Friday, April 23, 2010

Mu'tezile

Mu'tezile su poznata skupina, oni su izmislili negiranje kadera. Tako da su negirali ono što je Allah potvrdio u Svojoj Knjizi i ono što je potvrdio Njegov Poslanik ,sallallahu alejhi ve sellem, o onome što je pero napisalo da će biti do Sudnjeg dana. Oni su se odvojili iz halke Hasana el-Basrija, rahimehulahu teala. Radi tog njihovog odvajanja su, u arapskom jeziku, nazvani mu’tezilama. Zbog toga što su se odvojili od ehli-sunneta, i što su im se suprostavili u onome što smo spomenuli.

Zatim su izmislili teoriju o položaju između dvije pozicije. Dakle, o počiniocu velikog grijeha su rekli da je fasik, ali da nije ni vjernik ni nevjernik, i rekli su da će vječno ostati u Vatri.

To je suprotno onome o čemu postoje mutevatir predaje hadisa, da će Allah u Vatru uvesti koga hoće od griješnika, zatim da će ih iz Vatre izvesti, shodno onome što kod njih bude od tevhida. Ako ih Allah kazni, time što će ih uvesti u Vatru, i što će u njoj boraviti shodno svojim grijesima, On će ih radi onoga što su imali od tevhida poslije toga izvesti iz nje i uvesti ih u Džennet, ali opet iz Svoje milosti. Ovo je ono na čemu su ehli-sunnet i džemat i oni su se suprostavili ovoj skupini i svakom novotaru.


Zatim su se ove mu'tezile složile sa Džehmom i njegovom skupinom (džehmijama) u negiranju svojstava, pa su negirali ono što je Allah potvrdio za Sebe u Svojoj Knjizi, i ono što Mu je potvrdio Njegov Poslanik ,sallallahu alejhi ve sellem, u svom sunnetu. I to od svojstava Njegovog savršenstva i atributa Njegovog veličanstva, i to onako kako to dolikuje Njegovom veličanstvu.

Ova skupina se razdvojila od ehli-sunneta i džemata ovom a i drugim novotarijama. Nisu potvrdili šefa'at za počinioce velikih grijeha.

Mu'tezila su se svojim stavovima suprostavili mutevatir tekstovima i onome što su potvrdili tekstovi iz Kur'ana, kojem:

لَا يَأْتِيهِ الْبَاطِلُ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَلَا مِنْ خَلْفِهِ ۖ تَنْزِيلٌ مِنْ حَكِيمٍ حَمِيدٍ

"... laž ne može prići ni ispred ni iza, on je Objava od Mudroga i hvale dostojnoga." (Fussilet, 42)