Ljudi se rangiraju u ovisnosti od njihove bogobojaznosti: إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ ...najugledniji kod Allaha je onaj koji Ga se najviše boji..." (El-Hudžurat, 13.)
Riječima Poslanika, alejhis-selam izrečene u jednom hadisu "...'bogobojaznost je ovdje'. Zatim je pokazao na svoja prsa tri puta..." se aludira na to da je kod Allaha najcjenjenije stvorenje ono koje Ga se najviše boji. Zato je moguće da čovjek koga ljudi potcjenjuju zbog nezavidnog materijalnog stanja kod Allaha bude na većem položaju od onog koga cijene zbog toga.
Osnova bogobojaznosti je u srcu čovjeka:
وَمَنْ يُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ
"...i ko veliča Allahove svetinje, to je bogobojaznost srca." (El-Hadždž, 32.)
Ako je bogobojaznost u srcu, onda niko ne poznaje njenu stvarnu bit osim Allaha Uzvišenog. Poslanik, alejhis-selam, je rekao :"Zaista, Allah ne gleda u vaša tijela niti u vaše likove, nego gleda u vaša srca i vaša djela.” (Muslim, 2564)
Puno je ljudi privlačne fizionomije, bogataša i ljudi zapaženog društvenog položaja, ali srca su im prava pustoš kada je u pitanju strah od Allaha. Nasuprot njima jeste čovjek koji ne posjeduje ništa od toga, ali, njegovo je srce prepuno bogobojaznosti i on kod Allaha uživa veliki ugled.
Haris ibn Vehb, radijallahu anhu, prenosi da je Vjerovjesnik, alejhis-selam, rekao: "Hoćete li da vas obavijestim o stanovnicima Dženneta? To su oni slabi i potlačeni. Kada bi se neki od njih Allahom zakleo, Allah bi mu zakletvu ispunio. Hoćete li da vas obavijestim o stanovnicima Vatre? Surovi, uobraženi i oholi."' (Buhari, 8/162, Muslim, 2853)
Ebu Hurejra, radijallahu anhu, prenosi da je Vjerovjesnik, alejhis-selam, rekao: "Raspravljaše se Džennet i Vatra. Vatra je rekla: 'Stvorena sam za uobražene i ohole.' Džennet reče: 'U mene će ući samo slabi i omalovažavani.' Uzvišeni Allah je rekao Džennetu: 'Ti si Moja milost i tobom se Ja smilujem kome hoću od Mojih robova.' Vatri je rekao: 'Ti si Moja kazna i tobom kažnjavam koga hoću od Mojih robova.'" (Buhari, 8/595, Muslim, 2846)
Sehl ibn Sa'd, radijallahu anhu, rekao je: "Jedan je čovjek prošao pored Poslanika, alejhis-selam, pa je on upitao nekog pored sebe: 'Šta misliš o ovom čovjeku?' On odgovori: 'On je jedan od najuglednijih ljudi. Kada on zaprosi, odmah će se oženiti, ako se za nekoga zauzme, ljudi će njegovo zauzimanje odmah prihvatiti. Ljudi su uvijek spremni da prihvate njegove sugestije.' Poslanik, alejhis-selam, je to prešutio. Tada prođe još neki čovjek i Poslanik upita: 'A šta misliš o ovom?' Ovaj odgovori: 'Allahov Poslaniče! Ovo je čovjek od siromašnih muslimana. Kada on zaprosi, neće se oženiti, ako se za nekog zauzme, niko neće njegovo zauzimanje prihvatiti. Njegove sugestije niko ne prihvata.' Poslanik reče: 'Ovaj drugi je bolji negoli cijela Zemlja prepuna onakvih kao onaj prvi. (Buhari, 9/132)
U komentaru ajeta:
ٌ إِذَا وَقَعَتِ الْوَاقِعَةُ لَيْسَ لِوَقْعَتِهَا كَاذِبَة خَافِضَةٌ رَافِعَةٌ
"Kada se Događaj dogodi, događanje njegovo niko neće poricati, neke će poniziti, a neke će uzvisiti." (El-Vakia, 1.-3.)
