Sunday, August 4, 2013

Voljeno znanje



Abdullah ibn al-Mubarak je rekao: „Ne poznajem ništa nakon poslanstva što je više vrijednije od širenja znanja“.

„Da ti kažem o mojoj situaciji.Nikad nisam zadovoljan, govoreći sebi da sam pročitao dovoljno knjiga.Ako naiđem na knjigu koju nisam vidio prije, to kao da sam nabasao na ćup zlata.“ (Ibn al-Džewzi)

„Neprospavane noći koje provedem učeći nauku su mi draže od druženja sa očaravajućom ženom.Moje ushićenje kada razumijem teško pitanje mi je slađe od najegzotičnijeg pića, ugodnije nego zvuk ženske ruke na bubnju su moje ruke na papiru kako bi maknuo prašinu.O ti koji tražiš da postigneš moj stepen putem pustih želja, kolika je samo razlika između onoga koji pronalazi bol penjući se previsoko i između onoga koji se penje i dostigne vrhunac.Da li se ja zamaram preko noći dok je ti prespavaš , pa opet se ti nadaš da me prestigneš? (Al-Zamahšeri)

Imam Šafija je bio upitan: „Kako ti žudiš za znanjem?“ On odgovori: „Čujem riječ znanja koju ranije nisam čuo i svaki dio mog tijela poželi da ima mogućnost da ga takođe čuje, kako bi uživali u zadovoljstvu slušanja onoliko koliko moje uši uživaju kada čuju novo znanje:“

On je potom bio upitan: „Opiši nam tvoju želju da postigneš znanje“. On odgovori: „To je slično želji ulaganja napora bijednog čovjeka koji traži da postigne užitak sakupljanjem imetka.“On je zatim bio upitan:“Kako tražiš znanje?“ On na kraju odgovori:“Tražim kao kao što slaba žena traži svoje jedino dijete.“