Na to upućuju riječi Uzvišenog:
وَإِنْ أَطَعْتُمُوهُمْ إِنَّكُمْ لَمُشْرِكُونَ
“…pa ako biste im se pokorili, i vi biste sigurno mnogobošci postali.” (En’am, 121)
Taberi u pogledu riječi “pa ako biste im se pokorili, i vi biste, sigurno mnogobošci postali”, kaže: “To jest bili bi ste kao i oni.” Ovi su jeli i smatrali dozvoljenim meso krepaline pa ako bi ste i vi to jeli onda bi postali mušrici kao i oni.”
Kurtubi kaže: “Ajet upućuje da onaj ko ohalali nešto od stvari koje je Allah zabranio postaje mušrik. Allah, dželle še'nuhu, je jasnim tekstom zabranio strv. Onaj ko prihvati dozvolu strvi od nekoga mimo Allaha postaje mušrik.
Ibn El-Arabi kaže: “Ako se mu’min pokorava mušriku u pogledu ubjeđenja postat će mušrik a ako mu se pokorava u radnjama ali mu akida i dalje bude ispravna onda je grešnik zato ga urazumite i podučite.”
Ibn Kesir u pogledu riječi Uzvišenog: “Pa ako biste im se pokorili, i vi biste, sigurno mnogobošci postali.”, kaže: “Ako se okrenete od Allahovi naredbi vama i Njegova šeriata i prihvatite nečiji drugi govor to predstavlja širk kao što Uzvišeni veli: “oni svećenike i monahe svoje smatraju bogovima mimo Allaha.”
Kažem: “Poznato je da je širk uzimanje drugih božanstava pored Allaha. Ovaj ajet govori o tome da je došlo do ohalalivanja onog što je Allah zabranio, te da prihvatanje takvog propisa njegova činioca čini mušrikom. Prihvatanje propisa mimo Allahova propisa je mesela od mes’ela širka u pogledu Allahova uluhijeta. Jer je ilah-božanstvo onaj kome se pokorava i prema kome se u osnovi ne greši. Zato je obaveza ispoljavati Njegovu jednoću kroz pokoravanje Njemu jedinom, prihvatanje Njegove odredbe i zaštite.
Otuda Uzvišeni Allah kaže:
اتَّبِعُوا مَا أُنْزِلَ إِلَيْكُمْ مِنْ رَبِّكُمْ وَلا تَتَّبِعُوا مِنْ دُونِهِ أَوْلِيَاءَ قَلِيلاً مَا تَذَكَّرُونَ
“Slijedite ono što vam se od Gospodara vašeg objavljuje i ne uzimajte, pored Njega, nekog drugog kao zaštitinika! – A kako vi malo pouku primate!” (E’araf, 3)
Begavi kaže: “Ne uzimajte druge mimo Njega za zaštitnike kojima bih ste se pokoravali u onome što je grijeh prema Allahu. “
Kurtubi kaže: “… To znači ne obožavajte pored Njega druge i ne uzimajte za zaštitnike one koji su se udaljili od Allahove vjere. Svako ko je zadovoljan nekim mišljenjem automatski pripadnici tog pravca postaju njegovo zaštitnici.”
Ibn Kesir kaže: “Slijedite ono što vam se od Gospodara vašeg objavljuje”, to jest slijediti predaje nepismenog poslanika koji vam je došao s knjigom koja je objavljena od Gospodara i Vladara svega postojećeg. i ne uzimajte, pored Njega, nekog drugog kao zaštitinika! To jest, ne izlazite iz okvira onog sa čime je došao Poslanik u nešto drugo da se ne bi na taj način okrenuli od Allahova propisa ka nečijem drugom propisu.”
Kažem: “Na ovo se odnosi inkijad-pokornost i kubul-prihvatanje propisa. To jest da vjeruje i prihvata sve što je Allah odredio i propisao od zakona za sva stvorenja. Samo On sudi i Njegovu presudu niko ne može pobiti. Prihvaćanje Njegovih propisa je farz svakome ko izgovara dva šehadeta.
.