Friday, July 15, 2011

Poučni stihovi Ibnul-Kajjima, rahimehullah


Ibnul-Kajjim, rahimehullah, veli:

Podaj srcu svome oka dva da oba,
iz straha prema Milostivom plačna budu,
da je tvoj Gospodar htio, bio bi kao i oni,
ta srce je među prstima Milostivog.


Ibnul-Kajjim, rahimehullah, veli:

Kada spomeneš Allahovu jednoću vidiš,
njihova lica mračnih boja,
štaviše, gledaju u tebe poprijeko kao što,
jarčevi gledaju u štap baštovana,
a kada spomeneš po dobru zlo svi oni,
raduju se ko veseljak pravi.
A Allaha mi, nisu osjetili miris vjere Njegove,
o prehlado koja si snašla doktora vremena.

Ibnul-Kajjim, rahimehullah, veli:

Ljubav prema njemu to nije moguće,
da voliš neprijatelje Miljenika i tvrdiš,
a gdje je ljubav, o brate šejtanov,
a ovako neprijateljuješ boreći se protiv njegovih miljenika.



Ibnul-Kajjim, rahimehullah, veli:

A širk, čuvaj ga se, širk je jasan,
a ima i onog koji se ne prašta,
a to je prihvatanje drugog za druga Milostivom,
koji god da je; bio od kamena ili roda ljudskoga,
priziva ga ili ga traži, a potom od njega strahuje,
i voli ga kao što se voli Onaj Kome se račun polaže,
i tako mi Allaha, nisu ih poistovijetili sa Allahom u,
stvaranju, ni u opskrbi, ni u dobročinstvu,
ali su ih poistovijetili sa Allahom u,
ljubavi, veličanju i u vjerovanju,
voljeli su ih pored Milostivog,
kao što Milostivog nikada voljeli nisu.

Ibnul-Kajjim, rahimehullah, veli:

Tako mi Allaha pravedniku poslije pojašnjenja nema,
osim prkos i podvajanje.

Ibnul-Kajjim, rahimehullah veli:

Nekada posrtaj donese uspjeh,
a i bolesti znaju tijelo izliječiti!

Ibnul-Kajjim, rahimehullah veli:

Ne mogu dušmani neukom,
štete nanijeti
koliko može on sam sebi.

Ibnul-Kajjim, rahimehullah veli:

Ako odeš bez prtljaga;prave vjere i imana,
na mahšeru ugledat ćeš one koji prtljag nose.
Zažalit ćeš zašto i ti nisi spreman kao oni
Zašto nisi ulagao i štedio kao mnogi!

Ibnul-Kajjim, rahimehullah veli:

Bez cilja nekog godine troši
ne vidi nadu, ni uspjeh neki
Da li vodič brzi zna kuda hodi,
jer ne ide brzo karavan svaki.
Uspori malo , gledaj kuda kročiš,
stopama svojim po mrtvima gaziš!

Ibnul-Kajjim, rahimehullah veli:

Do voljenog nećeš stići ako kažeš:
"Rastavlja nas mnogo noći i pustinja!

Ibnul-Kajjim, rahimehullah veli:

Ljepote dunjaluka kada se ukazaše,
rekoše mi: "Hajde, uzmi nas za sebe!"
No ja sam se pravio k'o da nisam vidio,
kada spazih da sam ciljano dokučio!