Imam Muhammed b. Abdul-Vehab definišući islam, kaže:
"To je predanost Allahu sa tevhidom, potčinjenost Njemu u pokornosti i odricanje od širka i njegovih pripadnika."
Takođe, Allah mu se smilovao, kaže:
"Njegova osnova, tj. u islamu, i njegov temelj su dvije stvari:
Prva: Imperativ na robovanje samo Jedinom Allahu Koji ortaka nema. Ljubav u Njegovo ime i proglašavanjem nevjernika onoga ko to zapostavi. (druga):Upozoravanje od širka u robovanju Allahu sa pooštravanjem mjera u tom pogledu i iskazivanje neprijateljstva i proglašavanjem nevjernikom onoga ko ga počini.
Šejh Abdur-Rahman b. Hasan,rahimehullah, kaže:
"Ni jednoj osobi neće islam biti valjan osim sa spoznajom onoga na šta ukazuje ova riječ, tj. riječ tevhida. Od negiranja širka u ibadetu i odricanja od njega i onoga ko ga počini, kao i suprostavljanje istom. A sa druge strane, iskrenost u robovanju samo Jedinom Allahu Koji ortaka nema, i iskazivanje ljubavi u tome."
Abdullah i Ibrahim, sinovi od Abdu-Latifa, i Sulejman b. Sahman, Allah da im se svima smiluje, kažu:
"Suština islama, sa kojom je Allah poslao Svoje časne poslanike i u što su pozivali, prezentuje se u obaveznosti robovanja Jedinom Allahu Koji nema ortaka, iskrenost u izvršavanju djela radi Njega, te da se ne čini bilo šta od širka, u Njegovom obaveznom pravu, radi bilo koga od Njegovih stvorenja, ili da se okarakteriše bilo čime od Njegovih karakteristika ili svojstava potpunosti i atributa veličanstva.
Onaj ko se suprostavi onome sa čime su došli, negira i smatra to lažima, on je zalutali kafir. Makar on rekao: 'La ilahe illallah', i tvrdio da je musliman. Jer, ono što se ispoljilo od širka kontrira onome što je spomenuo od riječi tevhida. Tako da mu puko izgovaranje 'La ilahe illallah', neće koristiti, zato što je govorio o onome po čemu nije djelovao, niti je ubjeđen u ono na šta te riječi ukazuju."
Ishak b. Abdur-Rahman b. Hasan,da im se Allah smiluje, kaže:
"Muhammed b. Abdul-Vehab, rahimehullah, je rekao: 'Puko izgovaranje šehadeta bez znanja o onome što je rekao, niti djelovanja po onome što nalaže, onaj na koga se odnose obaveze, ne biva muslimanom, nego je to dokaz protiv čovjeka, za razliku od onoga ko tvrdi da je iman samo puka potvrda'."
Šejh Muhammed b. Ibrahim b. Abdu-Latif, muftija Nedždanskog predjela u njegovom vremenu, rahimehullah, kaže:
"Veliki broj je ljudi koji se pripisuju islamu, izgovaraju šehadete, obavljaju očite ruknove islama, ali to nije dovoljno da se donese sud o njihovom islamu, niti je pročišćen time njihov širk prema Allahu, u ibadetu, dok prizivaju vjerovjesnike i dobre ljude tražeći od njih pomoć, ili drugih vidova njihovog odpadništva od islama.
Ovo je razlika između onih koji se pripisuju islamu, stvar na koju je ukazao Kur'an, sunnet i konsenzus prethodnika i imama ummeta."
1. Dureru sunnije fi edžvibeti Nedždije (1/129).
2.Dureru sunnije (2/153).
3.Medžmua resail vel vesail (5/547).
4. Akidetu muvvehidin str. 451, sa posredovanjem
5. Dureru sunnije (1/522 – 523).
6. Akidetu muvvehidin str. 392.