Islam nastoji sačuvati i iskoristiti vrijeme muslimana u korisne svrhe. Islam poziva na svestran i plodonosan rad i udobnost koja daje duševni smiraj. U korist pokornosti Allahu, s.w.t., islam zabranjuje igre i zabave suprotne šerijatu. Dokaz za to su riječi Uzvišenog:
وإذا رأوا تجارة أو لهوا انفضوا إليها وتركوك قائما قل ما عند الله خير من اللهو ومن التجارة
“Ali kada oni kakvu robu trgovačku ili veselje ugledaju, pohrle mu i tebe ostave sama da stojiš. Reci: Ono što je u Allaha bolje je i od veselja i od trgovine.”( Džumua, 11) i:
ومن الناس من يشتري لهو الحديث ليضل عن سبيل الله بغير علم ويتخذها هزوا
” Ima ljudi koji kupuju priče za razonodu, da bi, ne znajući koliki je to grijeh, s Allahova puta odvodili i da bi ga predmetom za ismijavanje uzimali.”( Lukman, 6)
Zabranjene igre su:
1. Kocka i lutrija, što se u islamu sve zajednički naziva hazardom. Ove igre su haram prema koncenzusu ispravnih prethodnika. Hazard je plodno tlo za neprijateljstvo i mržnju. Kockar je prisiljen prodati samog sebe, svoju porodicu i vjeru, a Allahu se utječemo od toga. Sam poziv na kocku zahtijeva iskup. Zarada od kocke bez sumnje je haram, svejedno radilo se o novcu, klađenju na utakmice i sl., što se sve zasniva na sreći i slučajnosti. Da bi pojasnio veličinu zabrane hazarda Allah, s.w.t., ga navodi u kontekstu sa vinom. On kaže:
إنما يريد الشيطان أن يوقع بينكم العداوة والبغضاء في الخمر والميسر ويصدكم عن ذكر الله وعن الصلاة فهل أنتم منتهون
“Šejtan želi da pomoću vina i kocke unese među vas neprijateljstvo i mržnju i da vas od sjećanja na Allaha i od obavljanja molitve odvrati. Pa hoćete li se okaniti?”( Maide, 91)
Strelice kojima se u pagansko doba kockalo, danas su postale lutrija koja isto tako spada u hazard.
2. Igre tavle (nerd) i šaha. U hadisu Sulejmana ibn Burejde u Sahihu Muslimu od njegova oca , r.a, prenosi se da je Poslanik ,s.a.v.s., rekao:
“Ko igra nerdešir kao da je svoju ruku umazao svinjskim mesom i krvlju.”
Nerd je danas poznat kao tavla (stolna igra). Hanefije nerdu priključuju i šah za koji kažu da je mekruh-tahrimen. Prioritetno mišljenje je da su šah i tavla haram prema mišljenju većine islamskih učenjaka. Ibnul-Kajjim u “Knjizi viteštva” kada spominje zabranu vina i kocke kaže: “ Takođe, igre koje zabavljaju, a nemaju koristi kao što su tavla, šah i sl., što sve odvodi od spomena Allaha, s.w.t., i obavljanja namaza.” Ibn Kudame je iznio dokaze i ništavnosti tavle i spomenuo u El-Mugniju njihovu zabranu. El-Bejheki u Šuabul-imanu kaže: “Općenito rečeno, igra nerda i šaha na imetak je haram, prema koncenzusu. O igri bez ulaganja novca postoji razilaženje, ali je kod mene zabrana prioritetnija.”- zatim je dugo govorio o ovoj tematici. Koncenzus o zabrani takođe prenosi i El-Kurtubi u svom tefsiru.
3. U zabranjeno spadaju klubovi i kockarnice u kojima se, pored ostalog, prodaje i nudi alkohol. Ovo su sve zabranjene igre i razonode u islamu.
Ovdje ulaze i sportske igre kojima se propušta namaz, igre koje vode naprijateljstvu i mržnji, igre u kojima se miješaju muškarci i žene, na kojima se pije alkohol, otkrivaju stidna mjesta. Islamska pravna formula kaže: Sve što vodi u haram i samo postaje haram.
4. Sredstva informisanja koja neprestano emituju program ne obraćajući pažnju na namaske vaktove, niti daju napomenu na njih. Takođe, sredstva informisanja koja prikazuju griješenje, slike žena i seksualne požude. Ako se ustroje ova sredstva i ograniče moralnim zakonima i upotrijebe za poziv u islam, podučavanje i odgoj, za dozvoljene stvari kao što su vijesti i sl., onda su ta sredstva dobra. Naročito, ako ih nadgleda pravedna islamska vlast, a ne komercijalne ustanove kao što je to slučaj u nekim tzv. islamskim i svim neislamskim državama. Propis i stav prema nečemu se temelji na izloženom, a ne na sredstvu kojim se dotično izlaže.
5. Igre u kojima se pije alkohol, udara u bubnjeve i svira muzika. Poslanik ,s.a.v.s., obavještava:
“Ljudi iz mog ummeta će sigurno piti vino nazivajući ga različitim imenima. Nad glavama će im se svirati instrumentima i pjevat će im pjevačice. Allah će dati da ih zemlje proguta i pretvoriće ih u majmune i svinje.”( Ibn Madže, Et-Taberani, El-Bejheki i Ibn Hibban u Sahihu)
6. Od zabranjenih zabava je i laž u vidu glume u teatru i filmovima s ciljem nasmijavanja ljudi. Poslanik ,s.a.v.s., kaže: “Teško onome koji govori i laže da bi ljude nasmijao! Teško njemu! Teško njemu! Teško njemu!”( Ahmed, Ebu Davud, Et-Tirmizi i El-Hakim,hasen)
7. Svaka razonoda koja zove ka još većoj razonodi, ubacuje neprijateljstvo i mržnju među igrače i odvraća od spomena Allaha i obavljanja namaza, na istom je stepenu kao i pijenje alkohola i najpreča da bude haram prema El-Kurtubiju koji ovo prenosi u svom tefsiru. Ibn Tejmijje kaže: “Sve što zabavlja i zaokuplja od Allahove naredbe, zabranjeno je, iako u osnovi nije haram.”