Saturday, February 15, 2014

Vladavina glupaka



Ljudi su ispravni ili iskvareni poput njihovih vladara.Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem nas je obavijestio da je od znakova Sudnjeg Dana da će ljudske stvari biti pod kontrolom glupih vladara koji ne slijede upute Kur'ana i Sunneta i koji ne pridaju pažnju uvjeravanju.

Džabir ibn Abdullah prenosi da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem rekao Kabu ibn Edžrahu: „Tražim utočište kod Allaha za tebe Kab od glupih vladara.“ On reče: „Ko su glupi vladari, o Allahov Poslaniče?“ On reče: „Vladari koji će doći poslije mene, koji neće slijediti moju uputu niti se pridržavaju mog Sunneta.Ko god bude vjerovao u njihove laži i podrži ih u njihovoj nepravdi; oni nisu od mene i ja nisam od njih i oni neće prići mome Havdu.Ali ko god ne povjeruje u njihove laži i ne podrži ih u njihovoj nepravdi, oni su od mene i ja sam od njih i oni će biti na mom Havdu.Kab ibn Edžrahu, post je štit, sadaka briše grijehe i namaz je djelo ibadeta ili je rekao dokaza.Kab ibn Edžrahu, nijedno meso othranjeno na haramu neće ući u Džennet, Vatra mu je preča.Kab ibn Edžrahu, ljudi su od dvije vrste, onaj koji prodaje svoju dušu i otkupljuje sebe od Vatre i onaj koji uzrokuje njeno prokletstvo. (Ahmed, El-Bezzar, sahih)

Glupa je osoba slabog rezonovanja koja ne može ispravno upravljati svojim vlastitim pitanjima a kamoli pitanjima drugih.

Prema drugom hadisu:

„Sudnji dan neće nastupiti dok svako pleme ne bude vođeno licemjerima.“ (Taberani)

Licemjeri imaju malo vjere i ne boje se Allaha, oni mnogo lažu i velike su neznalice.

Ako su kraljevi, vladari i vođe ljudi poput ovoga onda je sve izokrenuto naopačke: lažovima se vjeruje a iskrenima ne vjeruje, varalicama se povjerava a povjerljivim ljudima se ne povjerava, neznalice govore a ljudi od znanja ćute.

Aš-Šabi je rekao:

„Sudnji dan neće nastupiti dok se znanje ne bude shvatalo kao neznanje a neznanje kao znanje.“

Sve ovo je posljedica izokretanja stvari naopačke pred kraj vremena.

Abdullah ibn Amr prenosi da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem rekao:

„Jedan od znakova Sudnjeg Dana je da će dobri ljudi biti poniženi u statusu a zli ljudi će biti uzdignuti u statusu.“ (Hakim, Al Mustadrek)