toga psovanje vremena uznemiruje Uzvišenog Allaha.

Bilježi se od Ebu Hurejre da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Uzvišeni Allah je rekao: 'Uznemiruje me čovjek sa psovanjem vremena, jer Ja sam vrijeme.'" Znači, psovanje vremena oscilira između dvije mogućnosti, a jedna od njih mora se odnositi na onog ko ga psuje. Prva je da onaj ko psuje vrijeme ustvari psuje Allaha, a druga je da on s tom psovkom čini širk, jer ako je uvjeren da vrijeme zajedno s Allahom ima utjecaja na život, onda je ustvari mušrik (politeista), a ako je uvjeren da samo Allah daje vrijeme, pa i pored toga psuje onoga ko je dao vrijeme, onda je on ustvari opsovao Allaha.

Preuzeto iz djela (زاد المعاد - ابن قيم الجوزية ) - Zadu-l-me’ad – Ibn Kajjim el-Dževzijje