Wednesday, July 17, 2013

Korist iz Damaska...



Ibn Ebi Hatim, rahimehullah, je rekao:

„Ušao sam u Damask, naišao sam na studente hadisa i prošao sam pored halke Kasima al-Džu'ija.Zatekao sam grupu ljudi kako sjedi oko njega a on je govorio.Njihov izgled me zadivio i čuo sam ga da kaže:

Zgrabi korist od pet stvari od ljudi tvoga vremena:

Kada si prisutan, ti nisi poznat;
Kada si odsutan, ti ne nedostaješ;
Kada si viđen, tvoj savjet se ne traži;
Kada kažeš nešto, tvoj govor se ne prihvata;
I kada posjeduješ neko znanje, ne daje ti se ništa za to;

Takođe te savjetujem sa pet stvari:

Kada se prema tebi ponašaju nepravedno, ti se ne ponašaj nepravedno prema njima;
Kada te hvale, ne raduj se;
Kada te kritikuju, ne uznemiruj se;
Kada ti ne vjeruju, ne srdi se;
I ako se ljudi prema tebi ponesu obmanjujuće, ti se ne odnosi obmanjujuće prema njima.“

Ibn Ebi Hatim je rekao: „ Pa sam uzeo to kao korist iz Damaska“.

Ibn al Dževzi  -  Sifatus-safva ( 2/200)