Najčvršća veza je
spomenuta na dva mjesta u Kur'anu:
لَا
إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ ۖ قَدْ تَبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ ۚ فَمَنْ
يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِنْ بِاللَّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ
الْوُثْقَىٰ لَا انْفِصَامَ لَهَا ۗ وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ
U vjeru nema
prisiljavanja – Pravi put se jasno razlikuje od zablude! Onaj ko ne vjeruje u
taguta, a vjeruje u Allaha – drži se za najčvršću vezu, koja se neće prekinuti.
– A Allah sve čuje i zna. (Beqara, 256)
وَمَنْ
يُسْلِمْ وَجْهَهُ إِلَى اللَّهِ وَهُوَ مُحْسِنٌ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ
بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَىٰ ۗ وَإِلَى اللَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُورِ
Onaj ko se sasvim
preda Allahu, a uz to čini dobra djela, uhvatio se za najčvršću vezu. Allahu se
na koncu sve vraća.(Lukman, 22)
Najčvrća veza je
takođe spomenuta u Sunnetu, u hadisu koji bilježi imam Buharija od Kajs bin
Ubade da je rekao:
„Sjedio sam u Medinskoj džamiji kada je ušao čovjek, na licu su mu se vidjeli tragovi
skrušenosti.“Ovo je dženetlija!“, rekoše prisutni.On je brzo klanjao dva
rekata, a zatim izašao.Ja sam krenuo za njim i rekao mu: „Kada si ušao u
džamiju, ljudi su kazali: „Ovo je dženetlija!“
„Allaha mi“, reče
on, „niko ne treba govoriti ono što ne zna!Ispričat ću ti zašto.Sanjao sam, u
doba Vjerovjesnika, sallallahu alejhi ve sellem, jedan san, pa sam mu ga
ispričao.“Vidio sam u snu kako boravim u nekoj bašči“, veli on, opisujući njeno
prostrasntvo i zelenilo, „u sredini je bio željezni stup čiji je donji dio bio
u zemlji, a gornji sezao do nebesa.Na vrhu je bila drška u obliku petlje.Rekoše
mi: „Penji se!“ „Ne mogu!“, odgovorio sam.Tada mi je došao sluga; zadigao mi je
odjeću odzada, tako da sam se popeo na vrh i uhvatio se za dršku. „Drži se!“,
rekoše mi.Probudio sam se , a ona je bila u mojoj ruci.Ispričao sam to
Vjerovjesniku, sallallahu alejhi ve sellem, pa mi je on rekao: „Ta bašča je
Islam, a stup je stup Islama.Ta drška u obliku petlje jeste „veza čvrsta“; bit
ćeš u islamu do smrti“Taj čovjek je bio Abdullah ibn Selam.
Ispravni
prethodnici su takođe objasnili značenje najčvršće veze na razne načine od
kojih svi upućuju na isto značenje.
Ibn Abbas, Seid
ibn Džubejr i al-Dahak su rekli: „To znači: 'la ilahe illa Allah'“.
Enes ibn Malik je
rekao: „To je Kur'an“.
Mudžahid je rekao:
„To je vjera“.
Al-Saddi je rekao.
„To je islam“.
Prenosi se da je
Salim ibn Ebil Dža'd rekao: „To je ljubav u ime Allaha i mržnja u ime Allaha.“