Sunday, September 11, 2011

Iskrenost i neutralnost u potrazi za istinom


Iskrenost je srž i temelj koji vodi čovjeka ka istini. Pošto zabluda prlja srce, čovjek gubi veze sa istinom i luta u višestrukim tminama. Šta tek onda kada zabluda vlada srcem koje ne poznaje dobro niti negira loše, nego je samo zadojeno strašću i zabludom?


Zato je Vjerovjesnik, sallallahu walejhi ve sellem, primao istinu iz paganstva. ali ju je temeljio shodno ispravnim postavkama lišenim pretvaranja, reputacije i drugih primjesa. Od njega se vjerodostojno prenosi da je rekao: „Poslan sam da usavršim lijepo ponašanje." (Ahmed, (2/318); El-Hakim, (2/613) Ibn Abdul-Berr ga je ovjerodostojio u Et-Temhidu (24/333);

Učestvovao je sa njima u zaklinjanju „El-Fudul", a čak je i prihvatio istinu na koju mu je ukazao jedan Židov.

Prenosi Katila bint Sajfi da je jedan židovski svećenik došao Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, i rekao: „Muhammede, vi ste divan narod osim što činite širk!" Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem, reče: „Subhanallah, a šta to?!" On odgovori: „Kada se zaklinjete govorite: Tako mi Ka'be!'" Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem, je malo zastao, a zatim je rekao: „On je već rekao, pa ko se bude zaklinjao - neka se zaklinje Gospodarom Ka'be!" Svećenik reče: „Muhammede, vi ste divni ljudi samo da Allahu ne činite takmaca!" Reče: „Subhanallah, a šta to?!" On odgovori: „Govorite: 'Ono što Allah htjedne i ti htjedneš.'" Poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem, je malo zastao, a onda rekao: „On je već rekao, pa ko bude od vas govorio: 'Kako Allah htjedne', neka između toga razdvoji sa: 'A zatim ti htjedneš'." (Ahmed, (1/371-372); El-Hakim, (4/297)



Ez-Zehebi ga je ovjerodostojio i složio se sa El-Hakimom. Ibn-Hadžer u biografiji Katile, radijallahu 'anha, u El-Isabi, kaže da je vjerodostojan (4/378);

Neutralnost je stoga put ka istini. Njome čovjek hodi putevima upute. Uzvišeni kaže:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن تَتَّقُوا اللَّهَ يَجْعَل لَّكُمْ فُرْقَانًا
„O vjernici, ako se budete Allaha bojali, On će vam sposobnost darovati pa ćete istinu od neistine moći rastaviti." (El-Enfal, 29)