Tuesday, February 17, 2009

Poslanikove fetve o čistoći


Upitan je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, o uzimanju abdesta morskom vodom, pa je odgovorio: "Morska voda je čista, a mrtvo iz nje je dozvoljeno jesti". (Ebu Davud br. 63.-65., Tirmizi, br. 67 i br. 50. Nesai 1/175, Bejheki, 1/260.Hakim kaže ovaj hadis je sahih, 1/32, Ahmed, "Musned", 2/27. Ibn Hibban,br. 1249 i kaže hadis je sahih. Ibn Madže, br. 517. El-Begavi, "Šerhu-s-Sunne", 282., Ibn Huzejme, br. 92. Hadis je sahih.)
Upitan je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, o vodi u pustinji oko koje se okupljaju divljač i zvijeri, pa je rekao:"Ako je ima koliko dva velika krčaga vode, ništa je ne može učiniti nečistom".(Ebu-Davud, br. 63.- 65., Tirmizi, br. 76 i br. 50, Nesai, 1/175, Bejheki, br.1/260, Hakim ga je provjerio i ocijenio ga sahih-hadisom, 1/133, Ahmed,"Musned" 2/27, Ibn-Hibban ga je provjerio i ocijenio ga sahih-hadisom, br.1.249, Ibn-Madže, br. 517, Begavi, "Šerhu-Sunen", br. 282, Ibn-Huzejme, br.92, a ovaj hadis je sahih.)

Ebu-S'alebe je upitao: "Ako se nađemo u zemlji ehli-kitabija, a oni jedu svinjsko meso i piju alkohol, kako ćemo postupati sa njihovim posuđem?", a on reče: "Ako ne nađete drugo, operite ga vodom, kuhajte unjemu i pijte". (Ebu-Davud, br. 3.839; navode ga Buhari i Muslim u svojim zbirkama, Tirmizi, br. 1.464, Ibn-Madže, br. 3.207; Ovaj hadis je sahih.)




U "Sahihu" Buharije i Muslima piše: "Ako se nađemo u zemlji kitabija, hoćemo li jesti iz njihovog posuđa?" Reče im: "Ne jedite iz njega! Ako ne nađete drugo, operite ga, a zatim jedite iz njega". (Buhari, 12/42, Muslim, br. 1.930; Hadis prenosi Ebu-S'alebe el-Hušni, r.a.)

U "Musnedu" i "Sunenu" piše: "Reci nam šta da radimo ako smo prinuđeni koristiti posuđe medžusija?" Rekao nam je: "Ako budete primorani, operite ga vodom i kuhajte u njemu." Ahmed, "Musned", 2/184, Tirmizi, br. 1.560; Sened hadisa je hasen, a prenosi ga Ebu-S'alebe el-Hušni, r.a.


U Tirmizijinom "Sunenu" se navodi sljedeći hadis: "Upitan je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, o loncima medžusija". "Očisitite ih pranjem i kuhajte u njima". Tirmizi, br. 1.560; Sened mu je hasen, a prenosi ga Ebu-S'alebe el-Hušuni, r.a.

Upitan je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, o onome kome se učinilo da je izgubio abdest zbog puštanja vjetra, pa je rekao: "Neka ne izlazi iz džamije dok ne čuje glasno ili ne osjeti smrad". (Buhari, 1/208 i 209, Muslim, br. 361, poglavlje "O hajzu", Ebu-Davud, br.176, poglavlje "O čistoći", Nesai, 1/99, poglavlje "O čistoći"; Hadis prenosi Abdullah b. Zejd, r.a.)

Upitan je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, o meziji - bijeloj sluzavoj tekućini (koja izlazi prilikom razmišljanja o spolnom općenju ili pri nadražaju), pa je odgovorio: "Dovoljan je abdest". "A šta ako dođe na odjeću?" "Dovoljno je da uzmeš pregršt vode i njome popršćeš to mjesto", odgovori Poslanik" (Tirmizi kaže da je ovaj hadis sahih). (Ebu Davud, 210; Et-Tirmizi, 115; Ibn Madže, 506; Hadis prenosi Sehl b. Hanif r.a. Hadis je sahih.)

