Sunday, June 8, 2014

Osobine ljudi od znanja

Vođa pravovjernih, radijallahu anhu, je opisao ovu kategoriju od nosioca znanja sa određenim osobinama (Hadis imama Alije, radijallahu anhu):

Od njih je ta: „Putem njih, znanje je utvrđeno na stvarnosti dokaza“.

Značenje ovoga je da ih znanje upućuje ka najvišim ciljevima a to je poznavanje Allaha.Tako ga se oni boje i vole ga do te tačke da sve što je drugima teško njima biva lahko.

Tako oni ne traže put ka onome ka čemu drugi traže put, od onih koji zastaju na dunjalučkom životu, njegovim ukrasima i užitcima.I od njih su oni koji posjeduju oholost u tome i ne šire znanje, ne uzvisuju i ne veličaju Allaha u svojim srcima već se oni okreću ka onome što su samodostatni napustili.

Doista, samodostatni, onaj koji je pao i predao se željama za ovim svijetom i njegovim zadovoljstvima pronalazi teškim napuštanje želja i užitaka.Ovo iz razloga što ne postoji zamjena koja bi zamjenila njegovu želju za ovim svijetom ako bi ga on odbacio.Tako on nema strpljenja u odbacivanju njega.

U srcima ove vrste ljudi, iz onoga ka čemu oni traže put, je najveća zamjena nad željom postizanje znanja o Allahu, ljubav i veličanje Njega.Onako kako je Hasan, rahimehullah imao običaj reći: „Doista, oni koji vole Allaha su jedini koji će naslijediti dobar život i osjetiti užitke zbog onoga ka čemu traže put, poput privrženosti svom Voljenom (Allahu).I zbog toga oni pronalaze slatkoću svoje ljubavi prema Njemu u svojim srcima.“

Ovi pojedinci samo prijateljuju sa onim što su neznalice odbacile jer su oni koji su neznalice o Allahu suprotne ostavljanju dunjalučkog života i užitaka.I to je iz razloga što oni ne poznaju ništa što mogu porediti sa njim (dunjalučkim životom) i tako je to ono što vole i sa čim prijateljuju.S druge strane, ovi pojedinici su odbijeni njime i umjesto toga pronalaze ljubav u Allahu, Njegovom sjećanju, poznavanju Njega, ljubavi prema Njemu, i učenju Njegove Knjige.U međuvremenu, oni koji su neznalice o Allahu su odbijeni ovim stvarima i ne pronalaze nikakvu ljubav ili užitak u njima.


I od druge njihove osobine, sa kojom ih je vođa pravovjernih opisao je : „Oni su na ovom svijetu sa svojim tjelima dok su  se njihove duše približile velikom prebivalištu.“

Ovo ukazuje na to da oni ne uzimaju ovaj svijet kao svoj dom niti su zadovoljni kao mjestom boravka ili mjestom odmora.Doista, oni ga gledaju samo kao prolazno mjesto i ne uzimaju ga kao prebivalište.Svi poslanici i objavljene Knjige su savjetovale na ovaj aspekt.Allah nas je obavijestio u Svojoj Knjizi o vjerniku iz porodice faraona koji je rekao svom narodu:

يَا قَوْمِ إِنَّمَا هَٰذِهِ الْحَيَاةُ الدُّنْيَا مَتَاعٌ وَإِنَّ الْآخِرَةَ هِيَ دَارُ الْقَرَارِ
O narode moj, život na ovome svijetu samo je prolazno uživanje, a onaj svijet je, zaista, Kuća vječna. (Gafir, 39)

I Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem je rekao Ibn Omeru: „Budi na ovom svijetu kao da si stranac ili putnik.“

Dakle, to je da budeš na ovom svijetu kao da ne postojiš a na onom svijetu kao da nećeš prestati postojati.

U drugoj predaji je rečeno: „Ubrajajte sebe među stanovnicima kabura.“

Od savjeta koji je Mesih Isa dao su njegove riječi svojim drugovima: „Prođite kroz njega a ne postajte njegovi stanovnici.“

I on je takođe rekao: „Ko je taj koji će graditi kuću na talasima okeana?To je dunjalučki život zato ga ne uzimajte kao dom koji će trajati vječno.“

Tako je vjernik na ovom svijetu poput stranca koji prolazi preko zemlje koja nije njegova, žudeći za svojom domovinom i danom kada će se vratiti njoj.On uzima opskrbu koja mu je neophodna za njegov put kući.On se ne natječe za položajem kod ljudi u zemlji kroz koju samo prolazi niti tuguje nad poniženjem koje iskusi dok je među njima.

Fudajl ibn Ijjad, rahimehullah je rekao: „Vjernik je na ovom svijetu zabrinut i uznemiren.Njegova glavna briga je kako popraviti svoju opremu.“

Hasan, rahimehullah je rekao: „Vjernik je na ovom svijetu poput stranca.On se ne uznemirava kada ga degradira niti se natječe sa drugima u pogledu onog što daje čast.Ljudi su u jednom stanju a on je u drugom stanju.“

U stvarnosti, vjernik je stranac na ovom svijetu jer je njegov praotac (Adem) prvobitno boravio u vječnom prebivalištu i potom je bio prognan iz njega.Tako on stalno žudi da se vrati ka svom prvom mjestu boravka i uvijek je zabrinut sa vraćanjem u dom iz kojeg je prognan.

Onako je kao što se kaže: „Ljubav prema domovini je dio vjere.“ (Ova izjava je zasnovana na izmišljenoj predaji, zbog toga je autor, Ibn Redžeb, nije pripisao Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem već je samo potvrdio kao izreku)

I kao što je rečeno:

„Koliko kuća na svijetu mlad čovjek preuzme,
Ipak, njegova žudnja će uvijek biti za prvom kućom.“
Neki od naših učenjaka su rekli:
„Zato požuri edenskim vrtovima, jer doista,
To je tvoj prvi dom i u njemu je mjesto odmora.
Ipak, mi smo u zarobljeništvu neprijatelja, pa zar ne vidiš?
Hoćemo li se vratiti našim domovima i pronaći mir?
I određeno je da kada je stranac daleko,
A njegov dom nestane, onda je on izgubljen.
Pa kakva vrsta stranosti je veća od naše stranosti
Koju su neprijetelji među nama manifestovali?“