Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem je rekao:
الصلاة نور
"...namaz je svjetlo." (sahih)
Od njega se prenosi da je rekao:
الصلاة برهان
"...namaz je dokaz." (sahih)
Od Abdullaha b. Amra, radijallahu anhu se prenosi da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem jedanput spomenuo namaz, rekavši:
من حافظ عليها كانت له نورا وبرهانا ونجاة يوم القيامة ، ومن لم يحافظ عليها لم يكن له نور ولا برهان ولا نجاة ، وكان يوم القيامة مع قارون وفرعون وهامان
"Ko bude čuvao svoj namaz, on će mu biti svjetlom, dokazom i spasom na Sudnjem danu. A ko ne bude čuvao svoj namaz, neće imati svjetla, ni dokaza, ni spasa. Na Sudnjem danu će biti u skupini sa Karunom, Hamanom, Faraonom i Ubejjom b. Halefom." (sahih)
Namaz uzrokuje blistavost i svjetlost na licu!!! Allah kaže:
مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ ۖ تَرَاهُمْ رُكَّعًا سُجَّدًا يَبْتَغُونَ فَضْلًا مِّنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا ۖ سِيمَاهُمْ فِي وُجُوهِهِم مِّنْ أَثَرِ السُّجُودِ
"Muhammed je Allahov poslanik, a njegovi sljedbenici su strogi prema nevjernicima, samilosni među sobom; vidiš ih kako ruku' i sedždu čine, želeći Allahovu nagradu i zadovoljstvo; na licima su im znaci, tragovi od padanja licem na tlo..." (El-Feth, 29.)
Rečeno je da ajet znači: "Namaz im je uljepšao lica."
Ibn-Abbas, radijallahu anhu kaže da to znači: "Njihovo ponašanje je lijepo."
Mensur od Mudžahida prenosi da je rekao da to znači "skrušenost."
Kaže Mensur: "Nisam ga vidio, a da mu to nije bio znak na licu."
Neki pobožnjaci bi znali reći:
"Ko noću mnogo klanja, njegovo lice danju lijepo izgleda. Vjerniku koji bude iskren prema Allahu onda kada ga niko ne gleda, Allah će popraviti njegove odnose i veze sa ostalim ljudima."
Prenosi se od Omera b. el-Hattaba, radijallahu anhu da je rekao:
"Ko bude dobar u tajnosti (onda kada ga niko ne vidi), Allah će mu podariti svako dobro u javnosti."
Ashabi su svoje nijjete (namjere) očistili i svoje poslove uljepšali, te su im zbog toga lica bila ozarena. Zbog toga su zračili svjetlom na sve strane koje je ostavljalo bez riječi sve one koji bi došli sa njima u susret.
Imam Malik, rahimehullahu, kaže:
"Pričali su mi da su kršćani, kada bi vidjeli nekog od ashaba koji su oslobodili Šam rekli: 'Tako nam Allaha, ovi su, po svemu sudeći, bolji od Isusovih učenika (apostola).'"
Svi ovi znaci koji se odražavaju na licu čovjeka klanjača: blještavilo, sjaj, čistoća i prozirnost, živost ibadeta i njegov jak utjecaj na ponašanje čovjeka nisu ništa drugo do tragovi bogobojaznosti srca i mirnoće duše. Namazom se odstranjuje uobraženost, oholost i uzdizanje, a na njihovo mjesto dolazi velikodušna poniznost i smirena blistavost. Namaz ima jak utjecaj i ostavlja velik trag na pojedinca. Stoga, vjernik čini vidnim proizvode svoje bogobojaznosti, tj. plodove svoga vjerovanja, putem straha i nade, zahvale i veličanja, kao da je on osoba koja je upravo stigla sa ahireta i koja nas obavještava o svim ljepotama i strahotama što ih je tamo vidjela.
