Friday, June 28, 2013

Savjet Džafera ibn Muhammeda ibn Alija



„O sine moj, prihvati moj savjet i dobro ga zapamti jer ukoliko to učiniš živjet ćeš srećno i umrijet ćeš u hvale vrijednom stanju.O sine moj, ko god je zadovoljan sa onim što mu je Allah odredio, bit će bogat, a ko god gleda ka onome što leži u rukama drugih, umrijet će siromašan, i ko god nije zadovoljan sa onim što mu je Allah odredio, završit će optuživajući Allaha Uzvišenog u Njegovoj odredbi.Ko god omalovažava svoje greške skonča uvećavajući greške ljudi i ko god omalovažava greške drugih skonča uvećavajući vlastite greške.O sine moj, ko god otkriva druge, privatne stvari njegova doma će biti otkrivene i ko god isuče mač nasilja skonča bivajući ubijen od njega i ko god kopa drugome rupu skonča upadajući sam u nju.Ko god se mješa sa budalama bit će ponižen a ko god se mješa sa učenima biće uzdignut, i ko god uđe na mjesta zla biće optužen za zlo.O sine moj, reci istinu bez obzira da li je za tebe ili protiv tebe i čuvaj se klevetanja i ogovaranja  jer to usađuje zlobu u srca ljudi.O sine moj, ukoliko želiš plemenitost moraš se pridržavati njenih izvora.“

Prenosi se da je muha jednom sletila na Al-Mensura (vladara) pa on zamahnu prema njoj.Ona se vrati njemu i on ponovo zamahnu sve dok ga nije razljutila.Utom je ušao Džafer i al-Mensur mu reče, „O Ebu Abdullah!Zašto je Allah stvorio muhu?! On odgovori, „Kako bi razljutila nasilnike“.

I ovo su dvije zanimljive izjave od Ebu Hazima (Seleme ibn Dinara, rahimehullah):

„Uvidjeo sam da je svijet od dva dijela: dio koji je za mene pa neću žuriti njemu prije njegovog vremena ukoliko sam u mogućnosti da ga tražim sa snagom nebesa i zemlje, i dio koji je za druge pa ga ja neću postići u onome što je prošlo niti ću se nadati da će mi doći.Ljudi su sprečeni od onoga što je određeno meni isto kao što sam ja sprečen od onoga što je određeno drugima pa u koje ove dvije stvari bi ja trebao trošiti svoj život?! Uvidjeo sam da je ono što mi je dato na ovom svijetu od dvije vrste: prva, kraj koji će doći prije mog kraja pa ću ga dobiti i ono u čemu će moj kraj biti prije njegovog kraja pa ću umrijeti (prije ga dobijem) i tako ću ga ostaviti za nasljedstvo onima poslije mene.Tako, u kojim ovim dvjema stvarima ću ja biti nepokoran svom Gospodaru?!

On je takođe jednom rekao:, „Ako mi garantuješ dvije stvari ja ti garantujem Džennet.Radi po onome što mrziš ukoliko Allahovo zadovoljstvo leži u njemu, i kloni se onoga što voliš ukoliko Allahova srdžba leži u njemu.“