Sunday, October 25, 2009

Smutnja imetka i žena


Danas su prisutne razne vrste zabave od koji nije sačuvan osim onaj koga Allah uputi i u pokornost Svoju uvede, te mu osvijetli srce takvalukom. Allah dž.š., kaže:
يا أيها الذين آمنوا لا تلهكم أموالكم ولا أولادكم عن ذكر الله ومن يفعل ذلك فأولئك هم الخاسرون
“O vjernici, neka vas vaša imanja i djeca vaša ne zabave od sjećanja na Allaha. A oni koji to učine, biće izgubljeni.”
(Suretul-Munafikun, ajet 9)
I kaže takođe:
إنما أموالكم وأولادكم فتنة والله عنده أجر عظيم
“Imanja vaša i djeca vaša su samo iskušenje , a u Allaha je velika nagrada.”
(Suretut-Tegabun, ajet 15)

Imetak može zaokupiti čovjeka od pokornosti Allahu i odvesti u griješenje, ako čovjek sve svoje interesovanje i namjere posveti njegovu sakupljanju i tvrdičluku. Poslanik , kaže:

“Svaki narod ima svoju smutnju, a smutnja ovog Ummeta je u imetku.” (Prenosi Et-Tirmizi)

On , kaže:

“Tako mi Allaha, ne bojim se za vas siromaštva, ali bojim se da vam se dunjaluk u izobilju dadne, kao onima prije vas, pa se oko njega budete takmičili kao što su se i oni takmičili i da vas on (dunjaluk) ne uništi kao što je i njih uništio.” (Prenosi El-Buhari i Muslim)



U hadisu se upozorava na opasnost zavaravanja dunjalukom, njegovim ukrasima i izobilju koje čovjek na njemu stekne.

Pored smutnje imetka postoji i smutnja žena. U hadisu od Ebu Seida, r.a., stoji:

“Ovaj svijet je kao slatko voće koje brzo prođe, a Allah će vas za namjesnike na njoj postaviti i da bi vidio kako ćete postupati. Čuvajte se dunjaluka i čuvajte se žena. Prva smutnja kod sinova Israilovih (židova) je bila u ženama.” (Sahihu Muslim)

U sahih-hadisu stoji:

Kada Allah Svoga roba zavoli sačuva ga od dunjaluka, kao što vi vašeg bolesnika čuvate od vode.” (Et-Tirmizi, El-Hakim, El-Bejheki)

Kada čovjeka dunjaluk obuzme zaboravi na sebe samog, a strast ga polahko nadvlada.
Zaborav dunjaluka nije od osobina vjernika, zapravo to je osobina nevjernika. Uzvišeni kaže:

ذرهم يأكلوا ويتمتعوا ويلههم الأمل فسوف يعلمون
“Pusti ih neka jedu i naslađuju se, i neka ih zavara nada, - znaće oni!”
(Suretul-Hidžr, ajet 3)

On također kaže:

فأعرض عن من تولى عن ذكرنا ولم يرد إلا الحياة الدنيا
ذلك مبلغهم من العلم إن ربك هو أعلم بمن ضل عن سبيله وهو أعلم بمن اهتدى

“Zato se okani onoga koji Kur’an izbjegava i koji samo život na ovom svijetu želi, - to je vrhunac njihova znanja.”
(Suretun-Nedžm, ajet 29-30)