Upitan je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kad je obavezno uzeti gusul i o tekućini koja iziđe nakon tekućine, pa je odgovorio: "To je sluzava tekućina koja se luči prije sjemena, a svaki muškarac luči tečnost; treba oprati genitalije, a potom uzeti abdest kao što se abdesti za obavljanje namaza". (Ebu-Davud, br. 211, poglavlje "O čistoći" i poglavlje "O Meziji"; Hadis je hasen, a prenosi ga Abdullah ibn-S'ad el-Ensari, r.a.)



Fatima bint ebu-Hubejš je upitala Allahovoga Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem: "Ja sam žena koja neprekidno ima istihazu. Kakvi su propisi ženi kojoj krv stalno curi i hoću li prestati klanjati u tom periodu?" Rekao joj je: "Ne, to je krv od kapilara, nije menstruacija. Kad nastupi vrijeme menstruacije, prestani klanjati, pa kad prođe, okupaj se, uzmi abdest i klanjaj." (Buhari, 1/357, "O hajzu", poglavlje "O ženi kojoj hajz dođe tri puta u mjesecu", Muslim, br. 333, 334, "O hajzu i o prilasku ženi", 1/61, "O čistoći", Tirmizi, br. 125, "O čistoći", Ebu-Davud, br. 282, 298, Nesai, br. 185, 1/183, poglavlje "O razlici između krvi hajza i istihade"; Hadis prenosi Aiša, r.a.)

Upitan je isto, pa je odgovorio: "Neka ostavi namaz onoliko dana koliko zna da obično traje hajz, neka se potom okupa i uzme abdest prije svakog namaza, pa neka posti i klanja". (Ebu-Davud, br. 280, 286, poglavlje "O čistoći , poglavlje "Ako nastupi vrijeme hajza, neka ne klanja", Nesai. 1/181, poglavlje "O istihadi"; Hadis prenosi Fatima bint ebi Hubejš.)

Upitan je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: "Treba li ponovo uzeti abdest nakon jedenja bravljeg mesa?" "Ako hoćeš, a nisi dužan ako nećeš", odgovori Poslanik.

Upitan je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, o jedenju devinog mesa. "Da, uzet ćeš abdest", odgovorio je Poslanik.

Upitan je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, o dozvoljenosti obavljanja namaza u toru sa sitnom stokom, pa je rekao: "Da, možete klanjati tamo".

Upitan je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, o dozvoljenosti obavljanja namaza u torovima deva, pa je rekao: "Ne!" (Muslim, br. 360, "0 hajzu", poglavlje "Uzimanje abdesta nakon jedenja devinog mesa", Tirmizi, br. 81, "O čistoći", poglavlje "Šta je rečeno o uzimanju abdesta nakon jedenja devinog mesa?", Ebu-Davud, br. 184, poglavlje "O čistoći", Ahmed, "Musned", 4/288 i 4/303, Ibnul-Džarud, "Munteka", str. 22; Hadis prenosi Bera' ibn-Azib, r.a.)

Neki čovjek je upitao Allahovoga Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem: "Božiji Poslaniče, šta kažeš o čovjeku koji je sreo nepoznatu ženu i sa njom učinio sve što muž čini sa svojom ženom, osim što nije došlo do spolnog odnosa?"Povodom ovoga događaja je objavljen ajet: "I obavljaj namaz početkom i krajem dana i u prvim satima noći! Dobra djela, zaista, poništavaju hrđava. To je pouka za one koji pouku žele".
A Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, reče: "Uzmi abdest i klanjaj". Muaz, r.a., upita ga: "Važi li ovo pravilo' samo za njega ili i za ostale vjernike, Allahov Poslaniče?" "Za sve vjernike", reče Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem. (Tirmizi, br. 3.113, u "Tefsiru , poglavlje "Sura Hud , Taberi, br. 18.678, a svi njegovi prenosioci su pouzdani, samo što je Tirmizi našao slabost u tome što ga Abdurrahman Ibn Ebu-Lejla nije čuo od Muaza, ali on ima svoje šavahide-svjedoke kod Buharije, sa kojima je hadis pojačan, a hadis prenosi Muaz ibn-Džebel, r.a.)

Ummu Seleme je upitala Allahovoga Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem: "Allahov Poslaniče, Allah se ne stidi istine. Treba li se okupati žena koja u snu vidi ono što vidi muškarac?" (tj., doživljaj seksualnog odnosa u snu), te je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, odgovorio: "Da, ako polucira u snu, neka se okupa". Ummu Seleme je rekla: "Zar i žena može polucirati, Poslaniče?" Na to je Poslanik odgovorio: "Da, jer kako bi joj, onda, moglo sličiti dijete?"

