Friday, February 8, 2008

Mu'azova , radijallahu anhu, sedžda

Prva šubha

Odgovor na šubhe oko pogrešnog razumjevanja nekih hadisa

Bilježi ibn Madže u svom Sunnenu i Besti u svom Sahihu od Ebu Vakida da je rekao:“Kada je Mu'az, radijallahu anhu,došao iz Šama učinio je sedždu Poslaniku,sallallahu alejhi ve sellem.Pa mu Poslanik reče:“Šta je ovo?“ On reče:“O Allahov poslaniče,došao sam iz Šama i vidio sam ih kako čine sedždu svojim patrijasima i biskupima , pa sam naumio da i ja isto učinim prema tebi.“Poslanik sallallahu alejhi ve sellem reče:“Ne čini to.Da sam naredio ikome da učini sedždu nekome naredio bih ženi da učini sedždu svom čovjeku.Žena neće ispuniti pravo svom Gospodaru dok ne dadne pravo svom čovjeku, tako,kada bi od nje zatražio (spolni odnos) a da bude na samaru (nosiljci jahalice) ne smije mu zabraniti“Ovaj lafz pripada Bestiju.Završen citat

Razlika između sedžde pozdarava i sedžde ibadeta


Ono na čemu je većina učenjaka , bez razilaženja i rasprave među njima, jeste da je ova Mu'azova sedžda bila sedžda pozdrava a ne ibadeta.Kako je moguće da ovaj veliki ashab ne znadne da činjenje sedžde ne biva nikome osim Allahu, slavljen neka si Ti Bože, ovo je nepravda i velika potvora na ovog cijenjenog ashaba, kojeg je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem,izabrao uzmeđu svih ashaba da raspravlja sa kitabijama i da im dostavlja tevhid i temelje vjere, rekavši mu:“Ti ćeš doći kod naroda od kitabija...“

Komentarišući ovaj dio hadisa Hafiz u Fethu kaže: “Ove riječi su kao uvod u vasijet-oporuku kako bi se mogao koncentrisati na tu stvar, zbog činjenice da su kitabije ljudi od znanja,tako da njegov trud i napor u razgovoru i raspravljanju sa njima nije kao razgovor sa džahilima od onih koji su obožavali kipove.“Završen citat. (Fethul.Bari,3/419)



Hadis Mu'aza je derogirao sedždu pozdrava

Da li bi Poslanik , sallallahu alejhi ve sellem, izabrao od svojih ashaba onog koji ne poznaje osnovu tevhida kako bi vodio debatu i raspravu sa učenim u pogledu onog što ne poznaje? Kurtubi u svom tefsiru hadis navodi kao dokaz da se sedžda pozdrava bila dozvoljena do vremena Poslanika , sallallahu alejhi ve sellem.

Ibn Kesir u pogledu riječi Uzvišenog: Kada smo melecima rekli učinite sedždu Ademu kaže:“ Činjene sedžde Ademu je predstavljalo pokornost Allahu.Činjenje sedžde Ademu od strane meleka predstavlja počast za Adema.Neki su mišljenja da je to bila sedžda pozdrava, selama i počasti, kao što to Uzvišeni kaža:“Pa je postavio svoje roditelje na prijesto i oni mu se nakloniše.“Ovo je bilo dozvoljeno prijašnjim narodima, pa je deroirano našem u ummetu, zatim je spomenuo hadis Mu'aza.“Završen citat

Također u pogledu prethodnog ajeta iz sure Jusuf kaže:“Ovo je bilo dozvoljeno prijašnjim narodima, naime ,kada bi selamili starijeg , naklanjali bi mu se.Ovo je bilo dozvoljeno od Adema do šerijata Isa'a,alejhi selam, pa je to zabranjeno u ovom našem ummetu, a sedžda je učinjena samo za Allaha, dželle še'nuhu.U ovom kontekstu su i riječi Katade i drugih.“Zatim je spomenuo hadis Mu'aza.Završen citat.

U pogledu riječi Uzvišenog: Kada smo melecima rekli učinite sedždu Ademu, Ševkani kaže: „Preovladava mišljenje da je to bila sedžda pozdrava i počasti Ademu, alejhi selam.Činjenje sedžde ljudima je u pojedinim šerijatima bilo dozvoljeno shodno koristi.Ovaj ajet je dokaz da je to bila sedžda Ademu, također drugi ajeti, t.j. riječi Uzvišenog I kad mu dam lik i u nj udahnem dušu,vi mu se poklonite!“ I kaže Uzvišeni: I on roditelje svoje postavi na prijesto i oni mu se svi pokloniše.To što je taj čin zabranjen u šerijatu našeg Poslanika ne znači da je bio zabranjen i u drugim šerijatima“Završen citat.

Ibn Tejmijje kaže: “Nije dozvoljeno upražnjavati stvari od ibadeta osim Jedinom Allahu, ni Suncu ni Mjesecu, ni vladaru niti poslaniku niti dobrim ljudima,niti kaburu poslanika i dobrih ljudi. Ovo je došlo u milletima svih poslanika.Nakon što je spomenuto u našem milletu bijaše zabranjeno da se čini u kontekstu pozdrava i počasti spram stvorenja.Zato je Poslanik , sallallahu alejhi ve sellem, i zabranio Mu'azu da mu čini sedždu ili da mu se naklanja.Pa je spomenuo pomenuti hadis.Također,zabranio im je da se prilikom pozdrava naklanjaju i zabranio im je da iza njega stojeći klanjaju ako on klanja sjedeći.“Završen citat (Medžmu'fetava,1/74-75)

Ovo su citati uleme koji govore o dozvoljenosti sedžde u vidu pozdrava u prijašnjim šerijatima sve dok to nije derogirano u našem šerijatu.A poznato je da činjenje sedžde kao ibadeta nekome mimo Allaha nije bilo dozvojeno ni u jednom šerijatu.Svi poslanici su to zabranjivali i svojim narodima bi govorili: „Obožavajte Allaha vi pored Njega nemate drugog boga“.

Najveći dokaz tome da je Mu'zova sedžda bila u kontekstu pozdrava su riječi na kraju hadisa:“ Da sam naredio ikome da učini sedždu nekome naredio bih ženi da učini sedždu svom mužu.“Ovo je jasan tekst da je to bila sedžda pozdrava i počasti, u protivnom da nije tako,onda bi to , neuzu billahi, bilo kontradiktorno riječima Uzvišenog: On vam neće narediti da meleke i vjerovjesnike bogovima smatrate.Zar da vam naredi da budete nevjernici nakon što ste poslali muslimani?Ovo što smo spomenuli je Allahovom dobrotom dovoljno u pogledu pobijanja pogrešnog svatanja prethodnog hadisa i šubhe u tom pogledu.