Thursday, November 29, 2012

Dani kada smo bili veliki...

 Od vladara Rimljana Muaviji: "Do nas su došle vijesti o onome što se desilo između tebe i Alije ibn Ebi Taliba, i mi vidimo da ti imaš više prava na hilafet od njega. Ako nam zapovijediš, mi ćemo ti poslati vojsku koja će ti donijeti glavu Alije.”

Zatim je došao odgovor:

“Od Muavije Heraklu: “Dva brata između kojih je došlo do neslaganja. Koji je tvoj problem da se ti mješaš između njih? Ako ne zauzdaš svoj jezik, poslaću ti vojsku od koje će prva biti kod tebe a njen kraj kod mene, kako bi mi donijeli tvoju glavu koju ću ja onda prikazati Aliji.”

Nisam siguran koji je izvor ovoga ali je ovakav osjećaj zračio u ranoj islamskoj istoriji. Oni su znali o čemu je bila međunarodna politika i znali su ko su njihovi pravi neprijatelji za razliku od današnjih vladara...