Tuesday, January 18, 2011

Džahilijjet - الْجَاهِلِيَّة

To je stanje u kojem su se nalazili arapi prije islama od džehla-neznaja o Allahu, poslanicima, propisima vjere, hvalisanju porjeklom, ohološću i drugim stvarima. To se veže za izraz džehl-neznanje koji je nasuprot ilma-šerijatski validnog znanja.

Šejhul-islam ibn Tejmijje, Allah mu se smilovao, kaže: «Onaj ko ne poznaje istinu je džahil neznatnog džehla a ko vjeruje nešto suprotno istini on je veliki džahil. Ako kaže nešto što je suprotno istini a poznaje ili ne poznaje istinu također se smatra džahilom. Kada to znamo konstatujemo da su ljudi prije Muhammedova, sallallahu alejhi ve sellem, poslanstva bili u džahilijetu koji se veže za neznanje. Ono na čemu su bili od djela i govora to su im izmislili džahili i po tome su postupali džahili. Također svi koji se suprostavljaju onome s čime su dolazili poslanici od židova i kršćana to se također smatra džahilijetom a ono prethodno se naziva opštim džahilijetom. A što se tiče džahilijeta koji je zastupljen nakon dolaska Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, on može biti u jednoj pokrajini mimo druge kao i u zemlji nevjerstva. Ili može se odnositi na neku osobu mimo druge kao što je primjer čovjeka dok ne primi islam, on je prije toga u džahilijjetu pa makar živio u muslimanskoj državi. A što se tiče opšteg vremena i vremenskih perioda ne postoji opšti džahilijet u vremenu nakon dolaska Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem. U njegovom ummetu će neprestano vidno biti jedna skupina na istini sve do Sudnjeg dana. Ograničen džahilijet može se odnositi na pojedine muslimanske kuće i na mnoge pojedince od muslimana kao što Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kaže: «Četiri stvari kod mog ummeta su od džahilijjeta...» Bilježi ga Muslim. Zatim je Ebu Zeru rekao: «Ti si čovjek koji kod sebe ima džahilijeta.» Bilježi ga Buharija i Muslim, i slično.» Završen citat.


Rezime toga je da se džahilijet veže za džehl-neznanje a to je nepostojanje znanja. Džahilijet se može podjeliti na dva dijela:

1. Opšti džahilijjet. To je period i stanje prije slanja poslanika Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, a koji se završio sa njegovim dolaskom.

2. Poseban džahilijjet koji se odnosi na neke zemlje, neke gradove i neke pojedince. Ova vrsta je stalno prisutna. Ovo objašnjava grešku koji uopšteno govore o džahilijetu kada kažu: "Džahilijet ovog stoljeća, ili džahilijet dvadesetog stoljeća" i slične izreke. Ispravno je reći: "Džahilijet pojedinaca u ovom stoljeću ili većine ljudi ovog stoljeća". A što se tiče uopštenog govora i izražavanja to nije ispravno niti dozvoljeno jer je s dolaskom Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, prestao period opšteg džahilijjeta.