Islamska ulema je jasno naglasila da se ljudi mogu podijeliti na dvije vrste, treće nema. Ili je muvehhid-jednobožac koji ne obožava nikog osim Allaha Jedinog ili je mušrik-mnogobožac koji obožava druge mimo Allaha. Poznato je da obožavaoci kaburova, kao i oni koji nešto posvete drugima mimo Allaha a koje pripadaju samo Allahu (ibadete), ne spadaju u one koji obožavaju Allaha iskreno Mu ispovjedajući vjeru. Ako je tako, onda oni nisu muvehhidi što u suprotnom znači da su mušrici jer ne postoji treća kategorija.
Ibn Tejmijje kaže: "Zbog toga, svako onaj ko ne obožava Allaha Jedinog mora obožavati nekoga drugog i tako postaje mušrik, tj. mnogobožac ili onaj koji Allahu čini širk. Među Ademovim potomcima nema treće kategorije. Ili je muvehhid ili je mušrik ili eventualno od onih koji su pomiješali ovo dvoje, kao oni koji su izmijenili svoju vjeru, poput kršćana i njima sličnih po zabludi a koji se deklarišu kao muslimani. Svako onaj ko ne obožava Allaha iskreno mu ispovjedajući vjeru nužno postaje mušrik koji obožava nešto drugo mimo Allaha. A ustvari, takav obožava šejtana. Svaki Ademov potomak obožava ili Milostivog ili šejtana. U tom kontekstu Uzvišeni kaže: "Onome ko se bude slijepim pravio da ne bi Milostivog veličao, Mi ćemo šejtana natovariti, pa će mu on nerazdvojni drug postati. Oni će ih od pravog puta odvraćati, a ljudi će misliti da su na pravom putu. I kada koji dođe pred Nas, reći će: "Kamo sreće da je između mene i tebe bila tolika razdaljina kolika je između istoka i zapada! Kako si ti bio zao drug!" Toga dana vam neće biti od koristi to što ćete u muci zajedno biti, kad je jasno da ste druge Allahu ravnim smatrali."(Medžmu’ fetava, 14/282-285)
Ibn Kajjim kaže: "Onaj čije srce prekrije: ljubav prema Allahu, spominjanjem Njega, oslonac na Njega i obraćanje Njemu to mu je dovoljno, s tim da te stvari ne čini drugima mimo Njega. A ako to ostavi onda postaje rob prohtjeva i strasti. Onaj ko se okrene od tevhida postaje mušrik, htio on to ili ne, a onaj ko se okrene od sunneta postaje zalutalim novotarom, htio on to ili ne." (Igasetul-lihvan, 1/214)
I kaže Ibn Kajjim: "Uzvišeni je rekao: "Vjeru lbrahimovu izbjegava samo onaj koji ne drži do sebe." Allah je stvorenja podjelio na dvije skupine: sefihe-one koji ne drže do sebe i rešide-pametne i upućene. Sefih je onaj ko se okrene od njegove vjere ka širku, a rešid je onaj ko se odrekne širka govorno, praktično i stanjem. Tako da njegov govor biva tevhid, njegovo djelo biva tevhid te njegovo stanje i da'va bivaju tevhidom."(Medaridžus-salikin,3/446)
Ibn Tejmijje kaže: "Zbog toga, svako onaj ko ne obožava Allaha Jedinog mora obožavati nekoga drugog i tako postaje mušrik, tj. mnogobožac ili onaj koji Allahu čini širk. Među Ademovim potomcima nema treće kategorije. Ili je muvehhid ili je mušrik ili eventualno od onih koji su pomiješali ovo dvoje, kao oni koji su izmijenili svoju vjeru, poput kršćana i njima sličnih po zabludi a koji se deklarišu kao muslimani. Svako onaj ko ne obožava Allaha iskreno mu ispovjedajući vjeru nužno postaje mušrik koji obožava nešto drugo mimo Allaha. A ustvari, takav obožava šejtana. Svaki Ademov potomak obožava ili Milostivog ili šejtana. U tom kontekstu Uzvišeni kaže: "Onome ko se bude slijepim pravio da ne bi Milostivog veličao, Mi ćemo šejtana natovariti, pa će mu on nerazdvojni drug postati. Oni će ih od pravog puta odvraćati, a ljudi će misliti da su na pravom putu. I kada koji dođe pred Nas, reći će: "Kamo sreće da je između mene i tebe bila tolika razdaljina kolika je između istoka i zapada! Kako si ti bio zao drug!" Toga dana vam neće biti od koristi to što ćete u muci zajedno biti, kad je jasno da ste druge Allahu ravnim smatrali."(Medžmu’ fetava, 14/282-285)
Ibn Kajjim kaže: "Onaj čije srce prekrije: ljubav prema Allahu, spominjanjem Njega, oslonac na Njega i obraćanje Njemu to mu je dovoljno, s tim da te stvari ne čini drugima mimo Njega. A ako to ostavi onda postaje rob prohtjeva i strasti. Onaj ko se okrene od tevhida postaje mušrik, htio on to ili ne, a onaj ko se okrene od sunneta postaje zalutalim novotarom, htio on to ili ne." (Igasetul-lihvan, 1/214)
I kaže Ibn Kajjim: "Uzvišeni je rekao: "Vjeru lbrahimovu izbjegava samo onaj koji ne drži do sebe." Allah je stvorenja podjelio na dvije skupine: sefihe-one koji ne drže do sebe i rešide-pametne i upućene. Sefih je onaj ko se okrene od njegove vjere ka širku, a rešid je onaj ko se odrekne širka govorno, praktično i stanjem. Tako da njegov govor biva tevhid, njegovo djelo biva tevhid te njegovo stanje i da'va bivaju tevhidom."(Medaridžus-salikin,3/446)