Wednesday, January 18, 2012

Hadisi o oprostu

"Ako me Allah na Sudnjem danu bude pitao za moje grijehe, ja ću Ga moliti za Njegov oprost. Ako me bude pitao za moje nedostatke, ja ću Ga moliti za njegovu milost. A ako me baci u Vatru, kazat ću stanovnicima Vatre da ja, doista, volim Uzvišenog Allaha!". (Selman Ed-Dar, jedan od tabi'ina)

Hadisi kudsij...

"O, čovječe, dok Me budeš molio i dok to budeš želio, Ja ću ti oprostiti ma koliko imao grijeha. O, čovječe, kad bi tvoji grijesi dostigli visinu neba, a ti onda zatražiš oprosta, Ja ću ti oprostiti. O, čovječe, kada bi Mi došao s grijesima kolika je Zemlja, a ti se onda sa Mnom susretneš, a nisi Mi činio širk, Ja ću ti doći s isto toliko oprosta.".

"Ljudi i džinni su u vijesti velikoj. Stvorio sam ih, a oni drugoga obožavaju; Ja ih opskrbljujem, a drugome su zahvalni. Najbolji od Mojih robova je ponizni, a najgori onaj ko se uzdiže. Iskazujem im ljubav Svojom milošću, a Ja sam neovisan od njih. Izazivaju Moju srdžbu, a muftačni su Me. Oni koji Me spominju u Mome su medžlisu, pa ko želi biti u Mojoj blizini neka Me spominje. Pokorni su Moji miljenici, a oni koji Mi griješe ne trebaju očajavati i gubiti nadu u Moju milost; ako se pokaju zavoljet će Me, a ako odbiju pokajati se, Ja ću ih liječiti. Slat ću im iskušenja. Ko Mi od njih dođe kajući se, susrest ću ga iz daljine, a ko Mi se suprotstavi, pozvat ću ga iz blizine. Reći ću mu: Kuda ideš? Zar imaš gospodara poput Mene?!"

"O, sine Ademov, stvorio sam te Svojom rukom i odgojio te Svojim oprostom, a ti Mi se suprotstavljaš i griješiš Mi. Ako Mi se vratiš, oprostit ću ti, gdje ćeš naći Gospodara poput Mene, Ja sam Onaj Koji prašta i Koji je milostiv. Robe, stvorio sam te iz ničega i dao ti sluh, vid, razum i srce. Robe, pokrivam te, a ti Me se ne bojiš! Opskrbljujem te, a ti Me zaboravljaš! Ko je od Mene plemenitiji? Ko me je zamolio, a da mu nisam udovoljio? Ko je zakucao na Moja vrata, a da mu nisu otvorena! Zar sam Ja škrtica? Moj rob je prema Meni škrtica!".

"Najviše se rasrdim na Moga roba koji učini neki grijeh i pomisli da je taj grijeh veći od Moga oprosta i milosti!".

"Neki čovjek je učinio grijeh i rekao: "Gospodaru učinio sam grijeh, oprosti mi." Allah Uzvišeni je rekao: "Moj rob zna da ima Gospodara, Koji prašta grijeh ili za njega kažnjava. Ja sam mu ga oprostio. On ponovo učini grijeh i kaže: 'Gospodaru učinio sam grijeh, oprosti mi.' Allah Uzvišeni je rekao: 'Moj rob zna da ima Gospodara, Koji prašta grijeh ili za njega kažnjava. Ja sam mu ga oprostio.' Ponovo učini grijeh i kaže: 'Moj rob zna da ima Gospodara, Koji prašta grijeh ili za njega kažnjava. Ja sam mu ga oprostio."

Allahov Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, kaže: "Uzvišeni Allah kaže: 'Ja se stidim da Moj rob podigne ruke ka Meni, a da mu ih Ja odbijem.'. Meleki govore: Allahu moj, on ne zaslužuje Tvoju milost i oprost!'. A Allah im odgovara: 'Ali, Ja zaslužujem da Me se boje i Ja jedino praštam! Budite svjedoci da sam oprostio Svome robu!'."

Allahov Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, kaže: "Rob traga za Allahovim zadovoljstvom i trudi se steći ga sve dok Uzvišeni Allah ne kaže: "Moja milost je na Moga roba!". Zatim pozove Džibrila i kaže mu: "Allahova milost je na tog i tog!". Zatim pozove nosače Arša i kaže: "Allahova milost je na tog i tog!". Zatim pozove stanovnike nebesa i kaže: "Allahova milost je nad svim!".

Došao je neki čovjek kod Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi we sellem, i rekao mu: "Ko će sviđati obračun robovima na Sudnjem danu?". Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, reče: "Allah!". Čovjek upita: "Lično, Allahov Poslanice?". Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, reče: "Da!". Beduin se nasmija, a Allahov Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, ga upita: "Šta te nasmijalo?". Beduin reče: "Doista, Plemeniti, kada odluči, briše grijehe, a kada svodi račun oprašta!" Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, reče: "Beduin je shvatio! Zar ima iko plemenitiji od Allaha!".