Saturday, July 25, 2009

Uslovi za sa’j


Poznato je već da se sa’j ne obavlja osim poslije tavafa. Kada se klanja tavafski namaz izaći će se na safu i od nje započeti sa’j. Okrenut će se prama Kibli i reći tri puta: Allahu ekber, La ilahe illallahu Vahdehu la šerike leh; lehul-mulku ve lehul-hamdu juhji ve jumitu ve huve ala kulli šej’in Kadir. La ilahe illallahu Vahdehu nesare abdehu ve e’azze džundehu ve hezemel-ahzabe Vahdehu, muhlisine lehud-dine ve lev kerihel-kafirun. “Nema drugog boga osim Allaha Jedinog; On sudruga nema, Njemu pripada vlast i zahvala. On oživljava i usmrćuje i On je sve Moćan uraditi. Nema drugog boga osim Allaha Jedinog – pomogao je Svog roba, ojačao vojsku Svoju, Sam porazio stranke; iskreno ispovijedam Njemu vjeru, pa makar nevjernicima bilo krivo.” (Muslim)

Licem će se okrenuti prema Ka’bi bez dizanja ruku kao kod početnog tekbira u namazu. Zatim će polahko krenuti prema Mervi. Za krugove tavafa i sa’ja ne postoje određene dove, nego je to proizvoljno. Nema smetnje ako bi se učilo:

إِنَّ الصَّفَا وَالْمَرْوَةَ مِنْ شَعَائِرِ اللَّهِ ۖ فَمَنْ حَجَّ الْبَيْتَ أَوِ اعْتَمَرَ فَلَا جُنَاحَ عَلَيْهِ أَنْ يَطَّوَّفَ بِهِمَا ۚ وَمَنْ تَطَوَّعَ خَيْرًا فَإِنَّ اللَّهَ شَاكِرٌ عَلِيمٌ
“Safa i Merva su Allahova časna mjesta, zato onaj koji Ka’bu hodočasti ili umru obavi ne čini nikakav prijestup ako krene oko njih. A onaj koji drage volje učini kakvo dobro djelo –pa, Allah je doista Blagodaran i sve zna
.”



Kada dođe do dvije zelene oznake između njih će muškarac potrčati i požuriti u hodu, ako može. Zatim, popet će se na Mervu i vratiti se koračajući prema Safi. Kada stigne na vrh učinit će isto kao prvi put. Ići će i vraćati se i tako ispuniti sedam krugova. Žena ne treba žuriti ili trčati.

Uslovi za sa’j su:

1. Nijjet na početku,
2. Sa’j obaviti hodajući,
3. Upotpuniti sedam krugova,
4. Sa’j mora biti poslije tavafa,
5. Da krugovi sa’ja budu jedan iza drugog,
6. Početi od Safe,
7. Potpuno preći krugove od Safe do Merve,
8. Obaviti sa’j bez pauziranja.

Saj je važeći i bez abdesta, kao i za ženu koja je u hajzu ili nifasu. Čistoća (tj. abdest) za sa’j je sunnet. Muškarac će skratiti ili obrijati kosu. Žena će podjednako skratiti kosu koliko je veličina jagodica prstiju. Tako se umra završila i onaj ko obavlja temett’u ili umru riješio se ihramskih stega. Tada im je dozvoljeno što je bilo zabranjeno u ihramu. Hadžije koje obavljaju kiran ili ifrad prvi tavaf im je tavaful-kudum (tavaf dolaska) i on je sunnet. Ako žele učinit će ga sa’jem kirana za hadžije koje obavljaju kiran, a sa’jem hadža za one koji obavljaju ifrad. Oni mogu odgoditi sa’j do poslije tavaful-ifade (tavaf poslije boravka na Arefatu i on je obavezni tavaf - rukn). Ostat će u ihramima obavezno sve do prvog dana Kurban-bajrama. Onaj koji obavlja kiran (mukarin) nema više zaduženja u odnosu na onoga ko obavlja ifrad (mufrid), osim što mora zaklati hedj. Ako ne nađe postit će deset dana, tri dana na hadžu i sedam kada se vrati kući.
.