Friday, February 11, 2011

Neke izreke Fudajl ibn Ijjada


Rekao je Fudajl ibn Ijjad, rahmetullahi alejhi:

„Šta će biti s vama kada doživite ljude koji ne razlikuju dobro od zla, vjernika od nevjernika, povjerljivog od prevaranta, niti neznalicu od učenog, niti naređuju dobro niti odvraćaju od zla.“(El Ibane el Kubra, Ibn Batta, 1/188)

„Kada se pojavi ogovaranje i nestane bratstva u ime Allaha, tada ćete biti poput stvari obloženih zlatom i srebrom, bezvrijedni iznutra a samo ćete izgledati dobro izvana. (Ebu Nuajm, Hil'jetul-evlija Tom 3 str.395)

“Vjernik je na dunjaluku uvijek tužan i zabrinut.Njegova je briga ono radi čega je došao na njega.Pa kao takav njegova je briga samo da nabavi ono što ćemu koristiti u povratku do njegove domovine.Zato se on neće nadmetati sa stanovnicima te zemlje u kojoj je on stranac nepovlašćena položaja među njima niti će ga nervirati njihova poniženja.“

„Ako možeš biti nepoznat, budi.Nije bitno što nisi poznat i nije bitno što nisi hvaljen.Nije bitno ako si prijekora vrijedan kod ljudi ako si hvale vrijedan kod Allaha, Uzvišenog i Veličanstvenog.“ (Bejheki, Zuhd Al-Kabîr str.100)

"Nema nijednog koji žudi za vlašću a da ne zavidi i čini nasilje, da ne istražuje mahane drugih ljudi i da ne prezire da se bilo ko drugi spominje po dobru."


Obaviješteni smo da je Ibrahim b. el-Eš'as rekao: "Upitao sam Fudajla b. 'Ijjada, rahmetullahi alejhi, o strpljenju na nedaćama, pa mi je odgovorio: 'Da ne širiš i ne razglašavaš.' Upitao sam ga o skromnosti, pa mi je odgovorio: 'Skromnost je zadovoljstvo i to je bogatstvo.' Upitao sam ga o pobožnosti, pa mi je rekao: 'Klonjenje zabranjenih stvari.' Upitao sam ga o poniznosti, pa mi je rekao: 'Da se pokoriš istini i prihvatiš je od koga god da je čuješ. Makar je čuo od najveće neznalice, obaveza ti je da je prihvatiš od njega.' Znao bi reći: 'Poduči svome znanju onoga koji ga ne poznaje, a ti se podučavaj kod onoga koji ima znanja. Ako tako postupiš, naučit ćeš ono što ne znaš i zapamtit ćeš ono što naučiš.'"

"Prvo od znanja je odazivanje njemu, zatim slušanje, zatim pamćenje, zatim rad, a zatim širenje."
"Saznali smo da će se na Sudnjem danu otpočeti s uobraženim i razvratnim učenjacima i poznavaocima Kurana prije onih koji su obožavali kumire!" Fudajl b. Ijjad je rekao: "Jer onaj koji zna nije isti kao onaj koji ne zna."
"Uistinu je siromaštvo i bogatstvo samo nakon polaganja računa pred Allahom, subhanehu ve te'ala", tj. tada će biti istinsko siromaštvo.

Fudajl ibn Ijjad upitao je nekog čovjeka:“koliko ti je godina?“Ovaj odgovori:“Šezdeset.“. Fudajl reče:“Šezdeset godina ti se krećeš ka tvojem Gospodaru, još malo pa ćeš stići.“On reče:“Mi smo Allahovi i Njemu ćemo se vratiti“.Fudajl ga upita:“Znaš li značenje tog ajeta?“ To znači da sam ja Allahov rob i Njemu se vraćam.Ko shvati da je samo Allahov rob i da će Mu se sigurno vratiti,neka zna i to da će i zaustavljen biti.Ako bude zaustavljen bit će i upitan.Ako bude upitan ,ta nek se pripremi za odgovor.“Čovjek reče:“Kako da se pripremim?“Fudajl odgovori:“Lahko!Uljepšaj ibadetom ono što ti je od života ostalo,bit će ti oprošteno ono što ti je od njega prošlo.Ako propustiš ono što ti je od života preostalo,bit ćeš kažnjen i za ono što ti je od njega prošlo.“

“Dvije stvari čine srce tvrdim, pretjeran govor i pretjerano uzimanje hrane.“

„Allah ima meleke koji tragaju za halkama zikra. Zato pogledaj s kime ćeš sjediti. Neka to ne bude sa novotarom, jer Allah ne gleda u novotare. Znak licemjerja je da čovjek ustane i sjedne sa novotarom. Sreo sam odabrane ljude, a svi su bili sljedbenici Sunneta, koji su zabranjivali druženje sa sljedbenicima novotarija.“ (Hilajetu evlija, 104/8)

"Suština jednostavnog življenja jeste biti zadovoljan Allahom, Uzvišenim, Moćnim."
"Onaj ko je zadovoljan jeste onaj ko živi jednostavno, a on je bogat. Onaj ko ima pravu vjeru, ko ima povjerenja u Allaha u svim svojim poslovima zadovoljan je onim što mu je Allah osigurao, te ostane neprivržen stvorenjima iz straha i nade, i takvim djelovanjem shvati da je potraga za ovosvjetskim bezvrijedna, postigao je korisnost jednostavnoga. On je najbogatiji među ljudima, čak i ako ne posjeduje nijednu stvar na ovom svijetu."

Prenosi se od Bišra ibn Harisa da je rekao:“Jednom sam bio sa Fudajl ibn Ijjadom u Mekki, sjedio je s nama do ponoći a zatim je izašao i tavafio do jutra.Rekoh:“O Ebu Alija! Zar nećeš spavati? Odgovori mi:“Teško tebi! Ima li ikoga koji čuje spominjanje vatre a da zatim osjeti potrebu da spava?".

„Duše su vojske sastavljene. One koje se upoznaju i spoje se. One koje se ne poznaju, raziđu se. Nije moguće da se sljedbenik Sunneta druži sa sljedbenikom novotarije, osim iz licemjerja.“(El Ibane el Kubra, Ibn Batta, 456/2; Lalikai, 138/1)

“Allah prima samo ona djela koja su ispravna i iskrena"Ako djelo bude iskreno, a ne bude ispravno, neće biti primljeno, niti će biti primljeno ako bude ispravno, a ne bude iskreno, sve dok ne bude i iskreno i ispravno. Iskreno učinjeno djelo znači, učinjeno u ime Allaha, a ispravno, urađeno po sunnetu Allahova Poslanika." (Ebu Nuajm, Hil'jetul-evlija Tom 8 str.95)