U drugoj predaji je navedeno da je Ummu Selejm upitala Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, o ženi koja u snu doživi ono što doživi muškarac. On joj je odgovorio: "Ako žena vidi takvo što, neka se okupa".'". (Buhari, 1/202, poglavlje "O nauci" i "O uzimanju gusula", poglavlje "Ako žena usnije", Muslim, br. 313, poglavlje "O Hajzu", "Muvet'a", poglavlje "O spolnom općenju", 1/51, poglavlje "O čistoći", Tirmizi, br. 122, poglavlje "O čistoći", Nesai 1/112 i 115, poglavlje "O čistoći", Ebu-Davud, br. 237, "O čistoći", poglavlje "O ženi koja usnije što usnije i čovjek".)
";

U "Musnedu" je zapisano da je Havla bint-Hakim upitala AUahovoga Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, o ženi koja u snu vidi kao i muškarac, a on joj odgovori: "Ne treba uzimati gusul sve dok ne ejakulira, kao što se i muškarac ne kupa sve dok ne ejakulira.( Malik, "Muvet'a, 1/115, poglavlje "O ženi koja u snu vidi ono što vidi muškarac.Ovaj hadis je hasen; Ahmed, "Musned", br. 2.6767, Prenosi ga Havla bint-Hakim, r.a., a hadis je sahih.

Emiru-l-mu'minin Alija ibn ebu-Talib, r.a., pitao je Poslanika o sluzi (meziji) koja se luči prije sjemena, pa mu je odgovorio: "Abdest je vadžib za sluz (mezijj) kad se pojavi, a gusul je vadžib nakon izlaska sperme".

U drugoj predaji: "Ako se pojavi mezijj, uzmi abdest i saperi spolni organ, a ako vidiš da se sperma razlila, onda se okupaj".( Tirmizi, br. 114. "O čistoći", poglavlje "O meziji i spermi", Ahmed, "Musned", br. 870, Buhari, 1/225 i 226. Muslim, br. 303, poglavlje "O hajzu", "Muvet'a", 1/40, Ebu-Davud, br. 206, 207 i 208, Nesai, 1/96 i 97, "O čistoći", poglavlje: "Šta kvari abdest i šta ga ne kvari s obzirom na mezijj".)

Upitan je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, o čovjeku koji vidi vlažnost, a ne sjeća se doživljenog sna, pa je rekao: "Neka se okupa".

Upitan o tome ako se čovjek sjeća doživljenog sna, a na rublju ne primijeti tragove sperme, reče: "Za to ne treba uzeti gusul".( Ahmed, 6/256, Ebu-Davud, br. 236, "O čistoći", Tirmizi, br. 113, "O čistoći"; Hadis je hasen, a prenosi ga Aiša, r.a.)

Upitan je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, šta da učini čovjek koji se sastao sa svojom ženom, ali nije ejekulirao. Bila je prisutna Aiša, r.a. Poslanik reče: "Tako i ja radim sa njom, a potom se okupamo". (Muslim, br. 349, poglavlje "O hajzu", "Muvet'a", "O čistoći", Tirmizi, br. 108, 109, "O čistoći"; Hadis prenosi Ebu-Musa el-Eš'ari, r.a.)

Ummu Seleme je upitala Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem: "Allahov Poslaniče, ja sam žena koja čvrsto steže pletenice. Moram li ih, kad se kupam radi dženabeta, rasplitati?", pa je rekao: "Ne, ne moraš. Dovoljno ti je da se po glavi poliješ sa tri pregršta vode, a zatim okupaš cijelo tijelo". (Muslim, br. 330, "O hajzu", Ebu-Davud, br. 251, 252, "O čistoći", Tirmizi, br. 105, "O čistoći", Nesai 1/131, "O čistoći", poglavlje "O tome da žena ne raspliće svoje pletenice prilikom uzimanja gusula"; Hadis prenosi Ummu Seleme, r.a.)

Kod Ebu Davuda stoji: "Iscijedi svoje pletenice prilikom svakog sapiranja." (Muslim, br. 330. Ebu Davud, br. 251. 252., Tirmizi, br. 105., Nesai, 1/131. Hadis prenosi Ummu Selleme r.a.)