Od Burejde radijallahu anhu se prenosi da je Poslanik sallallahu alejhi ve sellem rekao:
"Obraduj one koji po noćnim tminama smjelo koračaju ka svojim mesdžidima potpunim svjetlom na Sudnjem danu." (sahih)
Od Ebu-Hurejre radijallahu anhu se prenosi da je Muhammed sallallahu alejhi ve sellem rekao: "Doista će Allah osvijetliti put onima koji, idući po tami, pokisnu na putu ka svojim mesdžidima blistavim svjetlom na Sudnjem danu!" (hasen)
Muhammed sallallahu alejhi ve sellem je rekao: "Ja ću prepoznati pripadnike moga ummeta na Sudnjem danu". Rekoše: "Kako ćeš ih poznati u tom mnoštvu svijeta, Božiji Poslaniče?" Reče: "Kada uđete u konjušnicu u kojoj se nalaze crni konji, a među njima ima jedan koji ima bjeline po licu i glavi (na čelu) i koji je bijelih potkoljenica - da li biste ga mogli prepoznati među ostalima?" Ashabi odgovoriše: "Kako da ne!" Poslanik reče: "Tako će toga dana i moj ummet imati bijela čela zbog njihovog činjenja sedžde Allahu. A zbog njihovog uzimanja abdesta bit će bijelih ruku i potkoljenica." (sahih)
الصلاة نور
"...namaz je svjetlo." (sahih)
Od njega se prenosi da je rekao:
الصلاة برهان
"...namaz je dokaz." (sahih)
Od Abdullaha b. Amra, radijallahu anhu se prenosi da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem jedanput spomenuo namaz, rekavši:
من حافظ عليها كانت له نورا وبرهانا ونجاة يوم القيامة ، ومن لم يحافظ عليها لم يكن له نور ولا برهان ولا نجاة ، وكان يوم القيامة مع قارون وفرعون وهامان
"Ko bude čuvao svoj namaz, on će mu biti svjetlom, dokazom i spasom na Sudnjem danu. A ko ne bude čuvao svoj namaz, neće imati svjetla, ni dokaza, ni spasa. Na Sudnjem danu će biti u skupini sa Karunom, Hamanom, Faraonom i Ubejjom b. Halefom." (sahih)
Namaz uzrokuje blistavost i svjetlost na licu!!! Allah kaže:
مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ ۖ تَرَاهُمْ رُكَّعًا سُجَّدًا يَبْتَغُونَ فَضْلًا مِّنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا ۖ سِيمَاهُمْ فِي وُجُوهِهِم مِّنْ أَثَرِ السُّجُودِ
"Muhammed je Allahov poslanik, a njegovi sljedbenici su strogi prema nevjernicima, samilosni među sobom; vidiš ih kako ruku' i sedždu čine, želeći Allahovu nagradu i zadovoljstvo; na licima su im znaci, tragovi od padanja licem na tlo..." (El-Feth, 29.)
Rečeno je da ajet znači: "Namaz im je uljepšao lica."
Ibn-Abbas, radijallahu anhu kaže da to znači: "Njihovo ponašanje je lijepo."
Mensur od Mudžahida prenosi da je rekao da to znači "skrušenost."
Kaže Mensur: "Nisam ga vidio, a da mu to nije bio znak na licu."
Neki pobožnjaci bi znali reći:
"Ko noću mnogo klanja, njegovo lice danju lijepo izgleda. Vjerniku koji bude iskren prema Allahu onda kada ga niko ne gleda, Allah će popraviti njegove odnose i veze sa ostalim ljudima."
Prenosi se od Omera b. el-Hattaba, radijallahu anhu da je rekao:
"Ko bude dobar u tajnosti (onda kada ga niko ne vidi), Allah će mu podariti svako dobro u javnosti."
Ashabi su svoje nijjete (namjere) očistili i svoje poslove uljepšali, te su im zbog toga lica bila ozarena. Zbog toga su zračili svjetlom na sve strane koje je ostavljalo bez riječi sve one koji bi došli sa njima u susret.
Imam Malik, rahimehullahu, kaže:
"Pričali su mi da su kršćani, kada bi vidjeli nekog od ashaba koji su oslobodili Šam rekli: 'Tako nam Allaha, ovi su, po svemu sudeći, bolji od Isusovih učenika (apostola).'"
Svi ovi znaci koji se odražavaju na licu čovjeka klanjača: blještavilo, sjaj, čistoća i prozirnost, živost ibadeta i njegov jak utjecaj na ponašanje čovjeka nisu ništa drugo do tragovi bogobojaznosti srca i mirnoće duše. Namazom se odstranjuje uobraženost, oholost i uzdizanje, a na njihovo mjesto dolazi velikodušna poniznost i smirena blistavost. Namaz ima jak utjecaj i ostavlja velik trag na pojedinca. Stoga, vjernik čini vidnim proizvode svoje bogobojaznosti, tj. plodove svoga vjerovanja, putem straha i nade, zahvale i veličanja, kao da je on osoba koja je upravo stigla sa ahireta i koja nas obavještava o svim ljepotama i strahotama što ih je tamo vidjela.
Od Burejde radijallahu anhu se prenosi da je Poslanik sallallahu alejhi ve sellem rekao:
"Obraduj one koji po noćnim tminama smjelo koračaju ka svojim mesdžidima potpunim svjetlom na Sudnjem danu." (sahih)
Od Ebu-Hurejre radijallahu anhu se prenosi da je Muhammed sallallahu alejhi ve sellem rekao: "Doista će Allah osvijetliti put onima koji, idući po tami, pokisnu na putu ka svojim mesdžidima blistavim svjetlom na Sudnjem danu!" (hasen)
Muhammed sallallahu alejhi ve sellem je rekao: "Ja ću prepoznati pripadnike moga ummeta na Sudnjem danu". Rekoše: "Kako ćeš ih poznati u tom mnoštvu svijeta, Božiji Poslaniče?" Reče: "Kada uđete u konjušnicu u kojoj se nalaze crni konji, a među njima ima jedan koji ima bjeline po licu i glavi (na čelu) i koji je bijelih potkoljenica - da li biste ga mogli prepoznati među ostalima?" Ashabi odgovoriše: "Kako da ne!" Poslanik reče: "Tako će toga dana i moj ummet imati bijela čela zbog njihovog činjenja sedžde Allahu. A zbog njihovog uzimanja abdesta bit će bijelih ruku i potkoljenica." (sahih)