Saturday, September 14, 2013

Islam je most



Imam Ebu'-l Muzaffer as-Sam'ani je rekao:

Treba primjetiti da je kriterij koji nas razdvaja od svih onih koji se razlikuju od nas činjenica da mi Kur'an i Sunnet činimo temeljom našeg puta, i mi izvodimo iz njih ono što izvodimo (od propisa i učenja); sve drugo što radimo činimo u tom okviru.

Mi ne mislimo da mi trebamo posjedovati autoritet nad principima šerijata i da mjenjamo pravila Islama kako bi bili u skladu sa našim pogledima, mislima i idejama.

Zapravo mi razmatramo ideje i ukoliko nađemo da su u skladu sa temeljima islama naznačenim u Kur'anu i Sunnetu, mi ih prihvatamo i hvala Allahu na tome.

Međutim ukoliko vidimo sebe da skrećemo sa puta Sunneta i vidimo sebe da postajemo zbunjeni i izgubljeni, onda mi upiremo prst sumnje na naše vlastito razmišljanje i ideje.Krivimo sebe i priznajemo svoju bespomoćnost, i zauzdamo sebe u našem poimanju kako nas ne bi odvelo do prokletstva i uništenja, ili izazvalo da skrenemo sa Pravog puta.

Mi se predajemo Kur'anu i Sunnetu i puštamo da nas oni vode.Griješimo iz opreza i uviđamo da su riječi ispravnih prethodnika istina: „Islam je most koji se ne može preći osim putem predanosti“.

Qavat'i al-Adillah fi Usul al-Fikh