Neka žena je upitala Allahovoga Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem: "Poslaniče, naš put do mesdžida je nečist. Šta da radimo još kad padne kiša?" Zar nema drugog, čistijeg puta?" "Ima, Božiji Poslaniče!" "Onda koristite taj koji je čistiji."

U drugoj predaji: "Zar nema iza toga jedan dio čistiji?" "Da, Poslaniče!" "Onda ćete ići tim koji je čistiji." (Ahmed, "Musned", br. 26.906; Hadis je hasen, a prenosi žena iz plemena Benu-Abd el-Ešhal, r.a.)


Rečeno je Allahovome Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem: "Kad se uputimo prema džamiji, gazimo po nečistom". A on reče: "Doista, zemlja sljedećim koracima očisti ono što je bilo nečisto".( Ibn-Madže, br. 532, a hadis je sahih prema svim verzijama i dokazima vjerodostojnosti.)


Neka žena je upitala Allahovoga Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem: "Ako se odjeća neke od nas zaprlja krvlju menstruacije, šta ona treba uraditi?" "Istrljat će je, zatim u vodi raskvasiti, protrljati i oprati, i onda u njoj klanjati".( Buhari, 1/349, poglavlje "O hajzu , Muslim, br.291. "O čistoći", "Muvet'a", br. 60, 61, Ebu-Davud, br. 360 i 361, Tirmizi,br. 128, "0 čistoći". Nesai, 1/155, poglavlje "O čistoći"; Hadis prenosi Esma bint Ebi Bekr, r.a.)

Upitan je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, o mišu koji je upao u maslo, pa je rekao: "Izbaci ga i odstrani ono stoje okolo njega, a ostalo maslo jedite". (Buhari, 1/296. "0 abdestu", "Muvet'a", 2/971,972, Ebu-Davud, br. 3.841, 3843, Tirmizi, br. 1699, "O hrani", Nesai, 7/178)

Mejmuna, r.a., upitala je Allahovoga Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, o krepaloj ovci čija je koža bačena, a on joj reče: "Zašto niste uzeli njenu kožu?" Ona odgovori: "Zar da uzmemo kožu ovce koja je krepala?" Odgovorio joj je: "Uzvišeni Allah kaže: 'Reci: Ja ne vidim u ovome što mi se objavljuje da je ikome zabranjeno jesti ma šta drugo osim strvi ili krvi koja istječe ili svinjskog mesa' (El-En'am, 145.), a vi to nećete jesti nego uštaviti i koristiti".Ona je tada poslala po ovcu te su joj ogulili kožu, uštavila je i od nje napravila mješinu za vodu i koristila je sve dok se nije poderala. (Ahmed, skraćeno, Buhari, 4/343, poglavlje "O kupoprodaji", poglavlje "O koži krepane životinje prije štavljenja", Muslim, br. 363, 364 i 365, "O hajzu", poglavlje "O koži krepane životinje koja štavljenjem postaje čista", "Muvefa", 2/498, Ebu-Davud, br. 4.120, 4121, Tirmizi, br. 1.727, Nesai, 1/171 i 172; Hadis prenosi Mejmuna, r. a.)

Upitan je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, o koži krepanih životinja, pa je rekao: "Štavljenje je čisti" (učini je dozvoljenim za upotrebu; op. prev.). (Ebu-Davud, br. 4.125. "O odjeći", Nesai, 7/173 i 174, Ahmed, "Musned", 3/476 i 5/6; Hadis je sahih, a prenosi ga Seleme b. el-Muhbik, r.a. )

Upitan je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, čime se može prati nakon nužde, pa je rekao: "Zar ne možete naći tri kamena, dva - da se obrišete okolo čmara, i jedan za čmar?"' (hadis je hasen, a kod Malika je mursel: "Zar ne možete naći tri kamena?" i na to nije dodao ništa više). (Malik, "Muvet'a , 1/28, "O čistoći ; Hadis je mursel, a prenosi ga Urve b. Zubejr, r.a., Nesai, br. 44; sened hadisa je sahih.)


Upitan je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, o načinu uzimanja abdesta, pa je odgovorio: "Propisno se abdesti, provuci prste jedne ruke između prstiju druge ruke i potpuno isperi nos, izuzev ako si postač". (Ebu-Davud, br. 142, poglavlje "O čistoći", Tirmizi, br. 38, poglavlje "O čistoći", Nesai, 1/66, Ahmed, "Musned", 4/33, Hakim, 1/147, 148, a provjerio ga je Ibn-Hibban, br. 1.054; sened mu je dobar, a prenosi ga Lekit b. Sebre, r.a.)

