Saturday, February 15, 2014

Žudnja za položajem (1)



Čovjekova žudnja za položajem je destruktivnija od njegove žudnje za imetkom.Traganje za dunjalučkim statusom, pozicijom, vođstvom i dominacijom uzrokuje više štete čovjeku od njegovog traganja za imetkom.Ona je mnogo štetnija i teža za izbjeći jer se čak i imetak troši u traganju za vođstvom i položajem.Žudnja za položajem je od dvije vrste:

Prva vrsta žudnje za položajem

Prva je traganje za položajem putem autoriteta, vođstva i imetka i ovo je veoma opasno jer će obično spriječiti čovjeka od dobra ahireta i plemenitosti i časti na onom svijetu.Uzvišeni Allah je rekao:

تِلْكَ الدَّارُ الْآخِرَةُ نَجْعَلُهَا لِلَّذِينَ لَا يُرِيدُونَ عُلُوًّا فِي الْأَرْضِ وَلَا فَسَادًا ۚ وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ
Taj drugi svijet daćemo onima koji ne žele da se na Zemlji ohole i da nered čine, a one koji se Allaha boje čeka sretan kraj. (Qasas, 83)

Stoga je rijedak slučaj da čovjek traga za pozicijom na ovom svijetu putem vlasti a da je upućen i da mu je darovano ono što je dobro po njega.Zapravo on biva prepušten samom sebi baš kao što je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem rekao Abdur-Rahmanu ibn Semuri, radijallahu anhu; „O Abdur-Rahman!Ne traži vlast jer ako ti bude data zbog tvog traženja bit ćeš prepušten njoj a ako ti se da bez traženja bit ćeš potpomognut u njoj.“ (Ahmed, Buharija)

Jedan od ispravnih prethodnika je rekao:
„Niko ne traži vlast a zatim se ponaša pravedno u njoj“

Jezid ibn Abdullah ibn Mewhib je bio pravedan sudija i jedan od dobrih ljudi i imao je običaj reći: 

„Ko god voli imetak i položaj a boji se nedaća neće postupati pravedno.“

Takođe se u Sahihu Buharije bilježi od Ebu Hurejre, radijallahu anhu da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem rekao:
„Vi ćete tražiti vlast a ona će biti uzrok kajanja na Sudnjem Danu.Pa kako je to loša dojilja i kako je to loše dijete.“ (Buharija)

Buharija takođe bilježi predaju od Ebu Muse al-Ešarija, radijallahu anhu da su dvojica ljudi rekli Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem: „Allahov Poslaniče, postavi nas za upravnike u onome što ti je Allah dao od vlasti.’Pa je on rekao: „Mi ne postavljamo na vlast u ovoj našoj stvari onome ko je traži i ko za njim žudi.“ (Buharija)


Znaj da žudnja za položajem i pozicijom neminovno uzrokuje ogromnu štetu prije njenog postizanja zbog potrebnog nastojanja da se postigne a takođe i kasnije zbog čovjekove jake želje da je zadrži što proizvodi nepravdu, bahatost i druga zla.

Ebu Bekr al-Adžuri, koji je bio jedan od mudrih učenjaka i učitelja početkom četvrtog stoljeća, je napisao esej o ponašanju i stavovima učenjaka i to je jedno od najboljih djela napisano na ovu temu.Onaj ko ga prostudira saznat će iz njega put učenjaka ispravnih prethodnika i saznat će novotarske puteve koji se suprotstavljaju njihovom putu.Tako on opisuje poduže zlog učenjaka i od njegovog opisa je : 

„„On je postao zaveden sa ljubavlju za ovim svijetom, sa hvalom, čašću i pozicijom kod ljudi na ovom svijetu.On koristi svoje znanje kao ukras baš kao što lijepa žena sebe ukrasi sa nakitom za ovaj svijet, ali on nije ukrasio svoje znanje sa radom po njemu...

Tako ove osobine i one poput njih dominiraju u srcu onoga koji se nije okoristio znanjem i tako noseći ova svojstva njegova duša dođe do toga da voli ugled i položaj-tako on voli da sjedi sa kraljevima i sinovima ovoga svijeta.Voli da sudjeluje u njihovom raskošnom stilu života, noseći njihovu rasipničku odjeću, njhova udobna sredstva transporta, sluge, lijepu odjeću, prijatan krevet i ukusnu hranu.

On će voljeti da ljudi navale na njegova vrata, da se njegov govor sluša i da mu se pokorno-i on to može postići samo postajući kadija-i tako on traži da postane kadija.Potom on nije u stanju da to postigne osim na uštrb svoje vjere, tako da se on ponizi vladarima i njihovim pomagačima, služeći njima i davajući im svoj imetak kao danak.On ostaje ćutljiv kada vidi njihova zla djela nakon što uđe u njihove palate i domove.Potom na vrhu svega ovoga on može čak i hvaliti njihova zla djela i proglasiti ih dobrim putem nekih loših tumačenja sve kako bi uzvisio svoju poziciju kod njih.

Tako kada on sebe navikne na to radeći to duži period vremena i kada se zabluda ukorijeni u njemu-oni ga postave za kadiju i tako ga zakolju bez noža.Oni potom njemu daruju takve blagodati kojima on bude obavezan da im iskaže zahvalnost-tako on trpi velike bolove kako bi bio siguran da ih ne naljuti i tako ih izazove da ga smjene sa njegove pozicije.

Ali on se ne brine da li je rasrdio Svog Gospodara Uzvišenog, tako on nezakonito prisvaja imetak siročadi, udovica, siromašnih i potrebnih ljudi, i uvakufljeni imetak za one koji vode džihad i plemiće Mekke i Medine, i imetak koji bi trebao biti od koristi svih muslimana-ali umjesto toga on želi udovoljiti svom monahu, ministru i slugi.


Tako on jede ono što je haram i hrani se od onoga što je haram i povećava ono što je dokaz protiv njega.Pa teško se onome od čijeg se znanja Poslanik utjecao i tražio od nas da se utječemo.

To je znanje koje je Poslanik spomenuo rekavši:“Oni od ljudi koji zaslužuju najveću kaznu na Sudnjem danu je učenjak kome Allah nije dao da se okoristi svojim znanjem“.

On, sallallahu alejhi ve sellem je imao običaj reći:“O Allahu, utječem ti se od znanja koje ne koristi, od srca koje te se ne boji, od duše koja nikad nije zadovoljna i od dove koja nije uslišana.“

I On, sallallahu alejhi ve sellem je rekao:“O Allahu, tražim od Tebe korisno znanje i utječem ti se od znanja koje ne koristi“.

Ovo je rečeno pd imama Ebu Bekra al-Adžurija, rahimehullah koji je živog krajem četvrtog stoljeća a iskvarenost se povećala i uveliko raširila od tog vremena-Nema snage ni moći osim sa Allahom.

Ibn Redžeb el-Hanbeli, rahimehullah...
 
Nastaviće se inšaAllah...