Friday, August 27, 2010

„Kuran je siguran dokaz tebi ili protiv tebe“

Rekao je Allahov Poslanik ,sallallahu alejhi ve sellem:

القرآن حجة لك أوحجة عليك
"...Kuran je siguran dokaz tebi ili protiv tebe..." (Buhari, 3/118. i Muslim, 1151)

Uzvišeni Allah, kaže:

وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ ۙ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا
"Mi objavljujemo u Kur'anu ono što je lijek i milost vjernicima, a nevjernicima on samo povećava propast." (El-Isra, 82)

Neko od prethodnika je rekao: "Niko od Kurana ne može otići praznih ruku, ili će otići s profitom ili s gubitkom", a potom je proučio spomenuti ajet.

Ibn Mesud, radijallahu anhu, je rekao: "Kur'an je zagovarač, posrednik i iskreni prijatelj, pa ko ga uzme za svog vodiča, odvest će ga u Džennet, a ko ga zanemari, odvest će ga u Vatru."

Od Ibn Mesuda prenosi se također da je rekao: "Kur'an će na Sudnjem danu doći da se zauzme za onog ko ga je učio, pa će mu biti vodič do Dženneta, ili će svjedočiti protiv onoga ko ga je napustio i otjerati ga u Vatru.


Ebu Musa el-Eš'ari, radijallahu anhu, je rekao: "Zbog ovog Kur'ana ćete biti nagrađeni ili kažnjeni. Zato ga slijedite i ne okrećite se od njega. Ko bude slijedio Kur'an, on će ga u dženetske bašče povesti, a za kim Kur'an bude išao dohvatit će ga za vrat i gurnut će ga u Vatru."

Kur’an je takođe Allahov dokaz protiv ljudi tako da onaj do koga dospije Kur'an, nad njim je uspostavljen argument i ne može se pravdati neznanjem, zbog riječi Uzvišenog:

لأُنذِرَكُم بِهِ وَمَن بَلَغَ
''Da bi njime (t.j.Kur’anom) opomenuo vas i onoga do koga dođe.“ (el-En'ām, 19)

Isto tako, poznato je da uspostava dokaza ne znači da čovjek razumije i shvati Allahov govor a zatim se okrene jer Uzvišeni Allah kaže za nevjernike nad kojim je uspostavljen dokaz Kur’anom:

إِنَّا جَعَلْنَا عَلَىٰ قُلُوبِهِمْ أَكِنَّةً أَنْ يَفْقَهُوهُ وَفِي آذَانِهِمْ وَقْرًا
„Mi na srca njihova pokrivače stavljamo da Kur'an ne shvate, i gluhim ih činimo...“ (Al-Kahf,57)

Osnova problema kod današnjih apologetičara koji počinioca velikog širka pravdaju neznanjem je u tome što ne prave razliku između uspostave dokaza i njegovog razumijevanja, a većina nevjernika i licemjera nisu razumjeli Allahov dokaz i pored njegove uspostave nad njima kako to Allah, dželle šanuhu, kaže:

أَمْ تَحْسَبُ أَنَّ أَكْثَرَهُمْ يَسْمَعُونَ أَوْ يَعْقِلُونَ ۚ إِنْ هُمْ إِلَّا كَالْأَنْعَامِ ۖ بَلْ هُمْ أَضَلُّ سَبِيلًا
„Misliš li ti da većina njih hoće da čuje ili da nastoji da shvati? Kao stoka su oni, čak su još dalje s pravog puta skrenuli.“ (Al-Furqan,44)

Uspostava dokaza i njegovo dospijeće je jedno, a njegovo razumijevanje tog dokaza nešto sasvim drugo.

Kaže Uzvišeni:

وَمِنْهُمْ مَنْ يَسْتَمِعُ إِلَيْكَ ۖ وَجَعَلْنَا عَلَىٰ قُلُوبِهِمْ أَكِنَّةً أَنْ يَفْقَهُوهُ وَفِي آذَانِهِمْ وَقْرًا ۚ وَإِنْ يَرَوْا كُلَّ آيَةٍ لَا يُؤْمِنُوا بِهَا ۚ
Ima onih koji dolaze da te slušaju, ali Mi smo na srca njihova zastore stavili, da Kur'an ne bi razumjeli, i gluhim ih učinili, pa i ako bi sve dokaze vidjeli, opet u njih ne bi povjerovali. (Al-An’am,25)

I kaže:

وَمَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنْكًا وَنَحْشُرُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ أَعْمَىٰقَالَ رَبِّ لِمَ حَشَرْتَنِي أَعْمَىٰ وَقَدْ كُنْتُ بَصِيرًاقَالَ كَذَٰلِكَ أَتَتْكَ آيَاتُنَا فَنَسِيتَهَا ۖ وَكَذَٰلِكَ الْيَوْمَ تُنْسَىٰ
A onaj ko okrene glavu od Knjige Moje, taj će teškim životom živjeti i na Sudnjem danu ćemo ga slijepim oživiti. "Gospodaru moj" – reći će – "zašto si me slijepa oživio kada sam vid imao?" "Evo zašto" – reći će On: "Dokazi Naši su ti dolazili, ali si ih zaboravljao, pa ćeš danas ti isto tako biti zaboravljen." (Ta-ha,124-126)