Amr b. Abese je upitao Allahovoga Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, o načinu uzimanja abdesta, pa mu je odgovorio: "Kad se abdestiš, opereš svoje ruke, sa jagodica tvojih prstiju i ispod tvojih noktiju spadaju grijesi koje si njima počinio, a kad dobro izapereš usta, nos i lice, zatim se jednom potareš po glavi i mokrim rukama potareš vanjsku i unutarnju stranu usnih školjki, zatim opereš noge do iznad članaka, bit ćeš čist od grijeha kao kad te majka rodila" (ovde se misli na male grijehe; op. prev.). (Nesai, 1/91 i 92, "O čistoći", poglavlje "Nagrada za onoga ko se abdesti onako kako je naređeno"; Hadis je hasen, a prenos ga Ebu-Umame, r.a.)

Neki beduin je upitao Allahovoga Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, o načinu uzimanja abdesta. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, abdestio se pred njim i svaki dio oprao po tri puta, a zatim mu rekao: "Ovako se uzima abdest prema propisima vjere, a onaj ko doda bilo šta na ovo, loše je prestupio, prešao granicu i nepravedan je" (Ebu-Davud, br. 135, "O čistoći , poglavlje "Svojstva Poslanikovog abdesta", Nesai 1/88, "O čistoći", poglavlje "O umjerenosti pri uzimanju abdesta"; sened hadisa je hasen, a prenosi ga Amr b. el-A'as. r.a.)

Neki beduin je upitao Allahovoga Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem: "Božiji Poslaniče, ako neko od nas klanja i osjeti neugodan miris, a vode bude malo, kako će postupiti?" Rekao mu je: "Ako neko ispusti vjetar, neka se abdesti".

"Doista, Uzvišeni Allah se ne stidi istine, i ne prilazite svojim ženama otpozadi, u stražnjicu."
(Tirmizi, br. 1.164, 1166, "O dojenju", poglavlje "O pokuđenosti prilaska ženi odpozadi u stražnjicu", Ebu Davud, br. 1.005, poglavlje "O namazu"; hadis je hasen, a prenosi ga Ali b. Talak, r.a. )

Upitan je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, o meshu po mestvama, pa je rekao: "Za musafira tri dana i tri noći, a onome ko je kod kuće - dan i noć".'(Tirmizi, br. 95, poglavlje "O čistoći", Ebu-Davud, br. 157, "Očistoći", poglavlje "O vremenu trajanja mesha"; Hadis je hasen, a prenosi ga Huzejme b. Sabit)

Ubejj Amare je upitao Allahovoga Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem: "Allahov Poslaniče, hoću li uzeti mesh po mestvama?" "Hoćeš", odgovori mu Poslanik. "Jedan, dva ili tri dana?", upita ga. "Da, koliko hoćeš."

U drugoj predaji je navedeno da ga je pitao za mesh sve do sedam dana, a Allahov Poslanik je odgovorio: "Dokle god ti treba". (Bilježi Ebu-Davud)

Neki islamski pravnici su zauzeli stav prema vanjskom značenju navedenog hadisa, pa su dozvolili neograničeno korištenje mesha, dok ga drugi ograničavaju. Hadisi o trajanju mesha podrazumijevaju ograničeno vrijeme, jer je ograničenost jača od neograničenosti.( Ebu-Davud, br. 158, poglavlje "O čistoći"; ovaj hadis je daif, a prenosio ga Ubejj b. Umareh, r.a. misli se na drugu predaju,)

Neki beduin je upitao Allahovoga Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem: "Boravim na pjeskovitom zemljištu četiri-pet mjeseci,a sa nama ima žena koje su u hajzu ili nifasu ili budemo nečisti od dženabeta. Kako ćemo se očistiti?" "Samo sa zemljom", odgovori mu Poslanik.( Ahmed, "Musned", br. 8.412, prenosi ga Ebu-Hurejre, r.a.)

Šafija, Ahmed i njihovi učenici smatraju da ovaj hadis podrazumijeva da se tejemmum uzima samo zemljanom prašinom, a Ibn-Abbas, r.a., kaže: "Najbolja je zemlja oranica" (to navodi i Ibn-Merdevejh u svome komentaru; op. prev.).

