Kada izađe sunce devetog dana zul-hidždžeta sve hadžije će smireno i s telbijom krenuti prema Arefatu. Kada dođu do Nimre ostat će do podneva. Kada nastupi podne otići će i Mesdžidu Nimre, gdje je Poslanik držao hutbu na Oprosnom hadžu. Hadžije nisu dužne klanjati džumu. Poslije hutbe i obavljanja podne i ikindije – namaza, skraćeno i spojeno, uputit će se prema Arefatu. Očevidno je da je dolazak u Nimru i podne namaz u toj džamiji sunnet. Područje Nimre, Vadi Urne i džamija Nimre su van granica Arefata prema mišljenju En-Nevevija, šejhul-islama Ibn Tejmijje i Ibnul-Kajjima, Allah ime se svima smilovao.
Boravak na Arefatu je rukn (sastavni dio hadža) bez kojeg hadž nije potpun. Uslov je da boravak bude unutar granica samog Arefata. Cijeli Arefat je mjesto boravka; doline, brežuljci i ravnice na tom području. Boravak nije ogrničen na Džebelus-Sahre ili Džebelur-Rahmeh kako ga obični ljudi nazivaju. Cijeli Arefat je mjesto boravka prema predajama od Poslanika .
Ko na Arefatu provede dio dana ili noći njegov hadž je ispravan. Sunnet je započeti boravak od nastupanja podneva sve dok sunce ne zađe. Ko proboravi dio dana i ode prije zalaska sunca dužan je zaklati kurban prema mišljenju većine islamskih pravnika. Ako ode danju i vrati se prije zalaska sunca na Arefat i ostane do samog zalaska nije potreban iskup. Imam Malik i Eš-Šafii kažu: “To je kao da pređe mikat, pa se vrati i obuče ihram na mikatu.”
Ko ne uspije doći u toku dana na Arefat i dođe po noći dovoljno mu je samo malo zastati. El-Muveffek kaže: “Zadnje vrijeme za boravak na Arefatu je vrijeme do pojave zore prvog dana Kurban-bajrama u čemu nema razilaženja među ulemom.”
Arefat je veliki dan u kojem se spušta milost na one koji borave na njemu. Zato je lijepo upućivati sve vjerodostojne dove. O vrijednosti Arefata prenosi nam Hafiz El-Munziri sa vjerodostojnim senedom od Enesa ibn Malika , r.a, koji kaže:
“Poslanik je boravio na Arefatu, a sunce samo što nije zašlo. Tada reče: “Bilale, pozovi mi ljude na pozornost!” Bilal ustade i reče: “Slušajte Poslanika !” Ljudi se umiriše, a on reče: “ Skupino ljudi, došao mi je maloprije Džibril i poručio mi od mog Gospodara selam i rekao: ‘Allah je oprostio onima koji borave na Arefatu i onima koji su na Muzdelifi (El-Meš’ar). Zagarantovao im je oprost budućih grijeha.’ Ustade Omer , r.a, i reče: ‘ O Allahov Poslaniče, je li to posebno za nas?’ Poslanik reče: Ovo je vama i onima koji dođu poslije vas sve do Sudnjeg dana.’ Omer , r.a, reče: ‘Obilno i lijepo je Allahovo dobro!”