Muhammed ibn K'ab el-Kurezi, rahimehullah, kaže: "Bit će poniženi ljudi koji su na dunjaluku bili zapaženi, tj. na visokim položajima, a uzvist će se ljudi koji su na dunjaluku biti poniženi.“
Riječima Poslanika, alejhis-selam izrečene u jednom hadisu "...'bogobojaznost je ovdje'. Zatim je pokazao na svoja prsa tri puta..." se aludira na to da je kod Allaha najcjenjenije stvorenje ono koje Ga se najviše boji. Zato je moguće da čovjek koga ljudi potcjenjuju zbog nezavidnog materijalnog stanja kod Allaha bude na većem položaju od onog koga cijene zbog toga.
Osnova bogobojaznosti je u srcu čovjeka:
وَمَنْ يُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ
"...i ko veliča Allahove svetinje, to je bogobojaznost srca." (El-Hadždž, 32.)
Ako je bogobojaznost u srcu, onda niko ne poznaje njenu stvarnu bit osim Allaha Uzvišenog. Poslanik, alejhis-selam, je rekao :"Zaista, Allah ne gleda u vaša tijela niti u vaše likove, nego gleda u vaša srca i vaša djela.” (Muslim, 2564)
Puno je ljudi privlačne fizionomije, bogataša i ljudi zapaženog društvenog položaja, ali srca su im prava pustoš kada je u pitanju strah od Allaha. Nasuprot njima jeste čovjek koji ne posjeduje ništa od toga, ali, njegovo je srce prepuno bogobojaznosti i on kod Allaha uživa veliki ugled.
Haris ibn Vehb, radijallahu anhu, prenosi da je Vjerovjesnik, alejhis-selam, rekao: "Hoćete li da vas obavijestim o stanovnicima Dženneta? To su oni slabi i potlačeni. Kada bi se neki od njih Allahom zakleo, Allah bi mu zakletvu ispunio. Hoćete li da vas obavijestim o stanovnicima Vatre? Surovi, uobraženi i oholi."' (Buhari, 8/162, Muslim, 2853)
Ebu Hurejra, radijallahu anhu, prenosi da je Vjerovjesnik, alejhis-selam, rekao: "Raspravljaše se Džennet i Vatra. Vatra je rekla: 'Stvorena sam za uobražene i ohole.' Džennet reče: 'U mene će ući samo slabi i omalovažavani.' Uzvišeni Allah je rekao Džennetu: 'Ti si Moja milost i tobom se Ja smilujem kome hoću od Mojih robova.' Vatri je rekao: 'Ti si Moja kazna i tobom kažnjavam koga hoću od Mojih robova.'" (Buhari, 8/595, Muslim, 2846)
Sehl ibn Sa'd, radijallahu anhu, rekao je: "Jedan je čovjek prošao pored Poslanika, alejhis-selam, pa je on upitao nekog pored sebe: 'Šta misliš o ovom čovjeku?' On odgovori: 'On je jedan od najuglednijih ljudi. Kada on zaprosi, odmah će se oženiti, ako se za nekoga zauzme, ljudi će njegovo zauzimanje odmah prihvatiti. Ljudi su uvijek spremni da prihvate njegove sugestije.' Poslanik, alejhis-selam, je to prešutio. Tada prođe još neki čovjek i Poslanik upita: 'A šta misliš o ovom?' Ovaj odgovori: 'Allahov Poslaniče! Ovo je čovjek od siromašnih muslimana. Kada on zaprosi, neće se oženiti, ako se za nekog zauzme, niko neće njegovo zauzimanje prihvatiti. Njegove sugestije niko ne prihvata.' Poslanik reče: 'Ovaj drugi je bolji negoli cijela Zemlja prepuna onakvih kao onaj prvi. (Buhari, 9/132)
U komentaru ajeta:
ٌ إِذَا وَقَعَتِ الْوَاقِعَةُ لَيْسَ لِوَقْعَتِهَا كَاذِبَة خَافِضَةٌ رَافِعَةٌ
"Kada se Događaj dogodi, događanje njegovo niko neće poricati, neke će poniziti, a neke će uzvisiti." (El-Vakia, 1.-3.)
Muhammed ibn K'ab el-Kurezi, rahimehullah, kaže: "Bit će poniženi ljudi koji su na dunjaluku bili zapaženi, tj. na visokim položajima, a uzvist će se ljudi koji su na dunjaluku biti poniženi.“