Ebu-Zerr, r.a, upita Allahovoga Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem: "Kako ću postupiti kad se sastanem sa suprugom, a nemam vode?" "Čista zemlja je sredstvo čišćenja muslimana, čak da ne nađeš vode deset godina. A ako je nađeš, onda sa njom potari čitavo tijelo", reče mu Poslanik. (Ebu-Davud, br. 332, 333, poglavlje "O čistoći , Tirmizi, br. 124, "O čistoći", Nesai, 1/171, "O čistoći"; Hadis je hasen, Hafiz, "Telhis", 1/154, Tirmizi kaže: "Ovaj hadis je hasen-sahih", a prenosi ga Ebu-Zerr el-Gaffari, r.a.)


Sevban, r.a., kaže: "Zatražili su od Allahovoga Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da im objasni propise gusula, pa je rekao: 'Muškarac će raspustiti kosu i oprati je do korijena, dok žena ne mora rasplitati kosu dovoljno je da se samo po glavi polije sa tri pregršta vode'".(Ebu-Davud, br. 255, poglavlje "O čistoći"; Hadis je hasen, a prenosi ga Sevban, r.a.)

Neka žena je upitala Allahovoga Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, o načinu na koji se žena kupa nakon menstruacije, pa je rekao: "Neka svaka od vas uzme svoju vodu i lotos i neka se dobro očisti. Zatim, neka pospe vode na glavu i neka trlja jako sve dok voda ne dospije do korijena i tijela. Nakon toga, neka se sapere i uzme komad krpe na kojoj ima miška (mošus) i neka se njome očisti". (Buhari, 1/353, 354, "O hajzu', poglavlje "O načinu pranja žene nakon menstruacije", Muslim, br. 332, "O hajzu", Ebu-Davud, br. 314, 315 i 316, poglavlje "O čistoći", Nesai, br. 1/135, 137, poglavlje "O čistoći"; Hadis prenosi Aiša, r.a.)


Upitala ga je i o načinu pranju nakon spolnog odnosa, pa je rekao: "Uzmi vodu, pa se očisti i upotpuni čišćenje. Zatim polij vodu po glavi i trljaj sve dok voda ne dospije do korijena kose, zatim vodom saperi cijelo tijelo". (Muslim, poglavlje "O hajzu"; Hadis prenosi Aiša, r.a.)

Neki čovjek je upitao Allahovoga Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem: "Šta mi je dozvoljeno od naslađivanja dok je žena u hajzu?" "Na donji dio tijela stavi ogrtač (od pupka do ispod koljena), a sve što je iznad, dozvoljeno ti je." (Malik, "Muvet'a", 1/57, poglavlje "O čistoći"; Sened hadisa je prekinut, ali postoje drugi hadisi koji potvrđuju njegovo značenje. Ibn-Abdulberr kaže: "Ne poznajem nikoga da je ovaj hadis prenio sa ovim tekstom, ali sened i njegovo značenje su potvrđeni i vjerodostojni."; Hadis prenosi Zejd b. Eslem, r.a.)

Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, upitan je o tome je li dozvoljeno jesti sa ženom dok je u hajzu, pa je rekao: "Jeste, jedi zajedno sa njom". (Tirmizi, br. 133, poglavlje "O čistoći"; Hadis je hasen. Tirmizi kaže: "Hadis koji prenosi Abdullah bin-S'ad je hasen-garib". Ovo je mišljenje i učenjaka koji ne vide nikakve smetnje o jedenju sa ženom dok je u hajzu; Hadis prenosi Abudllah b. S'ad el-Ensari, r.a.)

Upitan je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, o trajanju nifasa, pa je rekao: "Četrdeset dana, osim ako primijeti da joj je nifas ranije prestao". (Darekutni, "Sunen", 1/220. Ibn-Madže, br. 649, slično njegovom značenju, poglavlje "O trajanje nifasa", hadis Enesa, r.a., po tekstu hadisa: "Allahov Poslanik je odredio ženi koja je u nifasu prestanak obavljanja namaza četrdeset dana"; Sened mu je daif. Tirmizi kaže: "Svi Islamski učenjaci, ashabi, tabi'ini i svi oni koji su došli nakon njih su saglasni u tome da žena koja je u nifasu prestaje klanjati četrdeset dana, osim ako ranije ne primijeti da joj je nifas prestao, nakon čega će se okupati i klanjati". Ovako kažu i Sufjan es-Sevri, Ibnul-Mubarek, Šafija, Ahmed i Ishak.)