Monday, August 19, 2013

„...A ono što je ostalo je samo lažna nada.“



Neke mudre izreke od Ebu Hazima (Seleme ibn Dinara):

Ebu Ma'šer:“Vidio sam Ebu Hazima kako vazi u džamiji i dok je to radio plakao je i brisao svoje suze po čitavom licu, pa mu rekoh, 'O Ebu Hazime, zašto to radiš (brišeš suze po čitavom licu)?' On reče: „Do mene su došle vijesti da Vatra neće doticati mjesto koje je dotaknuto suzom koja je prolivena zbog straha od Allaha.“

Ebu Hazimu je jednom rečeno:“Šta je tvoje bogatstvo?“ On odgovori: „Moje oslanjanje na Allaha azze we džell i moja neovisnost od onoga što je u rukama drugih“.

Ebu Hazim: „Šta god je prošlo od ovoga svijeta je samo san a ono što je ostalo je samo lažna nada“.

Avn ibn Džabir je rekao:“Čuo sam mog oca da kaže, 'Ebu Hazim bi prolazio pored nekog voća i govorio bi, „Vaše određeno vrijeme je u Džennetu.“

Seid ibn Abd al-Rahman prenosi da je Ebu Hazim rekao:“Rob će uraditi dobro djelo i bit će zadivljen njime dok ga radi ali istina je da Allah nije stvorio ništa gore za njega od tog djela, i rob će učiniti loše djelo koje prezire toliko dok ga radi ali istina je da Allah nije stvorio ništa korisnije za njega od tog djela.To je iz razloga što kada rob učini to dobro djelo može postati ponosan i nadut i vidi sebe boljim od drugih i možda zbog toga Allah azze we džell ga poništi zajedno sa mnogim drugim dobrim djelima (koje je uradio).I možda rob učini loše djelo  zbog kojeg zažali i tako Allah stavi strah i uznemirenost kod njega  i on sretne Allaha sa strahom od tog djela u svojim grudima“.

Hafs ibn Mejsera prenosi da je Ebu Hazim rekao:“Ako vidiš da Allah nastavlja da bude blagodaran prema tebi dok ti još uvijek griješiš prema Njemu onda se pripazi i strahuj.“

„Na tačci ispravljanja nečijeg srca, veliki grijesi su oprošteni a ako rob odluči da ostavi grijehe, onda se putevi za njega otvaraju.“

„Garantuj mi dvije stvari i ja ti garantujem Džennet:“Radi po onome što mrziš ukoliko to Allah voli i ostavi ono što voliš ukoliko Allah to mrzi.“

„Sve što želiš da bude sa tobom na ahiretu kreni prema njemu danas a sve što ne želiš da bude s tobom na ahiretu, ostavi ga danas.“