Sunday, March 22, 2009

Vrijednost posta


Ebu Hurejra, r.a., veli da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Allah, dž.š., kaže: 'Svako djelo pripada čovjeku, osim posta. Post je Moj i Ja za njega nagrađujem.' Post je čovjeku zaštita. Kad neko od vas bude postio, neka ne govori ništa ružno, neka ne podiže previše glas i neka ne govori ništa nepromišljeno! Ako ga neko bude vrijeđao, ili udarao, neka dva puta kaže: 'Ja postim!' Tako mi Onoga u Čijoj je ruci Muhammedova duša, postačev je zadah na Sudnjem danu Allahu dtaži od mirisa miska. Postač se dva puta raduje; kad se omrsi, obraduje se hrani, i kad se susretne s Gospodarem, radovat će se zbog posta!" (Ahmed, Muslim i En-Nesai)

Predanje El-Buharija i Ebu Davuda glasi:
"Post je Čovjeku zaštita. Kad neko posti, neka ne govori ništa ružno ili nepromišljeno. Ako ga neko bude udarao, ili vrijeđao, neka dva puta ponovi: 'Ja postim'.' Tako mi Onoga u Čijoj je ruci Muhammedova duša, zadah iz usta postača bolji je kod Allaha od mirisa miska. 'On ostavlja hranu i piće i suzbija strasti radi Mene! Post je Moj i Ja za njega nagrađujem. Jedno dobro djelo vrednovat će se deseterostruko.

Abdullah ibn Amr veli da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Post i Kur'an zauzimat će se za čovjeka na Sudnjem danu. Post će kazati: 'O Gospodaru, spriječio sam ga od jela i strasti u toku dana, dozvoli mi da se zauzimam za njega.' Kur'an će kazati: 'Zbog mene nije spavao noću, dozvoli mi da se zauzimam za njega!' Obojici će se uslišati molba." (Ahmed)



Ebu Umama veli: "Došao sam Allahovom Poslaniku, s.a.v.s., te sam mu rekao: 'Naredi mi da radim nešto što će me uvesti u Džennet!' 'Posti, jer njemu nema ravnog!', odgovori on. Zatim sam došao po drugi put, te mi on ponovo reče: 'Posti!'" (Ahmed, En-Nesai i El-Hakim)

Ebu Seid el-Hudri, r.a., veli da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: 'Ako čovjek isposti jedan dan u ime Allaha, On će njegovo lice od vatre udaljiti sedamdeset godina." (Bilježe ga autori djela El-Kutubu-sitte, osim Ebu Davuda)

Sehl ibn Sa'd veli da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "U Džennetu postoje vrata Rejjan. Na Sudnjem danu bit će rečeno: 'Gdje su postači?' Kad posljednji postač uđe, ta će se vrata zatvoriti." (Bilježe ga El-Buhari i Muslim)