Tuesday, May 7, 2013

Olakšanje selefa u njihovom praktikovanju islama



1 - Abdullah bin Mesud je rekao, opisujući put ashaba:

„Ko god od vas želi slijediti nekoga neka slijedi one koji su umrli jer ne možeš biti siguran da zaštitiš sebe od fitne onih koji su živi. To su ashabi Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, oni su najbolji od ovog ummeta, bili su najčistijih srca, nadublji u znanju i najmanje su sebe  opterećivali. Allah je njih odabrao da budu drugovi Njegovog Poslanika i da uspostave Njegovu vjeru, stoga spoznaj njihovu vrlinu i slijedi njihove stope jer su oni bili na pravoj uputi.“

 (Ibn al-Kajjim- 'Ighasat al-Lahfan'; 1/159)

2 - Ibn Mesud je takođe rekao:

„Čuvajte se pretjerivanja i pretjeranog zadubljivanja u pitanja i slijedite njihov izvorni put.“

 (Ibn Redžeb – Džami al-ulum vel hikem 1/270)
  
3  - Enes ibn Malikprenosi:

„Bili smo sa Omerom i čuo sam ga da kaže: „Zabranjeno nam je da sebe preopterećujemo.“

 ('Ighasat al-Lahfan'; 1/159)

4 - Amr bin al-As prenosi:

„Odžunupio sam se u snu jedne hladne noći dok smo bili u izvidnici Zat as-Salasil pa sam se pobojao da ću umrijeti ako se okupam. Stoga sam uzeo tejemmum pa potom klanjao sa mojim drugovima. Oni su to spomenuli Poslaniku pa on reče: „O Ebu Amr! Predvodio si svoje drugove u namazu dok si bio u stanju nečistoće?“  Pa sam ga ja obavjestio šta me je spriječilo da se okupam i rekoh da sam čuo Allahove riječi: „i ne ubijajte sami sebe! Allah je, doista, prema vama milostiv“. (an-Nisa, 29)

Pa se Allahov Poslanik nasmijao i nije ništa rekao.“

 (Bilježi Ebu Davud (334), sahih)

 5 - Abdullah bin Šafik prenosi:

Ibn Abbas je jednom održao predavanje ljudima nakon ikindije dok sunce nije zašlo i zvijezde se pojavile a ljudi su počeli da plaču: „Namaz! Namaz!“  Zatim je čovjek od Benu Temim došao kod Ibn Abbasa i rekao: „Namaz! Namaz!“ Pa mu ibn Abbas reče: „Hoćeš li me ti učiti Sunnetu, majka te nemala? Vidio sam Allahova  Poslanika kako spaja podne i ikindiju,  i akšam i jaciju a da nije bio na putu ili u stanju straha. Razlog tome je što nije htio otežati svom ummetu.“ Ova njegova izjava mi nije baš legla na srce pa sam otišao kod Ebu Hurejre i pitao ga o tome, a on mi je to potvrdio.“

 ('Sahih Muslim'; 705)

6 - Takođe se prenosi:

„Jednog dana je padala kiša pa ibn Abbas reče mujezinu. Nakon što kažeš 'Svjedočim da je Muhammed Allahov Poslanik' reci : 'klanjajte u svojim kućama'“ Ljudi su se osjećali nelagodno zbog ovoga pa on reče: „Onaj ko je bio bolji od mene (misleći na Poslanika) je tako uradio. Doista, džuma namaz zahtjeva napor pa nisam htio da dolazite po blatu.“

('Sahih al-Buhari'; 901)

7 - Prenosi se od Abdullaha ibn Omera:

„Jednom je Abdullah ibn Omer bio upitan o vrsti sira koji prave sabejci pa on reče: „Šta god nađem na pijacama muslimana ja kupim i ne ispitujem o tome.“

 ('Džami al-ulum vel hikem'; 1/269)

8  - Prenosi se:

„Omer bin al-Hattab je jahao sa Amr bin al-Asom kad su naišli na vrelo vode. Amr upita vlasnika vrela:“O vlasniče ovog vrela! Da li sa ovog vrela piju zvijeri?“ Pa Omer reče: „O vlasniče ovog vrela“ Ne odgovaraj nam, jer mi pijemo poslije zvijeri i one piju poslije nas.“

 (az-Zarkanijev komentar Malikove Muvette; 1/70)

9  -  Imam aš-Šabi je rekao:

„Ako se suočiš sa dvije (dozvoljene) stvari, onda je lakša od te dvije bliža istini jer je Allah rekao: „Allah želi da vam olakša, a ne da poteškoće imate“ (al-Bekare, 185)

 (al-Kasimi - 'Mahasin at-Te'vil'; 1/427)

10 -  Sufjan as Sevri je rekao:

„Doista je znanje da prihvatiš olakšicu od onoga kojem vjeruješ. Što se tiče ekstremne strogosti, u njoj svako može biti dobar.“
('Džami' Bejan al-'Ilm ve Fadlih'; )

11 -  Ibrahim an-Nehai je rekao:

„Ako se suočiš sa dvije (dozvoljene) stvari, onda pretpostavi da je Allahu draža lakša od te dvije.“

 (Ibn Kudame - 'al-Mugni'; 3/150)

12 - Omer bin Abd al-Aziz, Mudžahid i Katade su rekli:

„Bolja od dvije opcije je lakša od njih, zbog Njegovih riječi: „Allah želi da vam olakša“.

 ('al-Mugni'; 3/150)

13 -  Prenosi se:

„Imam Ahmed ibn Hanbel je bio upitan o oblačenju odjeće koju su napravili nevjernici i sljedbenici knjige bez da se prvo opere pa je odgovorio: „Zašto pitaš nešto o nečemu kad nemaš razlog da pitaš? Ljudi, od kako živimo među njima, nisu imali problema sa tim (oblačenje odjeće bez prethodnog pranja)“

 ('Džami al-'ulum vel-hikem'; 1/269)